• Is dit driest verhaal het gevolg van een uit de hand gelopen grap onder studenten? Een jonge homotiener heeft in de Verenigde Staten zelfmoord gepleegd nadat enkele medestudenten een filmpje van hem op het internet hadden geplaatst waarin hij te zien was hoe hij seks bedreef met een andere tiener.

    De 18-jarige Tyler Clementi, die aan de Rutgers University van New Jersey studeerde, is op 22 september van de George Washington Bridge gesprongen; dit, nadat hij was gefilmd tijdens een seksavontuurtje met een andere jongeman. Tyler was, onder andere, een talentvolle violist die speelde in het Ridgewood Symphony Orchestra.

    Medestudent Dharun Ravi en vriend Molly Wei, beide 18, plaatsten stiekem een camera op de kamer van Tyler nadat die had gevraagd een avondje alleen te kunnen zijn op zijn kamer, die hij deelde met Dharun Ravi. Het filmpje werd de volgende dag op het internet gezet, toen Tyler dit hoorde, liep hij weg. Zijn stoffelijk overschot werd later terug gevonden in de Hudson rivier.

    Op Twitter verscheen volgende boodschap: "Roommate asked for the room till midnight. I went into molly's room and turned on my webcam. I saw him making out with a dude. Yay." Drie dagen later pleegde Tyler zelfmoord.

    Dharun en Molly zijn inmiddels door de politie aangehouden wegens schending van de privacy van Clementi. Ze werden op borgtocht vrijgelaten, maar ze riskeren vijf jaar gevangenisstraf. Als het een 'onschuldige studentengrap' blijft te zijn, zal er natuurlijk van opsluiting geen sprake zijn. Ondertussen blijkt dat de twee zich reeds eerder schuldig maakten aan soortgelijke praktijken. Anders gezegd: Tyler Clementi had het misschien wel kunnen vermoeden.

    Na de begrafenis kwamen een honderdtal studenten samen. Toen men hen vroeg hoeveel onder hen Tyler kende, staken slechts drie personen de hand op. Op zijn Facebook publiceerde Tyler Clementi een uitspraak uit het lied "I'll Never Fall in Love Again', die luidde: "What do you get when you kiss a guy? You get enough germs to catch pneumonia."

    Steven Goldstein, woordvoerder van de homorechtengroep 'Garden State Equality' zei: "We zijn erg verdrietig om de dood van deze jongeman. En we zijn er bovendien niet goed van dat sommige mensen, zoals deze studenten, verantwoordelijk zijn voor het maken van zulk een video, die het leven van deze jongeman en anderen heeft verwoest".

    In Amerika is het, naar het schijnt, een feit dat negen van de tien homo's en lesbiennes regelmatig op school worden gepest. In elk geval is Tyler Clementi de Amerikaanse geschiedenis ingegaan als 'de gevoelige jongen met de viool' - en, als homo-martelaar. Zelfs zijn eigen ouders hopen dat zijn dood niet voor niets is geweest en dat er vanaf nu op een totaal andere manier naar homo's en lesbiennes wordt gekeken.


    Dit is zo triest.


    Ik ben nooit dood tenzij je het wilt

    Wow, dat doe je toch niet? Iemand de dood in pesten om mijn god... Ik heb hier gewoon geen woorden voor.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Outside schreef:
    Wat afschuwelijk..

    OMG


    "Ignite, my love. Ignite."

    DaKrulliCode schreef:
    Het valt me op dat er twee spelling/stijlfouten in dit bericht zitten XD
    Anyway: weer zoiets. Justin Bieber, waar blijf je met je acties?

    - PUKKELxDING


    Mij vielen er nog wel een paar foutjes op, maar goed. :')

    Dit is triest ... erg triest. Ik wordt moedeloos van zulke berichten, zo zinloos om iets wat zo natuurlijk is. ><


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Toxxxic schreef:
    Vreselijk..
    Studenten van een UNIVERSITEIT horen toch wel beter te weten?


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Pinup schreef:
    (...)

    Mij vielen er nog wel een paar foutjes op, maar goed. :')

    Dit is triest ... erg triest. Ik wordt moedeloos van zulke berichten, zo zinloos om iets wat zo natuurlijk is. ><


    zij heeft het niet geschreven. (N)

    [ bericht aangepast op 24 okt 2010 - 20:49 ]


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    dat is echt verschrikkelijk... hoe kun je nou zoiets doen.. ik zeg die vijf jaar moeten ze krijgen


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Zielig..

    [ bericht aangepast op 24 okt 2010 - 21:01 ]


    it's so empty living behind these castle walls

    Tunstall schreef:
    (...)

    zij heeft het niet geschreven. (N)


    Dat trieste ging niet over hoe het geschreven is maar het bericht zelf. *rolls eyes*


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Wat vreselijk. Ik heb echt zo'n schijthekel aan kinderen die homo's pesten.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Fucking imbecielen dat het zijn, hoe achterlijk kun je wezen? Jezus, afknallen die handel. Ik kan er écht niet tegen dat er zulke dingen gebeuren, echt niet te geloven.


    Scream for mercy!

    Arme jongen..

    Hier kan ik zó kwaad om worden! Mensen pesten omdat ze anders zijn - in dit geval omdat hij homo was - is erg laag. Zielig gewoon. Ze moeten zich echt schamen. Niet alleen die 2, maar iedereen die heeft meegepest, want ze zijn allemaal schuldig aan zijn dood.


    you're my favourite part of the day ~

    Diep triest van die jongens,
    homo's zijn ook gewone mensen!


    Life is bigger It's bigger than you And you are not me

    Diep triest als je iemand dood gaat pesten alleen omdat hij anders dan andere is. Wat maakt het uit dat hij op het zelfde geslacht valt?
    Ik kan hier zo kwaad om worden. Een onschuldige studenten grap zo als je hier leest wel iemands anders zijn dood betekenen. Dit is gewoon diep laag.


    "Ignite, my love. Ignite."