• De stelling van vandaag luidt:
    Als je kinderen dingen verbiedt, gaan ze sneller foute dingen doen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ligt natuurlijk aan het kind en wat je verbied
    maar het gebeurt dan wel vaak dat ze dat ene gaan doen.

    Hangt ervan af wat je verbied, op wat voor manier je het doet. (of je het verantwoord of niet) en natuurlijk van het kind zelf


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    EA schreef:
    Ligt aan het karakter van het kind.


    Life is all about having a good time.

    Ja, absoluut.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Iedereen lijkt het hier mee eens te zijn. Maar wat als we niets meer gaan verbieden????


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    ik vind van niet. sommige dingen moet je nou eenmaal verbieden.


    i have a busy life

    Ik zeg eerlijk ik ben heel ondeugend
    als mijn moeder mij bv zou verbieden om mijn vriendje nog te zien dan zou ik het tog doen omdat ik van hem hou
    het maakt mij dan niet meer uit wat ze me verbied of niet :P


    hoiokdoei?

    Bij jonge kinderen is dat over het algemeen wel waar, echt peuters/kleuters zegmaar. Dat maakt het spannend wanneer een ouder nee zegt. Dat is serieus ook echt een fase in hun opgroeiing. Maar als een puber dat nog steeds doet ligt het denk ik toch echt aan het kind en de opvoeding die het gehad heeft. Het is in ieder geval niet iets wat pubers ook automatisch met zich mee dragen (nerd).


    Wie du mir, so ich dir.

    Kalona schreef:
    Mwuah, ligt aan het kind.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ecstasy schreef:
    Soms, ze maken het daardoor wel spannender natuurlijk.


    Hope goes lost but never dies.

    Daar ben ik het wel mee eens. :'3

    [ bericht aangepast op 20 aug 2010 - 22:42 ]


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Kalona schreef:
    Mwuah, ligt aan het kind.


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Ecstasy schreef:
    Soms, ze maken het daardoor wel spannender natuurlijk.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Hangt af van hoeveel dingen je verbiedt!
    Je moet als ouder een democratische opvoeding geven en dus ook naar het kind luisteren. Je moet uiteindelijk en compromi bekomen zodat zowel jij als het kind tevreden zijn. Als je dat doet zal het kind minder snel foute dingen doen omdat het toch mag wat het uiteindelijk wou doen.


    Make This World Deep So I Can Jump In It!

    nee, ze dingen verbieden is duidelijk maken dat het kind moet gehoorzamen aan het gezag van de ouders en niet zomaar roekeloos kan doen wat hij/zij wilt.

    Bij mij thuis zie ik dat mijn kleine zusje en broertje veel lastiger zijn omdat mijn stiefmoeder geen gezag op hen heeft en ze denken alles te kunnen doen en dus ook stouter zijn.

    [ bericht aangepast op 21 aug 2010 - 10:55 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me