• De stelling van vandaag luidt:
    Het is belachelijk dat mensen zoveel ophef maken over het dragen van bont en niet over het dragen van leer.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    eens, ik ben echt tegen bont, kheb er ook een spreekbeurt over gedaan.Niet normaal gewoon hoe zielig voor die schattige beestjes. En leer probeer ik te vermijden, alleen soms heb ik al bijv. schoenen gekocht waar leer in zit en dan kan ik het toch niet terugbrengen:$ alleen als je zo door gaat met dierenspullen kan ik wel geloven dat je er niet altijd aan denkt, want ik eet ook gewoon vlees maar dan niet van jonge dieren zoals lam,kalf enz. Maar bont dat zou ik echt niet willen dragen!


    You are the dream. I am the dreamer.

    HeyItsMe schreef:
    (...)
    Alternatieven voor vlees hebben we genoeg. Die hebben dan wel een minder goede werking, maar er is genoeg ander eten waardoor je wel een goede werking hebt. Natuurlijk is het makkelijker om gewoon vlees te eten, dat snap ik ook wel. Maar er is wel een goed alternatief met genoeg mogelijkheden om aan je vitaminen te komen, waardoor ik het raar vind dat jij vlees wel goed vind en bond en leer niet.

    Ik zal mezelf maar voor de 3e keer herhalen, ik lijk wel gek maar goed.
    Voor vlees zijn is dus de werking niet precies even goed en dus eigenlijk ook niet goed genoeg. Ik Nederland kan je het makkelijk warm genoeg hebben zonder bont. En ik spreek nu niet van allerlei omweggetjes maar over het product zelf.
    Bont schrijf je met een t trouwens, tenzij jij jezelf graag warm houdt met meneer Bond, James Bond.
    (dance)

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 18:49 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Stripe schreef:
    Met leer zijn de beesten al dood, met bont worden de dieren levend gevild. Ik denk dat daar toch een groot verschil inzit. Dus het is niet geheel onterecht dat daar meer ophef over wordt gemaakt.


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Goh daar heb ik niet eens over nagedacht.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het beiden erg..

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 19:41 ]


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Eigenlijk ben ik het er wel mee eens, als ik er zo over nadenk.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Euh.. van welk dier komt leer?
    -voelt zich dom-


    You are beautiful, you are love.

    Fashion & dieren, ik geef er allebei om. (cat)


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sniper schreef:
    Goh daar heb ik niet eens over nagedacht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    shadowsalyer schreef:
    Ligt eraan wat voor leer ook, als het bijvoorbeeld koeienleer is komt het vaak toch al van slachtkoeien, why waste a good skin? Maar krokodillen of slangenleer vind ik net zo erg als nerts, fret of zeehondenbont.


    BTW als we geen lere zoudn wille drage, wa moete we dan aan onze voete doen?


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Ik draag zelf nooit bont, dus over deze kwestie heb ik eigenlijk nooit echt nagedacht. Bij bont heb je tegenwoordig vervanging zoals Wol en zo, en daarom heb je dat niet meer zoveel meer nodig.


    alles komt goed, zo niet, dan toch

    Mijn zusje heeft een jas met een bontkraag en dat voelt zo vies x'D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hm... Dat hangt ervanaf. Als leer gebruikt wordt van dieren die alsnog gedood worden voor voedsel en onpijnlijk sterven, zie ik het probleem niet.
    Maar wanneer er dieren (net zoals vaak gebeurd bij bont) ook pijnlijk sterven, ben ik het met de stelling eens.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 21:31 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik vind leer meer nodig dan bont, dus oneens.
    Maar ik draag het zelf niet en probeer ook nepbont en nepleer te vermijden.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Oneens.


    hoi, jij bent leuk.