• De stelling van vandaag luidt:
    Supermarkten en tabakzaken moeten vaker ID's controleren

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Uhu, ik weet uit ervaring dat 't heel vaak niet gebeurd :') Ik probeer 't zelf wel zo vaak mogelijk te vragen, maar de reactie's die je erop krijgt zijn niet altijd even vriendelijk 8D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nee, ze doen het al vaak genoeg.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dutchess schreef:
    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    Simple, but effective.

    /care.


    I live for the applause, you will die for it.

    Dutchess schreef:
    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    eens, ik ging ooit eens voor mijn moeder op sigaretten en ze vroegen niet eens hou oud ik was


    ~Lucky Cat~

    Happysnail schreef:
    Uhu, ik weet uit ervaring dat 't heel vaak niet gebeurd :') Ik probeer 't zelf wel zo vaak mogelijk te vragen, maar de reactie's die je erop krijgt zijn niet altijd even vriendelijk 8D


    Ik ben ook cassiere geweest in een supermarkt; And I didn't give a shit.
    Het is jouw taak om dat te doen, bij iedereen waarvan je het niet zeker weet.
    Als ze dan gaan zeuren dat je collega's het niet doen, prima, maar jij doet het wel.
    Kunnen ze jou er ook niet op aan kijken als supermarkt wanneer ze een boete binnenkrijgen voor verkoop aan een minderjarige.

    En ik ben het dus eens met de stelling.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Dutchess schreef:
    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Eigen keus om het stiekem te doen. Je bent gewaarschuwd. De meeste jongeren halen het toch niet zelf, maar laten meerderjarigen het halen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Je bent verplicht om je ID mee te nemen

    Dat is niet waar. Je bent verplicht je ID te kunnen tonen als je om goede redenen verdacht wordt voor een criminaliteit. In het normaal Nederlands: Als je iets hebt gejat ofzo, dan moet je je ID kunnen laten zien. Anders niet.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Nee hoor, dan vragen die mensen toch gewoon aan iemand die wel 16 is om even drank/sigaretten te halen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Dutchess schreef:
    Eens. Maar ja, als iemand te jong is om tabak of alcohol te kopen, laten ze wel iemand anders het voor ze doen..


    If we had not a soul, music would have created it.

    Pfft seg, mogen jongeren al geen jongeren meer zijn dan?


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    In de supermarkt controleren ze bij ons trouwens ALTIJD. In kleine winkeltjes enzo nooit :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    FACEPLANT schreef:
    (...)
    Dat is niet waar. Je bent verplicht je ID te kunnen tonen als je om goede redenen verdacht wordt voor een criminaliteit. In het normaal Nederlands: Als je iets hebt gejat ofzo, dan moet je je ID kunnen laten zien. Anders niet.


    Echt wel. Het is wettelijk verplicht vanaf je 14e jaar op verzoek van de politie elk moment je ID te kunnen laten zien. Je kan ook een boete krijgen als je hem niet bij je hebt. Maar ja, erg snel vragen ze er niet om tenzij ze bijvoorbeeld aan het controleren zijn.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell