• De stelling van vandaag luidt:
    het vak 'politiek' moet gegeven worden op school

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Eh, dat hebben wij al als een soort onderdeel van Maatschappijleer. En wij gingen die test invullen -voor welke politieke partij ben jij, op kieswijzer.nl- En toen was onze klas voor de PVV (nerd)


    SLOAN.

    Afterlife schreef:
    Eens. Maar dan wel op een manier dat het ook interessant wordt voor de leerlingen.


    effort never betrays you

    Eens, tmoet kunne, maar ikzou het echt niet gaan volgen ;p


    Croyes moi quand je dit:"La vie c'est fait de petit bonheurs."

    Oneens..
    En anders dat je er dan zelf voor kan kiezen. Als je het mss wel boeiend vind (ik niet)

    Dat heet toch al 'maatschappijleer'?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oneens


    Comedy is simply a funny way of being serious.

    VampEye schreef:
    Dat heet toch al 'maatschappijleer'?


    Nee, daar is politiek een vertakking van. Maatschappijleer gaat zoals het woord al zegt over de gehele maatschappij.

    En iedereen kan wel nee zeggen, om 2 lullige uurtjes extra... Ik zat elke dag van half 9 tot kwart over 5 op school.

    Sowieso is en blijft het gewoon goed voor je ontwikkeling om vroeg al over politiek te leren. Des te beter weet je later waar je aan toe bent. En is het stemmen niet ineens iets waar je voor in 'paniek' raakt.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Eens.
    Eerlijk gezegt lijkt me het best een interessant vak. En dat je dan leert over de politiek en dat je leert debateren etc. Daar heb je later ook veel aan, dan leer je dingen beargumenteren en daar kan je ver mee komen als je je mening goed kan onderbouwen.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2010 - 12:54 ]


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Eens.
    Het is dan misschien wel saai, maar we hebben er wel veel mee te maken. Het is dus wel handig om er wat van te weten.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eens.
    Het klinkt misschien saai, maar eigenlijk valt dat heel goed mee ^^. 'k heb het gehad en zo erg is het helemaal niet. Dan ben je tenminste op de hoogte van hoe het land in een zit, en dan weet je ook precies waarom je gaat stemmen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Eens. Sommigen stemmen op politieke partijen, waarvan ze amper weten wat het inhoud. -denk ik-

    [ bericht aangepast op 2 aug 2010 - 13:53 ]


    You are beautiful, you are love.

    Eens.
    Onze leerkrachten zitten altijd over politiek te praten en proberen het uit te leggen. Daar komen natuurlijk discussies van en is het te grappig.


    Jaybee dude (:

    Oneens.
    Politiek laat altijd het slechtste zien in mensen. D;


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Oneens, vraag je opa waarom.
    "Dit land gaat naar de klote"


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Babachka schreef:
    Eens.
    Onze leerkrachten zitten altijd over politiek te praten en proberen het uit te leggen. Daar komen natuurlijk discussies van en is het te grappig.


    Whahah, lol!:p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •