• Hoe staan jullie daar tegenover?

    Ik vind dat wel goed. Als je doodgaat heb jij niets meer aan je organen en kan je zo wel een ander leven redden!

    Maar bij ons is de wet dat iedereen - die eraan voldoet - kandidaat is voor orgaandonatie als er iets gebeurd met je. Maar dan moet je familie daarmee instemmen.
    Maar je kan je laten registreren dat je dat zowiezo kandidaat voor bent en je familie geen inspraak meer heeft.
    Nu wil ik dat wel gaan doen als ik 18 jaar ben. Maar, ik ben bang. Want we kregen zo'n infoles op school en toen vertelde die man, dat iemand hem liet registreren en een tijd later een ongeluk kreeg. Waardoor het goed was hem te laten registreren.
    Maar binnenkort ga ik autorijden en ik ben bang als ik dat dus doe, ik ook een ongeluk ga krijgen.. ofzo.

    Kalona schreef:
    Ik wil het wel doen. Ik heb er toch niks aan als ik dood ben, en als mijn organen nog goed zijn er iemand mee kan worden geholpen: waarom ook niet?
    Alleen heb ik liever niet dat mijn ogen of huid worden gebruikt. Niet dat ze iets aan mijn ogen hebben, want ik heb een bril/lenzen :3


    Ja, dat vind ik ook eng eigenlijk.
    Van de buitenkant wil ik geheel in mijn kist belanden, van de binnenkant mogen ze nemen wat ze maar willen/kunnen.

    wunschen schreef:
    Ooit, heb ik hier ook eens een topic over gemaakt (:
    Maar ik weet het niet wat ik zou willen.

    Ow sorry, had ik niet gezien.
    Maar ik vond die infoblaadjes terug en ik was weleens benieuwd, dus daarvan dit topic.

    Ik word wel orgaandonor, mijn ouders willen nu nog niet dat ik dat word(aangezien ik nog minderjarig ben).
    Wat heb ik eraan? Ik heb liever dat ze aan iemand gegeven worden en dat die lijst van mensen die een orgaan nodig hebben krimpt, dan dat gezonde organen in 1 keer verbrand worden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik zou het wel Doen, Je kan er mensen mee helpen die het nodig hebben en tog familie's blij daarmee maken :).

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 17:43 ]


    waar moet ik een krabbel zetten?=3

    ik wil dat helemaal niet, waarom weet ik niet.

    Ik wil wel orgaan donor worden. Omdat ik er andere levens mee kan redden. Dat vind ik wel heel mooi. Dingen waar je na je dood nisk meer aan hebt, daar moet je een ander wel blij mee kunnen maken.
    Alleen mogen ze niet aan mijn ogen komen, dat lijkt me nogal creepy..


    Music is the new sex

    Ik wou het al sinds mijn elfde, en ik wil het nog steeds. De een z'n dood is de ander z'n brood, en dat hoeft lang niet slecht te zijn.
    Ik vind het heel belangrijk, sterker nog een van de eerste dingen die me te binnen schoten toen ik ziek werd was de vraag of ik nog wel orgaandonor kon zijn (wat kan, gelukkig, alleen niet meer alles). En het klinkt misschien stom maar ik vind het egoïstisch van mensen die dat niet zouden willen. Je hebt er niks meer aan, als je je organen houdt rotten ze weg en heeft nog niemand er iets aan.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik weet het nog niet. Het idee dat iemand anders met je organen rondloopt vind ik wel beangstigend. Maar ik weet dat je er wel levens mee kunt redden.

    Ik wil het zelf niet(op dit moment) en ik vind niet dat je mensen egoïstisch kunt noemen omdat ze dat niet willen. Dat is iedereen z'n eigen keuze.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik heb die keuze dit jaar moeten maken (18 jaar) en ik heb geen donor aangekruist. Ik vind het een naar idee om te weten dat mijn organen straks als ik dood ben in iemand anders zitten en zoals hier al werd gezegd dat je geest dan geen rust vind


    dream, dare, fly!

    Spain schreef:
    Ik zelf wil geen orgaandonor worden. Ik vind het idee beangstigend dat iemand straks een deel van mij gebruikt. Ik heb het idee dat mijn geest dan geen rust kan vinden, omdat een deel doorleeft. Zelf vind ik het ook eng klinken om iets dat deel van iemands bestaan heeft uitgemaakt in mijzelf te hebben. Ik vind het wel heel goed dat mensen ervoor kiezen om orgaandonor te worden.

    -Hou je botte reacties aub voor je, daar zit ik niet op te wachten-


    the world is filled with people that we dont understand

    Ik wil zelf denk ik geen orgaandonor worden. zoals mensen hier al zeiden, volgens mij kan je geest dan inderdaad geen rust meer vinden. ik vind het ook eng om te weten dat straks een deel van mijn lichaam gebruik. het is goed als je er wel voor kiest, je red er levens mee, maar ikzelf doe het denk ik niet!

    Ja ze mogen bij mij alles hebben behalve mijn hart en huid.
    De rest mogen ze hebben.
    Alleen willen ze mijn longen niet omdat ik rook. Maar ja.
    Ik denk dat, dat niet de reden is als je blijft rondspoken. Ik vind juist dat ik iemands leven redt en er goed mee doe.
    Rondspoken doe ik wel bij mijn vijanden. (6)

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 18:33 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Joker schreef:
    Ik wil dat niet, mijn organen afgeven wanneer ik dood ben. Weet niet waarom.


    Ik wil het ook niet, maar weet ook niet waarom haha.
    Denk dat omdat het een deel van mezelf is en als ik dood ben wil ik dat niet weggeven ofzo?


    Smiling but close to tears.