• En nu ben ik wel is benieuwd welke woorden je anders zegt in België en voor de Vlaamse mensjes in Nederland. Want volgens mij zeggen we in Nederland jurk/jes/ken en in België kleedje? Maar ik ben dus wel benieuwd welke woordjes ze nog meer anders zeggen dan in Nederland.
    - Ja, ik ben gewoon nieuwschierig. (:


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ze zeggen ook soms zinnen anders ipv. op zeggen hun in ofzo. Weet niet meer in welke zin precies. En sommige zeggen allergisch aan terwijl wij zeggen allergisch voor.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nederlands: Afstandbediening/Overzetter.
    Belgisch: Kaske.
    Nederlands: Ontbijtkoek/Peperkoek.
    Belgisch: Pompkoek/Peperkoek.

    En zo zijn er nog wel meer voorbeelden ^^
    -het kan zijn dat ik de Belgische woorden verkeerd heb geschreven, sorry hiervoor dan-.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2010 - 21:58 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wij zeggen ook jurkje hoor. Maar gewoon minder. Vooral kleedje. En, minder 'shirtje' en meer 'T-shirt'.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Een slager was een beenhouwer ofzo dacht ik.. (:

    Tragically schreef:
    Nederlands: Overzetter.
    Belgisch: kaske.
    Nederlands: Ontbijtkoek/peperkoek.
    Belgisch: pompkoek.

    En zo zijn er nog wel meer voorbeelden ^^
    -het kan zijn dat ik de Belgische woorden verkeerd heb geschreven, sorry hiervoor dan-.

    Belgen zeggen ook peperkoek ^^


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    En een huis een kot dacht ik..


    SLOAN.

    Nederland gaat staan en Belgen staan zich recht.
    Verder weet ik niets


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Op kot.
    Dat betekent volgens mij dat je al uit huis bent. (dat maakte ik op van de context)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Laarzen (nederlands) - Botten (Vlaams)
    Tas - Chacos (weet niet hoe je het schrijft)
    Ben - Zen
    Tosti - Kropmonsieur


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Wij zeggen ook 'gij' in plaats van 'jou', de meeste toch. En nee, wij zeggen gewoon huis, een kot is een studentenwoonplaats.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik zag laatst in een storie dat ze een kop koffie een tas koffie noemen ofzo? Wtf :'D Ik dacht eerst dat ze een tas gevuld met koffiebonen bedoelde ofzo. 8D


    Life is a fairytale, told by an idiot.

    Illuminati schreef:
    Op kot.
    Dat betekent volgens mij dat je al uit huis bent. (dat maakte ik op van de context)

    Dan zit je op kamers, als je op kot zit ^^
    -Ja ik heb aan de Belgische grens gewoond dus ik heb dat gewoon allemaal meegekregen(:-.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    belgen zeggen vaak 3 werkwoorden achter elkaar. Het eerste werkwoord is dan vaak 'beginnen' maar ik weet even geen voorbeeld 8D
    Nederlanders hebben hooguit 2 werwoorden achteraan, en dan nog 1tje bijna aan het begin.

    xWahreLiebe schreef:
    Ik zag laatst in een storie dat ze een kop koffie een tas koffie noemen ofzo? Wtf :'D Ik dacht eerst dat ze een tas gevuld met koffiebonen bedoelde ofzo. 8D

    Haha, nee, wij zeggen een tas tegen een kop, al zeggen wij soms ook een kop hoor. x'D


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    nerveus schreef:
    Laarzen (nederlands) - Botten (Vlaams)
    Tas - Chacos (weet niet hoe je het schrijft)
    Ben - Zen
    Tosti - Kropmonsieur


    Je schrijft sjakosj.
    Denk ik.(krul)


    effort never betrays you