• De stelling van vandaag luidt:
    Het is belachelijk dat mensen zoveel ophef maken over het dragen van bont en niet over het dragen van leer.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    NikkiPedia schreef:
    Bont is heel normaal om te dragen vind ik. Net als leer. Het houd een mens warm al sinds dat mensen zich kunnen herinneren. Toen werd er ook geen ophef over gemaakt. In extreme kou heb je niets aan katoen of iets dergelijks hoor.


    Mee eens.


    Quizlet is mijn vanille-ijs op een sombere donderdagavond.

    OHMYGEORG schreef:
    Ik vind leer minder erg dan bont, maar ik vind het beiden niet nodig en dus ben ik het met deze stelling eens. We hebben het niet nodig, er moeten dieren voor sterven en het is ook nog eens lelijk (krul)


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    ik vind dat het beide verboden moet worden!
    alleen nep bont en nep leer


    i have a busy life

    NikkiPedia schreef:
    Bont is heel normaal om te dragen vind ik. Net als leer. Het houd een mens warm al sinds dat mensen zich kunnen herinneren. Toen werd er ook geen ophef over gemaakt. In extreme kou heb je niets aan katoen of iets dergelijks hoor.

    Maar als er alternatieven zijn die net zo goed voldoen als bont, desnoods nep-bont, vind ik het wel onzin. Vroeger was het uit pure noodzaak, nu lang niet meer. Ik snap je punt, want ik denk zo precies hetzelfde over vegetariërs, maar daarbij is er geen oplossing die precies hetzelfde resultaat geeft. Bij bont wel.
    En hoewel het onmogelijk is om de bontindustrie tegen te houden, vind ik wel dat er beter gezorgd moet worden voor een vriendelijkere manier.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar als er alternatieven zijn die net zo goed voldoen als bont, desnoods nep-bont, vind ik het wel onzin. Vroeger was het uit pure noodzaak, nu lang niet meer. Ik snap je punt, want ik denk zo precies hetzelfde over vegetariërs, maar daarbij is er geen oplossing die precies hetzelfde resultaat geeft. Bij bont wel.
    En hoewel het onmogelijk is om de bontindustrie tegen te houden, vind ik wel dat er beter gezorgd moet worden voor een vriendelijkere manier.


    Er zijn bepaalde bontsoorten waarbij je adem niet condenseerd en bevriesd op je bontlaag, iets dat bij nepbond wel gebeurd, iets dat kritiek kan zijn in extreme kou.


    Your make-up is terrible

    LALALALALA schreef:
    (...) Tegenwoordig kun je gewoon wol en een hoop andere materialen aan bij extreme kou. Daar heb je geen bont meer voor nodig.

    Nou ik draag toch liever echt bond,een natuurlijk product, dan die synthetische nep troep.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    NikkiPedia schreef:
    (...)

    Er zijn bepaalde bontsoorten waarbij je adem niet condenseerd en bevriesd op je bontlaag, iets dat bij nepbond wel gebeurd, iets dat kritiek kan zijn in extreme kou.

    Ik heb het nu over noodzaak, en in Nederland is het niet zo koud dat je per sé bont nodig hebt om te overleven. Dat is gewoon zo, klaar. Anders waren het zeker geen 16 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde meer.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Eens. Bont en leer moet beide gewoon kunnen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik draag zelf (nep) bont, omdat ik het gewoon zielig vindt om naar dat echte bont te kijken, omdat je gewoon weet dat meerderedeels van de beestjes levend gevild worden. Leer maak ik me niet druk om want die komen meestal van slachtdieren af.


    Pluk de dag, alsof het je laatste dag is .

    Stripe schreef:
    Met leer zijn de beesten al dood, met bont worden de dieren levend gevild. Ik denk dat daar toch een groot verschil inzit. Dus het is niet geheel onterecht dat daar meer ophef over wordt gemaakt.


    + Maar dat wil niet zeggen dat ik niet tegen beide ben


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Bullshit schreef:
    (...)
    Maar als er alternatieven zijn die net zo goed voldoen als bont, desnoods nep-bont, vind ik het wel onzin. Vroeger was het uit pure noodzaak, nu lang niet meer. Ik snap je punt, want ik denk zo precies hetzelfde over vegetariërs, maar daarbij is er geen oplossing die precies hetzelfde resultaat geeft. Bij bont wel.
    En hoewel het onmogelijk is om de bontindustrie tegen te houden, vind ik wel dat er beter gezorgd moet worden voor een vriendelijkere manier.

    Ik vind het een beetje dubbel dat je vegetarier zijn onzin vind en bont en leer niet vind kunnen. Voor vegetariers zijn er ook genoeg alternatieven waarmee ze ook genoeg vitaminen binnen krijgen, dus eigenlijk zijn dieren voor vlees ook overbodig.

    Ik ben het met NikkiPedia eens :')


    To live would be an awfully big adventure

    HeyItsMe schreef:
    (...)
    Ik vind het een beetje dubbel dat je vegetarier zijn onzin vind en bont en leer niet vind kunnen. Voor vegetariers zijn er ook genoeg alternatieven waarmee ze ook genoeg vitaminen binnen krijgen, dus eigenlijk zijn dieren voor vlees ook overbodig.

    Ik ben het met NikkiPedia eens :')

    Nee.
    Alternatieven voor bont hebben geen minder goede 'werking' op het lichaam hier in Nederland. Alternatieven voor vlees wel.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Bullshit schreef:
    (...)
    Nee.
    Alternatieven voor bont hebben geen minder goede 'werking' op het lichaam hier in Nederland. Alternatieven voor vlees wel.

    Alternatieven voor vlees hebben we genoeg. Die hebben dan wel een minder goede werking, maar er is genoeg ander eten waardoor je wel een goede werking hebt. Natuurlijk is het makkelijker om gewoon vlees te eten, dat snap ik ook wel. Maar er is wel een goed alternatief met genoeg mogelijkheden om aan je vitaminen te komen, waardoor ik het raar vind dat jij vlees wel goed vind en bond en leer niet.


    To live would be an awfully big adventure

    shadowsalyer schreef:
    Ligt eraan wat voor leer ook, als het bijvoorbeeld koeienleer is komt het vaak toch al van slachtkoeien, why waste a good skin? Maar krokodillen of slangenleer vind ik net zo erg als nerts, fret of zeehondenbont.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou ik draag toch liever echt bond,een natuurlijk product, dan die synthetische nep troep.
    Wol komt van een schaap? xD Je kunt ook dierlijke producten gebruiken zonder ze ervoor te vermoorden;). Maarja, sommige mensen geven nu eenmaals niks om dieren. Ieder z'n eigen mening.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.