• Bij het topic van Optimistic hebben velen hun uren opgeschreven.
    En dat is telkens van 8 à 9 uur 's morgens tot maar net na de middag!
    Terwijl in België altijd tussen 8 en half 9 moeten beginnen en in 90 procent van de gevallen tot minstens half 4... Ik moet in totaal per week 33 uur doen, wat betekent iedere dag van half 9 tot half 4 (uitgezonderd woensdag dan ben ik uit om 12.10u) en één dag in de week een extra uur. (tot 16.20u of op woensdag tot 13u)
    Dat vind ik echt oneerlijk!
    Heeft dat te maken met dat jullie pas in midden jullie stoppen met school? Maar langs de andere kant hebben jullie ook meer vakantie, dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik vind dat België het Nederlandse systeem moet overnemen, dat lijkt me veel meer relax.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik heb 34 lesuren per week van 50 minuten. In Nederland moet je dacht ik verplicht per jaar rond de 1024 uren les zitten. En als er leraren ziek zijn vallen lessen uit en heb je minder les. Maar het word bij ons over weken verdeeld ik kan vanaf het 1e uur t/m het 9e uur op school zitten maar het 9e word niet echt gebruikt alleen in geval van nood of nablijven. Meestal is het vanaf het 1e tot het 8e vanaf 8.10 tot 10 voor 4. En je lesuren worden verdeeld over de week. Jullie zijn één keer super vroeg uit of voor de rest super laat. En sowieso ik doe Latijn dus heb 3 uren meer per week dan de mensen die geen Latijn hebben dus die gaan maar 31 uren naar school. Maar dat word gewoon regelmatig verdeeld over de week.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Was op mijn vorige school ook niet zo. Daar hadden we lessen van 65 minuten en moest ik toch bijna iedere dag van 9 tot 4 naar school. Alleen heel af en toe een uurtje later beginnen of eerder vrij..

    Ik woon ook in België en echt, als ik van Nederlanders hoor wat ze allemaal kunnen doen dan wil ik die vrijheid ook. :O


    Magic is in all of us and in everyone who believes they can make beautiful things happen. ♥

    Niet eerlijk, ik heb 32 uur.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Captivity schreef:
    in frankrijk moeten ze van 8 tot 6 naar school :)
    dus ik denk dat het echt door de regering komt
    en mijn 'uren' dure maar 45 min haha :P


    Maar in Frankrijk hebben ze ook langer vakantie dan bij ons :Y)


    SLOAN.

    Ik heb, dacht ik, 32 lesuren van 50 minuten per week. Net zoals jij dus. ^^

    En ik ga ook in België naar school haha. :')

    Maar indeed, ik ben vaak jaloers op de chillheid in Nederland, maar langs de andere kant -don't shoot me- vind ik ook dat het niveau daar dan ook lager ligt dan in België... No offence, maar telkens als er NL'ers naar ons komen, die een evenwaardige opleiding deden in Nederland, kunnen ze totáál niet volgen...

    [ bericht aangepast op 31 aug 2010 - 20:04 ]

    Ik heb nu 31 uur van 50 minuten.
    En ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zit >.<


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Prodigy schreef:
    Ik heb, dacht ik, 32 lesuren van 50 minuten per week. Net zoals jij dus. ^^

    En ik ga ook in België naar school haha. :')

    Maar indeed, ik ben vaak jaloers op de chillheid in Nederland, maar langs de andere kant -don't shoot me- vind ik ook dat het niveau daar dan ook lager ligt dan in België... No offence, maar telkens als er NL'ers naar ons komen, die een evenwaardige opleiding deden in Nederland, kunnen ze totáál niet volgen...


    Awel ja, dat is dan nog beter!
    Minder moeilijk én minder lang...


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Awel ja, dat is dan nog beter!
    Minder moeilijk én minder lang...

    True. :Y)

    Maar sommige roosters in NL zijn wel héél erg kut, moet je gewoon geluk mee hebben, denk ik. ;D

    Ik heb me ook al vaak afgevraagd waarom Nederlanders het zo hebben en wij niet. Al vind ik het systeem in België ook wel oké. En ik ga vanaf nu naar de hoge school en ik denk dat ik daar nog meer les zal hebben, dus ik zal me er maar bij moeten neerleggen.

    maike0090 schreef:
    Ik doe gymasium dus ik denk dat ik boven het gemiddelde uitsteek x)

    Qua niveau niet echt.. VWO is hetzelfde als gymnasium behalve grieks en latijn.. Tenzij je er qua uren bovenuit steek, maar dat lijkt me niet. :'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Haha, ik iedere dag van half 9 tot half 5, dus wees blij. ;3 (behalve woensdag, dan tot 12 en nog een andere dag tot twintig voor 4.)


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Bij mij van hetzelfde
    Iedere dag van 8.25 tot 15.45 en op woensdag van 8.25 tot 12.00
    En daarbij hebben wij nog eens huiswerk waardoor je tot 9 uur 's avonds mag werken --'
    But still, ik wil school (nerd)


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Maandag; 8.15 - 14.10
    Dinsdag; 8.15 - 15.15
    Woensdag; 8.15 - 14.10
    Donderdag; 8.15 - 15.15
    Vrijdag; 9.10 - 15.15
    Best wel chill, want ik zit in 3VWO en daar sucken de tijden altijd heel erg. Dit x dus niet. En uitval bij mij op school komt heeeel vaak voor :9~


    you're my favourite part of the day ~

    lol ik heb maar 20 uur per week, maar dat is omdat ik op een heeeele speciale school zit waarbij ik ook therapieën moet volgen enzo.
    En als ik weer naar m'n normale school ga, moet ik meestal tot kwart over drie, of kwart over vier (:


    all I want for christmas is a girlfriend