• Ik ging eens slim doen, en dacht van; zal ik eens kijken waar we het over hebben met biologie. We zijn al op de helft van de taak, maar ik moest nablijven als ik het niet afkreeg, dus had ik het overgeschreven. Nu snap ik er geen reeed van. Maar goed, een slimme vraag voor jullie?

    Taaislijmziekte is een ziekte die leidt tot ernistge long- en darmproblemen. Bij mensen met taaislijmsiekte is de productie van slijm in de luchtwegen toegenomen. Dit slijm is taaier dan normaal en blijft aan de wand van de luchtwegen plakken.
    Ook de alvleesklier produceert bij deze ziekte veel taai slijm, waardoor de afvoerbuis in de alvleeskleir verstopt raakt.
    De alvleesklier produceert enzyemen om onder andere vetten af te breken. Als gevolg van de taaislijmsiekte kunnen deze enzymen het voedsel niet bereiken. Bij deze ziekte bevat de ontslating daardoor veel vet.
    8. Uit onderzoek kan worden afgeleid dat bij taaislijmziekte door nog een andere oorzaak vetten niet goed worden verteerd.
    Wat is deze oorzaak? Leg je antwoord uit.

    Amen (krul)

    [ bericht aangepast op 9 nov 2010 - 15:03 ]


    we were always meant to say goodbye.

    > Verplaatst naar 'school'.

    Maar ik kan je niet helpen, want ik heb geen biologie meer :Y)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Verdorie, toen ik de titel las hoopte ik op een vraag over stikstofassimilatie zooi, zodat ik stiekem mee kon lezen met het antwoord..
    Maar, ik kan je niet helpen, vandaag heeft mijn biologie kennis me in de steek gelaten :')

    [ bericht aangepast op 9 nov 2010 - 15:21 ]


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    RxVampFish schreef:
    Verdorie, toen ik de titel las hoopte ik op een vraag over stikstofassimilatie zooi, zodat ik stiekem mee kon lezen met het antwoord..
    Maar, ik kan je niet helpen, vandaag heeft mijn biologie kennes me in de steek gelaten :')


    Ghehge, die onderwerp hebben wij vorige periode gehad :Y)


    we were always meant to say goodbye.

    Ik zou zeggen Google het?:P

    Nee maar euh.. moet even goed nadenken.. doordat de slijm aan de wanden van de organen blijven zitten (met name de longen en de darmen) kan het vet niet terug geresorbeerd worden, waardoor de ontlasting vet wordt?

    Geen idee


    La credenza è una medicina contro il timore

    Coyote schreef:
    Ik zou zeggen Google het?:P

    Nee maar euh.. moet even goed nadenken.. doordat de slijm aan de wanden van de organen blijven zitten (met name de longen en de darmen) kan het vet niet terug geresorbeerd worden, waardoor de ontlasting vet wordt?

    Geen idee


    Nou in het nederlands? (:


    we were always meant to say goodbye.

    Ewwwwl, sputum.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Geen idee, ik heb dit jaar geen Biologie.


    A kiss is a lovely trick designed by nature to stop speech when words become superfluous.

    Dit onderwerp hebben wij nog niet gehad, dus ik weet het niet. Vraag het anders aan iemand uit je klas ofzo, misschien kan die het je uitleggen? (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou in het normaal Nederlands... Ik zou het antwoord niet weten. Ik heb al vanaf de derde geen Biologie meer gehad. Dus ik weet het niet. Google? Wikipedia?


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Summerbeat schreef:
    Geen idee, ik heb dit jaar geen Biologie.


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Ik schrijf een verhaal over een jongen die CF heeft (Taajslijmziekte)

    Coyote schreef:
    Ik zou zeggen Google het?:P

    Nee maar euh.. moet even goed nadenken.. doordat de slijm aan de wanden van de organen blijven zitten (met name de longen en de darmen) kan het vet niet terug geresorbeerd worden, waardoor de ontlasting vet wordt?

    Geen idee


    En de enzymen kunnen het voedsel niet meer bereiken, dus zal het voedsel niet verteerd worden?

    [ bericht aangepast op 9 nov 2010 - 20:19 ]

    Nou, als de enzymen niet bij het voedsel kunnen komen, dan word het niet [goed] afgebroken. Dus dan kan het ook niet opgenomen worden [door de darmwand heen]. Alleen is dat meer een gevolg van dat de enzymen er niet bij kunnen. :')
    Is het niet zo dat slijm ook gaat ophopen in de darmen ofzo, waardoor de vetten niet opgenomen kunnen worden? Ook niet als ze wel al voor een deel door enzymen zijn afgebroken?
    Meer kan ik er eigenlijk ook niet van maken, volgens mij hebben we dit nog niet gehad x).


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    haha.
    >Ik zou zeggen omdat als je vetten niet snel genoeg verteert je ze opslaat.
    Maar eigenlijk heb ik er geen idee van (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik heb geen iddee dat hebben wij nog nooit geleerd (=
    zoek het eens op bij wikipedia?(:
    internet is je vriend XD