• AMSTERDAM - Het bedrijf Mercis heeft dinsdag in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam geëist dat het Japanse bedrijf Sanrio stopt met de productie en verkoop van producten rond Kathy, die te veel zou lijken op Nijntje.

    Mercis beheert wereldwijd de auteursrechten van Dick Bruna, de geestelijk vader van het wereldberoemde konijntje.

    Volgens Mercis plegen de Japanners met Kathy inbreuk op de merk- en auteursrechten van Nijntje. De directie van Mercis wilde na afloop van het kort geding niet inhoudelijk reageren op het conflict met Sanrio, dat vooral bekend is van Hello Kitty.

    De tekenaar wil dat de rechter per dag dat Sanrio weigert, het bedrijf een dwangsom van vijftigduizend euro oplegt.

    De in Utrecht geboren Dick Bruna bedacht Nijntje in de jaren vijftig. Het personage is in tal van landen een bekende verschijning.

    De rechter doet op 2 november uitspraak.

    Nu.nl


    Ahw, nu denken jullie vast: "Wat is dit nou voor nieuws." Maar ik vind het zo zielig, want ik heet zelf Kathy en was er altijd trots op dat de konijn Kathy heette. Dan had ik een naamgenootje. Maar dat konijntje lijkt wel heel erg op nijntje.
    Voorbeeld: Nijntje Kathy
    Wat vinden jullie plagiaat of niet?


    Today will be Girl's Day party with you~

    Japan weer hoor -.-
    sorry enzeau.


    I live for the applause, you will die for it.

    Omg x'D Hoe zielig van beide.


    Your make-up is terrible

    Parviainen schreef:
    Japan weer hoor -.-
    sorry enzeau.


    Volgens mij zijn die gewoon het gelukkigst als ze héél veel te zeuren hebben, net als fransen.


    It's time to be happy again.

    Da's de Hello Kitty versie van Nijntje.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Parviainen schreef:
    Japan weer hoor -.-
    sorry enzeau.
    Haha, dat is waar. Het zijn wel weer de Jappers


    Today will be Girl's Day party with you~

    Alle konijnen lijken op elkaar (krul)


    -

    Ja ik vind het wel plagiaat, en ik snap het ergens wel van Mercis, maar het maakt me misselijk dat werkelijk álles tegenwoordig om geld gaat. En in plaats van dat ze dat geld in eigen zak steken zouden ze het ook aan bijvoorbeeld ontwikkelingshulp kunnen geven, of aan een ziektefonds. Alsof die mensen daar doormiddel van Bruna niet al genoeg geld verdiend hebebn :'D?!


    Wie du mir, so ich dir.

    Wow, ze lijkt er inderdaad op.


    Life is hard and then we die

    Ik geef Dick Bruna groot gelijk.


    ars moriendi

    Kathy is gewoon de Kitty versie van Nijntje.
    Ik had BTW nog nooit van Kathy gehoord...

    Maar ik vind het wel plagiaat, alleen jammer dat ze hier nu wéér zo'n probleem van maken...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik vind het ook plagiaat, jammer van de drama eromheen.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    KirstenSnaps schreef:
    Ja ik vind het wel plagiaat, en ik snap het ergens wel van Mercis, maar het maakt me misselijk dat werkelijk álles tegenwoordig om geld gaat. En in plaats van dat ze dat geld in eigen zak steken zouden ze het ook aan bijvoorbeeld ontwikkelingshulp kunnen geven, of aan een ziektefonds. Alsof die mensen daar doormiddel van Bruna niet al genoeg geld verdiend hebebn :'D?!


    It ain't broke, so don't fix it.

    Ik vind ze echt te veel op elkaar lijken. (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    KirstenSnaps schreef:
    Ja ik vind het wel plagiaat, en ik snap het ergens wel van Mercis, maar het maakt me misselijk dat werkelijk álles tegenwoordig om geld gaat. En in plaats van dat ze dat geld in eigen zak steken zouden ze het ook aan bijvoorbeeld ontwikkelingshulp kunnen geven, of aan een ziektefonds. Alsof die mensen daar doormiddel van Bruna niet al genoeg geld verdiend hebebn :'D?!


    I agree. Vooral die grote bedrijven. -.-


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    KirstenSnaps schreef:
    Ja ik vind het wel plagiaat, en ik snap het ergens wel van Mercis, maar het maakt me misselijk dat werkelijk álles tegenwoordig om geld gaat. En in plaats van dat ze dat geld in eigen zak steken zouden ze het ook aan bijvoorbeeld ontwikkelingshulp kunnen geven, of aan een ziektefonds. Alsof die mensen daar doormiddel van Bruna niet al genoeg geld verdiend hebebn :'D?!

    agree! die konijntjes weer he? xD
    straks krijgen we ook problemen met hello kitty
    is er opeens een katje die heet nanny en die daarop lijkt


    Sup n_n