• Op mijn herhalingstest Latijn had ik geschreven: "gestrijd hebben" -ja, sorry, bèta's maken ook fouten om half 9 's ochtends-, wat dus natuurlijk "gestreden hebben" moest zijn.

    Maar oké, die leerkracht trok daar dus een punt voor af en ik ging daarover klagen omdat ik dus wel effectief wist wat het betekent bij hem. 'Ja, sorry, maar het werd zo erg bij sommige dat ik gewoon consequent bij iedereen punten ging aftrekken voor Nederlands spelfouten. En ergens op je test zal ook wel "Ned" staan en zal ik er niets voor afgetrokken hebben.'

    En ja, sorry hoor, maar ik heb buiten deze test nog nooit een spelfout gemaakt op Latijnse testen, geen één. Dus daar kan ik best wel kwaad om worden. Eke keer zaagt hij dat we teveel dt-fouten en spelfouten in het algemeen maken en dat hij er de volgende keren punten gaat voor aftrekken als het te erg wordt en dan vind ik het echt heel oneerlijk dat je een heel punt gaat aftrekken bij iemand die nog nooit een spelfout heeft gemaakt op jouw testen omdat ze nog niet helder wakker was .___.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2010 - 20:26 ]


    Only losers can act the way you do

    Somnium schreef:
    (...)Maar natuurlijk worden er bij Nederlands punten afgetrokken voor schrijffouten, want het doel van Nederlands op school is toch nog altijd voor een heel groot deel correct leren schrijven. Dat is hartstikke logisch. Maar naar mijn weet is Latijn nog altijd geen Nederlands.

    Emilie de bèta, ik bedoelde als je iets vanuit een andere taal naar het Nederlands moet vertalen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Lekker Emilie, ik zou hem slaan ;o
    Is dat nou die gast waar je het steeds over hebt ;p?


    Sometimes in my tears I drown, but I never let it get me down.

    Nou wat een EIkEL!...:S


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Meh.. wat gemeen. D:


    Wie du mir, so ich dir.

    Tegenwoordig mag er of moet er bij elk vak punten worden afgetrokken voor spelling en zinsvorming bij het eindexamen, wen er maar vast aan :P

    [ bericht aangepast op 24 nov 2010 - 0:10 ]

    Square schreef:
    Ja, dat soort dingen doen onze leraren ook, en juist de mensen die nog nooit fouten hebben gemaakt worden dan meestal benadeeld. -.-


    Don't dream your life, live your dreams.

    Bij ons worden daar geen punten voor afgetrokken.
    Maar die van NL verbetert wel heel streng ter compensatie.
    Een dictee,op 10 punten,5 zinnen. 1 dt-fout,en ze trekt meteen 2 punten af (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Qlimax schreef:
    Dat vind ik heel flauw van die leraar.. Ik kreeg voor een domme spelfout een punt erbij, omdat ie zo grappig was blijkbaar.(krul)


    hahaha, geniale leraar (A)


    today is where the book begins, the rest is still inwritten

    Bij ons worden er bijna altijd punten afgetrokken als je schrijffouten schrijft. Al doet niet iedere leerkracht dat (:


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ja ik haat dat soort leraren --'
    En gister zei ik nog: "gerezen" in plaats van "gereisd" XD


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Somnium schreef:
    (...)Maar natuurlijk worden er bij Nederlands punten afgetrokken voor schrijffouten, want het doel van Nederlands op school is toch nog altijd voor een heel groot deel correct leren schrijven. Dat is hartstikke logisch. Maar naar mijn weet is Latijn nog altijd geen Nederlands.


    1 punt is inderdaad wat overdreven, maar een 1/10 punt aftrekken, zoals dus bij bijv. Nederlands, vind ik redelijk normaal. Vooral als er heel veel spellingsfouten worden gemaakt in het algemeen.


    It ain't broke, so don't fix it.