• Nou, ik heb net even min mening gevormd over het feit dat er tegenwoordig meer kinderen geboren worden met ziektes en handicaps.
    Veel mensen zeggen dat het zo is omdat ze het vroeger niet snel ontdekte waardoor die kinderen gewoon dood gingen of dat ze de kinderen gewoon vermoorden. Dat is ook zo, maar nu is het veel erger geworden. En ik denk dat het door het volgende komt.
    Als mensen geen kinderen kunnen krijgen, is dat niet zonder reden. Vroeger kon je dan gewoon geen kinderen krijgen, klaar uit. Tegenwoordig kan je van alles laten doen waardoor je er alsnog kinderen geboren worden, zelfs uit petrischaaltjes. Daardoor komen er meer slechte dan goede genen en worden zulke kinderen geboren.
    Dat heette vroeger gewoon natuurlijke selectie. En dit is nog een reden waardoor de wereld overbevolkt raakt.
    Zo, dat is ingewikkeld denk ik. Volgens mij heb ik het nogal vaag opgeschreven.

    Edit: Het gaat mij niet om dingen die tijdens de zwangerschap gebeuren etc, want dat zijn dingen die wel al gebeuren sinds zo langm en zich kan herinneren en heeft hier eigenlijk niets mee te maken.
    Het gaat mij erom dat als die mensen gewoon geen kinderen zouden krijgen (en ik zeg niet dat het verboden moet worden, ik gun het ze van harte) dat er dan MINDER gehandicapten en rare ziektes zijn.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2010 - 20:11 ]


    Your make-up is terrible

    Ik denk wel dat je een beetje gelijk hebt. Vooral het feit dat mensen ouder zijn als ze kinderen krijgen lijkt me nogal slecht tegen handicaps enzo.

    Het klinkt misschien gemeen, maar er zou wel een geboortebeperking moeten komen. Op een gegeven moment wordt het gewoon onmogelijk om alle mensen te voeden. De meeste rijke landen zal het niet zoveel kunnen schelen dat de mensen in arme landen dan doodgaan van de honger, maar daarna hebben zij ook een probleem.
    En wat wou je dan doen? Mensen gaan afschieten? Nee, dat is echt beter.

    Maar dan moet iedereen die gewoon 'natuurlijk' kinderen kan krijgen er evenveel mogen krijgen, en geen onzin over über- en untermenschen ofzo. Dat is slecht en creepy.


    Alis volat propriis

    Ergens heb je wel gelijk. Maar overbevolking is zo goed als alleen te wijten aan te weinig scholing in ontwikkelingslanden.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Sid schreef:
    Ergens heb je wel gelijk. Maar overbevolking is zo goed als alleen te wijten aan te weinig scholing in ontwikkelingslanden.


    Wel voor een deel, maar niet helemaal, ook godsdienst. De overbevolking in China dan? Die krijgen wel genoeg scholing. En Nederland? Die raakt ondertussen ook behoorlijk vol met 17 miljoen inwoners.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2010 - 20:19 ]


    Your make-up is terrible

    twiddict schreef:
    Ik denk wel dat je een beetje gelijk hebt. Vooral het feit dat mensen ouder zijn als ze kinderen krijgen lijkt me nogal slecht tegen handicaps enzo.

    Het klinkt misschien gemeen, maar er zou wel een geboortebeperking moeten komen. Op een gegeven moment wordt het gewoon onmogelijk om alle mensen te voeden. De meeste rijke landen zal het niet zoveel kunnen schelen dat de mensen in arme landen dan doodgaan van de honger, maar daarna hebben zij ook een probleem.
    En wat wou je dan doen? Mensen gaan afschieten? Nee, dat is echt beter.

    Maar dan moet iedereen die gewoon 'natuurlijk' kinderen kan krijgen er evenveel mogen krijgen, en geen onzin over über- en untermenschen ofzo. Dat is slecht en creepy.


    In China doen ze al een tijd aan gebortebeperking. 1 kind per gezin, 2 = boete.
    Maar vind dat nogal zielig als je dan een tweeling krijgt.
    En in de westerse wereld promoten ze net meer kinderen. Het gemiddelde 1,2 moest omhoog is ons verteld.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik vind het sowieso onzin om je eicellen in te laten vriezen en zo. Probeer het eerst gewoon, misschien lukt het gewoon.
    Maarja. Dat is mijn mening. Verder vind ik dat je mensen niets kunt verbieden om die redenen.


    Destroy what destroys you.

    Ik snap wat je bedoeld en ik geef je groot gelijk.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Scandal schreef:
    (...)

    In China doen ze al een tijd aan gebortebeperking. 1 kind per gezin, 2 = boete.
    Maar vind dat nogal zielig als je dan een tweeling krijgt.
    En in de westerse wereld promoten ze net meer kinderen. Het gemiddelde 1,2 moest omhoog is ons verteld.
    Dat moet omhoog, voor de sociale zekerheid! Anders hebben we een te kleine actieve bevolking tegenover de derde leeftijd waarvoor wij hun pensioen moeten voorzien; geboortebeperking heeft dus een negatief effect hier. Want ofwel moeten pensioenen afgeschaft worden, drastisch verlaagd of moeten de actieve bevolking meer geld gaan geven voor pensioenen. met gevolg dat er hier ook armoede ontstaat..


    Get outta my head!

    Scandal schreef:
    (...)

    In China doen ze al een tijd aan gebortebeperking. 1 kind per gezin, 2 = boete.
    Maar vind dat nogal zielig als je dan een tweeling krijgt.
    En in de westerse wereld promoten ze net meer kinderen. Het gemiddelde 1,2 moest omhoog is ons verteld.


    Haha, ja gelukkig doen ze dat wel. Maar het is niet zo dat je een boete krijgt, de overheid betaald alleen dingen zoals school voor het eerste kind.
    Best achterlijk dat ze kinderen krijgen gaan promoten. Ik vind wel dat iedereen zoveel kinderen moet krijgen als ze zelf willen, veel of geen, geadopteerd of van zichzelf.


    Your make-up is terrible

    Make war, not children? Zo ga je overbevoling redelijk goed tegen, ook al is het nogal grof om te zeggen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Assassin schreef:
    (...)

    Wel voor een deel, maar niet helemaal, ook godsdienst. De overbevolking in China dan? Die krijgen wel genoeg scholing. En Nederland? Die raakt ondertussen ook behoorlijk vol met 17 miljoen inwoners.

    Normaal licht in industrielanden het gemiddelde vrij laag.
    Over China:
    1. Het is een reusachtig land.
    2. Daar hebben ze al serieus ingegrepen door geboortebepekring, anders zou het bevolkingsaantal echt nog een pak hoger liggen. China gaat trouwens niet meer desastreus blijven stijgen, want nu zijn er minder vrouwen en die mogen op hun beurt maximum ook maar 1 kind krijgen.. (Jah, in bepaalde gevallen 2, als allebei hun ouders uit een 1-kind-gezin komen).
    3. Onderwijs in China is nog steeds niet wat het moet zijn, veel censuur en weet ik veel.
    4. China is nog steeds een ontwikkelingsland, maar het is nu één van de snelste groeiers richting industrieland.

    Nederland, eh, volgens mij valt dat nog wel mee. Je hebt in Nederland een paar grote steden met industriegebieden en de haven van Rotterdam. Nederland is een industrieland, waar het onderwijs en alles dus een hoog niveau heeft en
    welvaard = minder kinderen, want ouders willen die welvaard aan hun kinderen doorgeven, en dat gaat nogal moeilijk als je 10 kindjes hebt.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ivan schreef:
    Make war, not children? Zo ga je overbevoling redelijk goed tegen, ook al is het nogal grof om te zeggen.


    Ja dat is zo. Kijk maar naar de tweede wereldoorlog. Al die mensen die gestorven zijn, 11 miljoen. Stel je voor dat die allemaal nog leefden en kinderen kregen.
    Het klinkt wat grof, maar het is wel zo.


    Your make-up is terrible

    Ivan schreef:
    Make war, not children? Zo ga je overbevoling redelijk goed tegen, ook al is het nogal grof om te zeggen.

    En dan is de aarde kapot door oververuiling en uitbuiting, zijn ineens al onze fossiele grondstoffen op ook, hoeven we niet eens te leven :'D.
    Nou, misschien een beetje overdreven, maar dat kan wel een duidelijk gevolg zijn van oorlog.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Volgens mij heb je wel gelijk...
    Kunnen ze misschien beter kinderen adopteren, dat helpt ook weer een beetje die arme kinderen een kans te geven.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Oh ik snap het. Weetje, als je onvruchtbaar bent (wat natuurlijk echt niet leuk is) denk ik dat je het maar moet accepteren en een kindje kan adopteren.


    it's so empty living behind these castle walls

    Err... oké.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.