• De stelling van vandaag luidt:
    Dodenherdenking is overbodig, het is te lang geleden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, mijn oma en opa hebben de oorlog mee gemaakt en ik vind het zelf erg belangerijk om het te behouden. De soldaten die gedood zijn in WOII hebben voor onze vrijheid gevochten! Als zij er niet waren geweest zouden wij er misschien ook niet zijn geweest en duits hebben gepraat!


    You know my name, not my story. Don't judge me ;)

    Wat een gemene stelling! :@


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Beelzebub schreef:
    Eens.

    Edit,(reden); Er zijn oorlogen waar nog veel meer mensen om zijn gekomen, en er zijn oorlogen die nog veel langer hebben geduurd of nog steeds bezig zijn. Bovendien roeien die Israëliërs zelf ook iedereen uit.


    Ik ben er zelf niet mee eens, maar je hebt wel gelijk.


    Don't cry because it's over. Smile because it happened.

    Eens.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Beelzebub schreef:
    Eens.

    Edit,(reden); Er zijn oorlogen waar nog veel meer mensen om zijn gekomen, en er zijn oorlogen die nog veel langer hebben geduurd of nog steeds bezig zijn. Bovendien roeien die Israëliërs zelf ook iedereen uit.

    Ik heb een opmerking,de dodenherdenking gaat niet alleen om de doden van WOII maar over alle doden die sindsdien door oorlogsgeweld zijn gevallen. Dus die reden van jouw klopt niet helemaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens. De Tweede Wereldoorlog was een van de meest verschrikkelijkste oorlogen in de wereld. De gesneuvelden hebben hen leven opgegeven voor onze vrijheid. Dodenherdenking doe je uit respect.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Geesz schreef:
    Oneens, maar ik vind dat het gedoe eromheen wel iets minder mag. Die twee minuten stilte vind ik prima, maar meer hoeft niet als je het mij vraagt.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    oneens, want over, weet ik veel, 20 jaar zijn we het allemaal vergeten en dan komt er zeker een WOIII!


    Love Is Like Heaven, But Hurts Like Hell

    Oneens, Ik vind het juist goed dat we ze herdenken. Misschien is het vervelend de twee minuten stilte, maar het laat de jongeren van tegenwoordig zien hoeveel mensen zijn omgekomen in Nederland tijdens een Wereldoorlog, hoe veel mensen er hebben gevochten voor ons dat we nu zo leven en dat ze daardoor zullen denken "Dit willen we nooit maar dan ook Nooit weer."

    [ bericht aangepast op 9 aug 2010 - 19:21 ]


    Yongguk & Daehyun <33

    Oneens, we moeten blijven onthouden en herdenken wat voor verschrikkelijks er is gebeurd, ook al is het zo lang geleden. Nog steeds is er nasleep van de oorlog, hoe gek het ook klinkt. Als de jeugd blijft leren hoe het was en dat er zoveel doden zijn gevallen, houd je toch dat stukje opvoeding. Dat zoiets verschrikkelijks nooit meer mag gebeuren.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Exercitus schreef:
    Oneens,als we het vergeten gebeurt het zo weer.
    Daarnaast, het gaat niet alleen om de doden in WOII maar ook om de doden die sinds dien zijn gevallen.


    you were born original don't die as a copy

    Oneens, dat maakt het toch niet minder erg dat het gebeurd is? het is juist goed dat zulke dingen gebeuren; dan worden ze niet zo gauw vergeten.


    You are the only boy worth drawing stupid hearts all over my notebook <3