• Waarom noemen de veel mensen andere geloven dan het Christendom, de Islam en het Jodendom abnormaal en onzin?

    Ik heb een heiden en als ik dat zeg kijken mensen me altijd heel vreemd aan, ik voel me daardoor gediscrimineerd en soms zelfs dom. Ik heb het gevoel dat ik mij zelf niet kan zijn en mijn geloof niet mag hebben.
    En nee ik stel me heust niet aan,laats zei een jongen dat het onzin was en in een topic zei iemand dat mijn geloof abnormaal was(althans zo kwam het over).

    Dat slaat toch nergens op? Alleen maar omdat het niet zo vaak voor komt.
    Sorry maar ik kan daar echt niet tegen,ik doe dat toch ook niet met andere geloven.
    Een heiden geloof in de heidense Goden,zoals Thor,Odin en Venus.

    Wat vinden jullie?
    Stel ik me aan?

    [ bericht aangepast op 5 juli 2010 - 17:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Even offtopic, maar wat is heiden?
    En nee, je stelt je niet aan. Iedereen gelooft iets anders, en iedereen heeft het recht daartoe.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Mag ik even weten welk geloof je hebt? -Of ik las erover heen?-
    Hoe dan ook; Ik respecteer elke geloof, ook al is dat nogal lastig soms nog voor me omdat ik soms sommige dingen niet kan begrijpen. Maar ik heb in het algemeen respect voor iedereen en voor diens geloof.
    Zelf geloof ik nergens in en dat maakt mij Atheist.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Een heiden gelooft in de heidense Goden(zoals Venus),de Keltiesche,Noorse,Griekse e.d.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    De kinderen die zo iets zeggen zijn het niet waard.
    Ieder zijn geloof, hebben ze er problemen mee dan moeten ze het maar afbollen.


    I can't do everything, but I'll do anything for you.

    Exercitus schreef:
    Een heiden gelooft in de heidense Goden(zoals Venus),de Keltiesche,Noorse,Griekse e.d.

    Aha (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik ken het geloof niet, maar ik denk dat ik weet over wie je het hebt. In dat ene topic, zoals mijn reactie daar: Ik las nergens dat zij zei dat je geloof abnormaal is.

    Maar ik heb niks tegen mensen met een geloof, behalve als ze extreem gaan doen. Zoals boerkas. Ik heb niks tegen Turken, ben er zelf een.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ikzelf heb veel respect voor andere geloven of mensen die net niet geloven.
    Ikzelf ben een goede christen, ookal geloof ik niet in de 'wonderen' die Jezus deed. Als hij al bestond.
    Ik vind de Bijbel eerder een handleiding van hoe je zou moeten leven. Achter elk verhaal is er een diepliggende boodschap.

    Je stelt je helemaal niet aan. Jij bent één van de weinigen die nog écht geloofd, al is het in andere god(en). Vele noeman zicht tegenwoordig christen, maar zijn jaren niet meer in de kerk geweest.
    Als je tegenwoordig nog écht gelooft, dan verdien je respect i.p.v. dat mensen je raar aankijken. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Joker schreef:
    Ik ken het geloof niet, maar ik denk dat ik weet over wie je het hebt. In dat ene topic, zoals mijn reactie daar: Ik las nergens dat zij zei dat je geloof abnormaal is.

    Maar ik heb niks tegen mensen met een geloof, behalve als ze extreem gaan doen. Zoals boerkas. Ik heb niks tegen Turken, ben er zelf een.

    Ze zei dat ze het over de normale geloven heeft en dan komt heb bij mij over dat mijn geloof niet normaal is.Ze kwam het bij mij over,eht kan zijn dat ze het zo niet bedoelde.
    @Scandal
    Dat vind ik dus ook.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    VivaEspana schreef:
    Mag ik even weten welk geloof je hebt? -Of ik las erover heen?-
    Hoe dan ook; Ik respecteer elke geloof, ook al is dat nogal lastig soms nog voor me omdat ik soms sommige dingen niet kan begrijpen. Maar ik heb in het algemeen respect voor iedereen en voor diens geloof.
    Zelf geloof ik nergens in en dat maakt mij Atheist.

    Ik ben heiden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik heb zelf geen geloof, dus voor mij zijn die dingen allemaal hetzelfde - stiekem vind ik ze gewoon allemaal een beetje raar, maar ja ;D


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Beatles schreef:
    De kinderen die zo iets zeggen zijn het niet waard.
    Ieder zijn geloof, hebben ze er problemen mee dan moeten ze het maar afbollen.
    groot gelijk! ma bij mij kijke ze enkel raar, omda ik eig zo'n beetje veel geloven volg...
    dudeisme, twilightisme, satanisme en wicca! ja die laatste 2 same is raar majah ieder zijn ding eh.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hoezo vinden mensen het Jodendom, Christendom en Islam dan niet abnormaal en onzin?

    Dat vind ik namelijk van elk geloof.

    Eyeless schreef:
    Hoezo vinden mensen het Jodendom, Christendom en Islam dan niet abnormaal en onzin?

    Dat vind ik namelijk van elk geloof.

    Omdat die geacepteert zijn en veel veker voorkomen dan bv mijn geloof.
    En,als ik eerlijk ben, vind ik het nogal onrespectvol om te zeggen dat een geloof,iets dat heel erg belangrijk voor iemand is,onzin en abnormaal te noemen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik heb respcect voor mensen met een geloof
    er zijn er nog maar best weinig.
    en ze durven te zijn wat ze willen zijn
    je stelt je niet aan maar zij die het abnormaal vinden wel ze hebben er toch geen last van?


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Mensen kennen het niet, en ze zijn bang voor het onbekende.
    Je moet je niets van hun aantrekken.
    Mijn mama zegt altijd: Ik geloof voor mezelf, niet voor de buurman. En zo moet jij dat ook doen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42