• Ik heb zonet 'The Tale of Two Sisters' gezien (Originele naam; Hongryeon Janghwa) en damn.. Mindfuck all the way. Ik ben in de war. Echt. Maar ik vond hem wel goed, hoor. :'D (De rest hoef je niet perse te lezen)

    Twee zusters (Su-Mi en Su-Yeon) wonen in een huis met hun vader en de mentaal labiele stiefmoeder (Eun-Joo), na het herstellen van een onbekende ziekte. Vreemde dingen beginnen in en om het geïsoleerde landhuis te gebeuren, bovendien beginnen de spanningen onder de vier toe te nemen.


    Oké, alles goed en wel en verstaanbaar. Maar dan komt het.
    Spoiler; Tijdens het verhaal van begin tot bijna-einde zijn maar 2 personen in het huis : Su-Mi en de vader. Enige tijd eerder (als flashback op het einde) pleegde de moeder zelfmoord in de kast van de kamer van Su-Yeon. Su-Yeon ontdekte dit, en bij de poging haar moeder uit de kast te halen, valt de kast voorover op haar, waardoor ook zij de dood vindt. Su-Mi heeft hierdoor verschrikkelijke schuldgevoelens. De vader kan niet anders dan haar in een inrichting plaatsen, en komt hierbij in contact met Eun-Joo (de stiefmoeder, althans volgens de interpretatie van Su-Mi). Of zij ook werkelijk een relatie met de vader heeft, of als Eun-Joo gewoon een verpleegster is, is niet duidelijk (eigenlijk ook niet echt relevant). Su-Mi "gebruikt" de figuur van Eun-Joo in haar hallucinaties, evenals haar zus Su-Yeon, bij haar terugkeer uit de inrichting (het begin van de film). Hierbij verplaatst ze zich telkens in één van beide andere rollen, en probeert ze zo haar trauma te verwerken. 1. Ze wilt er deze keer wel tijdig zijn voor haar zus. 2. Ze wilt alle schuld op Eun-Joo stoppen, die ze de rol van stiefmoeder toebedeelt (hoewel zij in werkelijkheid niet in dit huis is). Er volgen enkele kleine hints, zoals het feit dat ze alle drie tegelijk periodiek ongesteld zijn (uiteraard want ze vertegenwoordigt de 3 vrouwen samen) ; maar een eerste grote hint is er als de vader zegt dat Su-Yeon dood is. De latere confrontatie Su-Mi en Eun-Joo (o.m. met het gesleur van die zak) speelt allemaal in Su-Mi's hoofd af. -Stond bij moviemeter, ik kon het zelf niet uitleggen-


    Ik zat daar echt naar de tv te staren van 'Whaaaaa'. En toen je zag hoe die kast op Su-Yeon viel en ze geen adem meer krijgt en zit te krabben werd ik emotioneel, haha.
    Maar goed, welke film die je gezien hebt werd jij écht in de war van?

    [ bericht aangepast op 7 okt 2010 - 20:36 ]


    All this dampness is damp.

    Ik begreep die film ook niet, ik heb 'm ook gezien.
    Net als Suicide Club, die snap ik nu nog steeds niet, haha.

    Ik heb de film het eerste halfuur gezien. Ik viel in slaap. Opeens werd het zo eng dat ik hem uit moest zetten en ik heb hem nog steeds niet afgezien ;x


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oh, ik vond die film echt leuk!


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik snap er echt helemaal niets van ._.
    En ik raakte in de war van 'The Fourth Kind'. Hele vage film. 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Apocalyps schreef:
    Oh, ik vond die film echt leuk!


    Hij was ook goed maar ik snap het nog steeds niet helemaal. :'D


    All this dampness is damp.

    The sixth sense. Toen hij was afgelopen heb ik echt vijf minuten levenloos naar de tv gestaard, en daarna kijk ik mijn zus dodelijk aan, en bedankte ik haar voor het verneuken van mijn gedachtengangen. Maar hij is wel vet.
    En ik heb die tekst nu zo'n 3 keer gelezen, en ik snap er nog steeds niks van. T__T


    You move me ......... Kurt