• Hoii.
    Dusja, de titel zegt het zelf al. Volgend jaar ga ik naar het eerste middelbaar en ik zit echt vol stréss. Er gaat niemand die ik ken naar de zelfde school als mij. Ik ga dus ook niemand kennen als ik de eerste schooldag aankom. En ik vraag me ook af, hoe die lesuren zijn. Dus blijf je in je eigen klas of verhuis je vaak van lokaal? Dankjeee xX


    People change like the seasons - J. Cole

    Ga je in Nederland of in België naar school? Ja er zit verschil op, ik lees als belg vaak dingen van Nederlanders en dan denk ik: "Spijtig hebben wij dat niet in België xD"


    Live life limitless.

    Boulevard schreef:
    Ga je in Nederland of in België naar school? Ja er zit verschil op, ik lees als belg vaak dingen van Nederlanders en dan denk ik: "Spijtig hebben wij dat niet in België xD"

    Haha, in Belgie <3


    People change like the seasons - J. Cole

    Je Verhuist om het Uur naar andere lokalen en Je hebt kortere speeltijden dan in het leerjaar..

    [ bericht aangepast op 18 juni 2010 - 22:44 ]


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Ja inderdaad, Nederland of België?
    Als je in Nederland woont kan ik je best helpen van je stress af te komen.(flower)

    EDIT:
    belgië dus, ach ja, dat gaat dan niet door. ^^

    [ bericht aangepast op 18 juni 2010 - 22:44 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Hoi,
    Ik zou me geen zorgen maken. Er zullen vast meer kinderen naar de klas komen die niemand kennen. weetje wat je moet doen? De klas binnen lopen op de eerste dag ooit en dan naast iemand die alleen zit gaan zitten. Gewoon vragen 'mag ik naast je zitten?' Dat heb ik ook gedaan in de eerste en de meisje is nu mijn beste vriendin.

    Over de les uren, je veranderd meestal per uur van lokaal. Het klinkt afschuwelijk en eng en je bent bang te verhuizen en je zult wel weer denken. 'Nee he niet weer iemand die zegt dat het niet eng is, ik ga toch verdwalen.' Dat zei ik ook toen ik naar de 1ste ging. Maar het valt allemaal mee :3


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Eigenlijk verhuis je voor elk vak naar een ander lokaal, dat is in het begin best wel raar, maar went snel genoeg. Dat je niemand kent maakt op zich niets uit. Ik ging wel met een groepje leerlingen uit groep 8 dat ik kende naar dezelfde school, maar we hebben nu allemaal andere vrienden.
    Mijn ervaring is dat je in het begin nog ontzettend begeleid wordt met huiswerk etc. Dus je hoeft je echt nergens zorgen om te maken.


    I am an idiot, I move.

    Dankjewel Allemaaal! xX


    People change like the seasons - J. Cole

    Don't worry. Ik was ook de enige leerling van mijn school die naar deze school ging.
    De enige. Ik kende helemaal NIEMAND, uit geen enkele klas, ook niet uit de hogere.
    Dat is best wel eng, maar je moet gewoon ergens gaan zitten. Kijk in de klas of er nog meer alleen zitten en dan ga je daarnaast zitten. :]
    Het Middelbaar kan een hele leuke tijd worden. :3


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Op mijn school hebben de meeste 1ste en 2de jaars een vast lokaal. De rest zijn dan zeg maar: "Zwerflokalen". Je hebt natuurlijk wel voor elk vak een andere leerkracht (soms niet, ik heb nu bijvoorbeeld dezelfde leerkracht voor Aardrijkskunde & Chemie).
    't Zijn 7 lesuren per dag. Alleen als je een springuur (dat je een uur later moet beginnen) of een 8tste hebt niet. (Springuren en 8stes worden ingevoerd omdat anders de leerkrachten vast zitten en zo, snap je? Je moet minstens 32 uur les per week hebben (4 op woensdag en op de andere dagen 7) Hangt af van wat je doet dat 't er meer zijn of niet :D)
    Maar geloof me, je gaat 't middelbaar geweldig vinden. Vind ik zelf ook, veel leuker dan 't lager. Je moet je echt geen zorgen maken, alles komt goed :) En mensen leer je wel kennen


    Live life limitless.

    Ik ben lekker sinds gister klaar met de middelbare school:D. Maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor. De meeste mensen kennen niemand daarzo.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik weet niet precies hoe dat in België is, maar bij ons in Nederland hebben moeten we steeds van lokaal wissellen. Ieder uur (tenzij je een blokuur hebt) heb je een andere docent. Je krijgt meer huiswerk. En je zal ook nieuwe vrienden maken en nieuwe mensen leren kennen. Het is allemaal heel erg spannend. Maar ik weet zeker dat het allemaal goed gaat komen ;)
    En als je geen leuke mensen in je klas hebt zitten, zijn er nog andere klassen die ook in de eerste zitten en misschien klikt het met die mensen. :) Maar het is nog allemaal even afwachten en het komt allemaal goed. :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je verwisselt vaak van lokaal maar meestal heb je veel vakken in dezelfde klas. ;D
    En je zal waarschijnlijk niet de enige zijn die niemand kent op die school, dus geen zorgen maken. Als er iemand alleen staat kan je daar bij gaan staan en een gesprek beginnen. (:

    Eigenlijk moet je gewoon jezelf wezen en sociaal naar anderen toe. Geloof me, zo'n eerste indruk kan mensen maken of breken. En belangrijk: soms moet je schijt aan mensen hebben. En ook dat kun je leren.

    Sommige scholen laten leerlingen van lokaal wisselen, andere scholen laten leraren wisselen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Don't worry, dat is normaal. Ik denk dat zowel de Belgen als Nederlanders hier last van hebben, so het enigste waar je aan moet denken is: iedereen is nieuw dus ze hebben waarschijnlijk even veel stress als jij ^^


    MUSIC && FASHION

    k heb geen idee hoe t in belgie gaat, maar maak je geen zorgen, het komt heus wel goed;)

    just be yourself..


    Sleep And Remember, My Last Lullaby, So I'll Be With You, When You Dream