• Nou, ik heb net even min mening gevormd over het feit dat er tegenwoordig meer kinderen geboren worden met ziektes en handicaps.
    Veel mensen zeggen dat het zo is omdat ze het vroeger niet snel ontdekte waardoor die kinderen gewoon dood gingen of dat ze de kinderen gewoon vermoorden. Dat is ook zo, maar nu is het veel erger geworden. En ik denk dat het door het volgende komt.
    Als mensen geen kinderen kunnen krijgen, is dat niet zonder reden. Vroeger kon je dan gewoon geen kinderen krijgen, klaar uit. Tegenwoordig kan je van alles laten doen waardoor je er alsnog kinderen geboren worden, zelfs uit petrischaaltjes. Daardoor komen er meer slechte dan goede genen en worden zulke kinderen geboren.
    Dat heette vroeger gewoon natuurlijke selectie. En dit is nog een reden waardoor de wereld overbevolkt raakt.
    Zo, dat is ingewikkeld denk ik. Volgens mij heb ik het nogal vaag opgeschreven.

    Edit: Het gaat mij niet om dingen die tijdens de zwangerschap gebeuren etc, want dat zijn dingen die wel al gebeuren sinds zo langm en zich kan herinneren en heeft hier eigenlijk niets mee te maken.
    Het gaat mij erom dat als die mensen gewoon geen kinderen zouden krijgen (en ik zeg niet dat het verboden moet worden, ik gun het ze van harte) dat er dan MINDER gehandicapten en rare ziektes zijn.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2010 - 20:11 ]


    Your make-up is terrible

    Ik snap het. Dat zeggen ze ook bij biologie en aardrijkskunde. x]
    Vroeger was het de regel 'survival of the fittest'. Dan stierven al die slechte cellen uit. En nu zitten ze die verder te kweken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan niemand verbieden om kinderen te krijgen. Het gaat mij om mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

    Ja maar jij zegt dat ze slechte genen hebben, en dat is niet altijd zo, ze kunnen voor de rest goede genen hebben. Mentaal gehandicapten bijvoorbeeld hebben ook goede genen, maar zullen op 1 vlak -zoals zij bijvoorbeeld op vlak van vruchtbaarheid, maar deze dan op vlak van mentaal- 'slechte' genen hebben, dus dan zouden die volgens jouw stelling toch beter ook geen kinderen krijgen?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik wist al lang dat de technische vooruitgang uiteindelijk de wereld zou verhelpen.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Ja maar jij zegt dat ze slechte genen hebben, en dat is niet altijd zo, ze kunnen voor de rest goede genen hebben. Mentaal gehandicapten bijvoorbeeld hebben ook goede genen, maar zullen op 1 vlak -zoals zij bijvoorbeeld op vlak van vruchtbaarheid, maar deze dan op vlak van mentaal- 'slechte' genen hebben, dus dan zouden die volgens jouw stelling toch beter ook geen kinderen krijgen?


    Eigenlijk niet, maar dan vooral omdat het om het opvoeden van dat kind gaat.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Eigenlijk niet, maar dan vooral omdat het om het opvoeden van dat kind gaat.

    Dan spreek je nu jezelf toch tegen volgens mij.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dan spreek je nu jezelf toch tegen volgens mij.


    Neeeee =3 Ik zeg alleen dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen eigenlijk geen kinderen moeten krijgen. Het is nou eenmaal zo door de natuur bepaald.


    Your make-up is terrible

    volgens mij klopt het wat je zegt,
    maar er zijn wel meer dingen waardoor er handicappen ontstaan.

    NewZealand schreef:
    volgens mij klopt het wat je zegt,
    maar er zijn wel meer dingen waardoor er handicappen ontstaan.


    Ja dat is zo en dat is ook altijd zo geweest (op de drank, uitlaatgassen en tabak na) en ookal krijgen mensen die geen kinderen kunnen krijgen geen kinderen, gehandicapte kinderen zullen wel geboren kunnen worden, alleen dan in mindere mate. Dat geloof ik.


    Your make-up is terrible

    als je een handicap hebt zit dat niet per se in de genen hoor. bijvoorbeeld omdat er bv tijdens de zwangerschap of de geboorte iets misgaat in de hersenen waardoor dat deeltje niet werkt. dan zit dat niet in je bloed , niet in je dna (:

    [ bericht aangepast op 21 juni 2010 - 20:01 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    als je een handicap hebt zit dat niet per se in de genen hoor.


    Waar dan?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Waar dan?
    in de hersenen , dat er dus een deeltje 'niet werkt' zeg maar :Y)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Cloudburst schreef:
    Ik denk dat je gelijk hebt. De natuur zorgt dat alleen de goede genen zich kunnen voortplanten. Dus de natuur selecteert alleen de sterken uit alle mensen. En door al die nieuwe middeltjes brengen ze dat inderdaad uit evenwicht.


    Only losers can act the way you do

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja dat is zo en dat is ook altijd zo geweest (op de drank, uitlaatgassen en tabak na) en ookal krijgen mensen die geen kinderen kunnen krijgen geen kinderen, gehandicapte kinderen zullen wel geboren kunnen worden, alleen dan in mindere mate. Dat geloof ik.

    dat denk ik ook.
    Maar het is wel ongeloofelijk kut voor die mensen die geen kinderen kunnen krijgen en het wel willen. Maar dan aan de andere kant heb je dan ook wel, dat als die mensen door middeltjes een kind krijgen, dat de kans er dik inzit dat deze niet 100 % is :3

    Het is eigenlijk best zielig, maar toch ook dom :3

    Assassin schreef:
    (...)

    Waar dan?


    Bij mij zit het in de hersenen en is het niet genetisch.
    Het kan ook gewoon zijn door een fout tijdens de zwangerschap, zoals bij mij het geval is.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Seel schreef:
    (...)in de hersenen , dat er dus een deeltje 'niet werkt' zeg maar :Y)

    en als er iets niet werkt in je hersenen,
    dan is er iets fout gegaan tijdens de zwangerschap :3