• Hee,
    ik zal even bij het begin beginnen. Ik zit nu nog in groep 8, ja ik ben 11, nee ik ben niet dom! Komend jaar ga ik naar de brugklas. Maar er is één ding dat mij heel erg dwars zit. De kans die ik niet krijg! Ik heb auditie gedaan bij musise afdeling (een klas voor kinderen met een talent) beeldend (tekenen, handvaardigheid, werken met textiel enz) en ik zit erbij. Dat betekend 3 uur extra school per week voor mij. Maar dat ik door was, dat vond ik erg leuk om te horen. Maar ik zou ook heel graag het gymnasium willen doen! Of de VWO brugklas. Maar omdat gymnasium en musis niet samen kunnen gaan omdat het te veel uren gaat kosten, en musis gemengde klassen zijn gaat dat niet.
    De rede dat ik daarbij ook zo graag zou willen is de talen! Daar leer je, Latijns, Grieks maar ook Japans!
    Omdat dat niet samen gaat heb ik besloten om die talen alsnog te lergen uit boeken!
    Er zijn meer talen die ik wil leren. Ik kon in groep 5 al erg goed engels. Ik kan het nu bijna helenmaal vloeiend. Ik leer namelijk erg snel en goed talen aan. Dus ik vond het jammer dat ik dat talent niet kon gebruiken.
    Maar ik ga het alsnog doen!

    De talen die ik uit mezelf wil gaan leren:
    Spaans -kan ik ook al redelijk goed-
    Turks (Mijn vader-taal, nee dat kan ik niet van mijn vader leren want die heb ik al 6 jaar niet meer gezien)
    Grieks
    Latijns
    Japans
    Italiaans
    En zelfs een beetje Pools.

    Dit hoeft voor mij niet in één jaar. Ik wil er alle tijd voor nemen die ik nodig heb.
    Maar ik doe erg mijn best om het voor mijn 18de te kunnen spreken!

    Duits, Engels en Frans leer ik op school wel dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

    Momenteel ben ik bezig met mijn Spaans. Ik leer het uit een talen gids. Op een of andere manier leer ik het zo gemakkelijk aan.

    Maar mijn vraag aan jullie:
    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?

    [ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 17:06 ]

    1 Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    2 Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    3 Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?


    1 Absoluut. Waar een wil is, is een weg, meid :)
    2 Natuurlijk! Ik ben zelf ook heel erg met talen en alles, maar ik heb nu 4 talen op school en doe daarnaast ook nog 3 studies Japans. Dat is voorlopig even genoeg voor mij.
    3 Niets is onmogelijk, zeker niet als je iets zo graag wilt.

    Wat wil je doen als je al die talen weet?


    Life is an art, not a science.

    Hey dat doe ik ook Muzisch Creatief Begeleider x) Dat is echt leuk :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    meningen van anderen zijn soms niet belangrijk. eigenlijk nooit.
    luister naar je hart en het komt goed.
    -en ik weet hoe moeilijk dat is, reden: ik heb geen zin om het uit te leggen ( te lang en te persoonlijk.)-

    verder: grenzen trek jij zelf, die laat je niet door anderen zetten.
    dus ga ervoor en doe je ding!

    Je bent nog zo jong, je hebt nog een heel leven voor je. Niks is onmogelijk als je er voor de volle 100% voor gaat! Als nu niet alles lukt, is er helemaal niks aan de hand.
    Wat je ook kan doen is eens in de zomervakantie een paar weken zo'n land bezoeken waarvan je de taal wil leren. Als je ongeveer een maand vloeiend met die taal bezig bent, dan neem je alles veel beter in je op.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Als je het zelf echt wil, denk ik wel dat het je zal lukken. Veel succes (flower)


    Happiness hit her like a train on a track

    Het leren uit een talengids is lastig soms, ik probeer mezelf ook Spaans aan te leren maar had een super druk jaar waardoor ik er niet echt veel tijd aan heb besteed... Ik probeer het ook via talengidsen en oefeningen uit een werkboek van een vriend van me


    dream, dare, fly!

    1. Jep, als je het echt wil.
    2. Moet ik dan je profiel spammen (vind ik niet erg hoowr (A))
    3. Nein.

    Ik hou zelf niet zo van talen (hoe ik op gymnasium met chinees en tijdelijk spaans erbij terecht ben gekomen weet ik ook niet) maar meer talen leren kan nooit slecht zijn, right? Ga er gewoon voor en raak niet overspannen, dan lukt het je wel. =D


    Alis volat propriis

    Ik ben 13 & ik heb mezelf Russisch aangeleerd, met behulp van mijn moeder aangezien zij Russisch is. Ik dacht van tevoren ook dat het never nooit ging lukken, maar ik heb niet opgegeven & ben tevreden met het resultaat.

    En ik denk dat je je niet moet laten beinvloeden door andersmans mening, mocht dat het geval zijn. Je bent nog jong & je kunt bijvoorbeeld van een van de talen een spoedcursus nemen - je daarbij inschrijven. Kost wat, maar dan heb je ook wat & kun je je focussen én op school én heb je een taal perfect in je hoofd zitten wat je graag wilde, maar daar een keuze tussen moest maken.

    Online kun je het proberen te leren, maar vaak staan daar grammaticafouten. Ik leerde eerst Russisch via internet & naderhand zie ik dat er bijvoorbeeld 'lyublyu' staat, maar dan ljublju', & dat voorbeeld is niet erg, maar sommige woorden hebben daardoor andere betekenissen.

    Maargoed, veel succes (:

    Niks is onmogelijk, dus laat je er niet van weerhouden. Ik support je in ieder geval, want ik weet dat het veel tijd vergt maar het is uiteindelijk een groot voordeel ^^.

    En ja, ik denk dat het mogelijk is. Ik heb het zelf ervaren.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    EstrellaVida schreef:
    (...)
    Dolgraag! Ze gedroeg zich alsof mijn spa blauw een moordwapen was! Ze trok het uit me klauwe en smeet het in de prullebak! Maar zo'n vent met n cola blikje liet ze wel door :S

    die gast ging mijn deo helemaal onderzoeken.
    Dus ik zo: "its deodorant."
    "i no understand you"
    "it smells nice, kinda like parfume."
    en toen had hij het leeggespoten op zichzelf. In zijn oog. En zijn engels was al helemaal onbegrijpelijk. Echt zon aap.


    Alis volat propriis

    Ramos schreef:
    Het zal even duren tot je al die talen kent maar het is niet onmogelijk. Dus het kan best. Als je kijkt naar de mensen die op luchthavens werken: Die hebben ook veel talen moeten leren voor hun werk.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Als jij er niet 99%, niet 99,9% maar 100% voor gaat, zal het je zeker lukken!
    Ik heb ook bepaalde dromen en wat ik altijd tegen mezelf zeg: Nooit maar dan ook Nooit opgeven!!

    Ik weet zeker, als je er voor gaat het je zeker zal lukken!
    succes!

    Ik vrees van niet , Japans?

    Ik gok : aartsmoeilijk :S


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Het lukt je wel als je er echt voor gaat daar ben ik zeker van. als je iets echt graag wilt, dan doe je daar meestal ook je best voor, dus ik geloof in je. ^^


    -

    Denken jullie dat dit mij gaat lukken? 7 talen, waarvan 1 dode taal en Japans(nog niet gesproken over grieks) in 7 jaar? nee denk het niet
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen? Ik moedig je wel aan om het te doen, maar in 7 jaar kun je geen 7 talen vloeiend leren spreken
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is? Onmogelijk is het niet, maar het gaat je wel héél wat meer kosten dan 7 jaar om die 7 talen te leren

    succes

    [ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 22:56 ]

    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Ja, als je er echt voor gaat, ben ik er bijna zeker van dat het je gaat lukken! En omdat je het echt wil.
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    Ja zeker (: Het is altijd leuk om meerdere talen te spreken en kunnen spreken, ook altijd makkelijk. Zelf zou ik dat ook wel willen maar ik heb daar geen zin in dusja :'D. Maar ik heb best bewondering voor je dat je zoveel talen wil leren, dus moest het kunnen, zou ik je er zeker in aanmoedigen!
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?
    Nee, niets -ofja, bijna niets- is onmogelijk, maar dit is zeker niet onmogelijk (: Of je het voor je 18e gaat halen is wel een vraag, maar als je het op je 20e allemaal kan zou dat toch ook goed zijn ^^. En anders op je 25e maakt ook niet uit, maar als je het echt wil, is het zeker niet onmogelijk ;3


    Never look back, don't doubt tomorrow.