• De stelling van vandaag luidt:
    Technologie maakt jongeren lui.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Niet altijd, maar vaak wel ja.

    Ja en nee.

    Allereerst zou je je dan moeten afvragen wat lui is in dit verband. Niet genoeg aan je huiswerk doen? Veel slapen? Maar goed, we nemen even aan dat het inhoudt dat men niet genoeg aan zijn huiswerk doet.

    Natuurlijk leidt technologie af, maar is dat meer dan vroeger? Als je vroeger, voor de tv/radio, geen zin had in huiswerk ging je toch ook gewoon even naar buiten?

    Daarbij vergeten we dat die technologie ook kan helpen een jongere minder lui te maken. Denk bijvoorbeeld aan tv-programma's die iets aan de kaak stellen waar een jongere ook bij wil helpen door middel van actievoeren.

    Ook kan het jongeren aansporen iets met die technologie te gaan doen. Ik game bijvoorbeeld al sinds mijn 10e (valt mee) en nu doe ik Gametechnologie aan de Universiteit Utrecht. Daarvoor deed ik ook al veel met computers en dergelijke, omdat ik het interessant vind.

    Als laatste tegen het argument dat technologie jongeren afleidt. Dit is natuurlijk wel zo, maar ligt dat aan de jongere of het systeem? Zou het onderwijs niet meer moeten investeren in ICT, jongeren meer op de computer laten doen?

    Om mijn korte betoog af te sluiten, technologie maakt misschien lui in sommige zinnen van het woord, maar kan ook gebruikt worden om jongeren te activeren en te bewegen

    Oneens, technologie maakt luie jongeren luier


    Today will be Girl's Day party with you~

    Yukari schreef:
    Niet altijd, maar vaak wel ja.


    effort never betrays you

    MamaHert schreef:
    Ja en nee. Ligt eraan met wat voor technologie en hoe je het bekijkt.
    Het heeft gewoon veel voor- en nadelen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Het ligt eraan, sommige mensen worden er juist actief van (cat).


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Parviainen schreef:
    Ja.

    Exercitus schreef:
    Eens,soms heb je het echt nodig,bijvoorbeeld bij wiskunde maar meestal maakt het ons mensen(en niet alleen jongeren) lui,bijvoorbeeld bij een brommer.


    Oops! Did my sarcasm hurt your feelings? Get over it.

    dat is wel moeilijk , laat ons zeggen dat entertainende technologie ons lui maakt (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    TakeMeHome schreef:
    Niet alleen jongeren, maar iedereen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Haha, ja. (:
    Maar niet alleen jongeren, vind ik. (':


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vaak wel, heel soms niet.


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile


    Eh, soms eens x)


    How y'all doin'?

    ja en nee, het ligt er aan welke


    Never mess with a girl, you get hurt

    Meestal wel


    You can't fly unless you let yourself fall.