• Ik heb vrijdag in de engelse les speaking skills een debat over dieren rechten en dan specifiek over PETOWNERSHIP :-)

    Wat vinden jullie ? Mogen alle mensen ene huisdier bezitten , waarom wel/ niet ? Mogen mensen exotische dieren houden ? Wat voor dieren mogen mensen als huisdierhouden ? Moeten dieren zoals honden en katten dezelfde rechten krijgen als da rest van de familie ?

    Mss kan ik wel een paar argumenten gebruiken in het echte debat , alvast bedankt!



    (nerd)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik vind dat alle mensen dieren mogen hebben, zolang ze er maar de ruimte, tijd, geld, en aandacht voor hebben. Als ze niet in staat zijn het dier goed te (kunnen) verzorgen, dan moeten ze geen huisdier nemen.


    your eyes are like stars in the night.

    -In eerste instantie mag iedereen een dier hebben,maar als ze het die mishandelen mogen ze nooit meer een dier hebben.
    -Ik vind niet dat je wilde dieren mag houden,of het nou een exotische vogel of een vos van hier is.
    -Dieren die als huisdieren zijn bedoelt,tamme dieren. Dus bijvoorbeeld honden en katten die er voor zijn gefokt.
    -Enigszins wel. Je kan een dier natuurlijk niet de zelfde rechte en plichten laten hebben(een dier kan bijvoorbeeld niet naar school) maar ze moeten wel rechten hebben als in bescherming e.d.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    wrm niet? ik bedoel, als ze er goed voor zorgen.

    CursedBanana schreef:
    wrm niet? ik bedoel, als ze er goed voor zorgen.
    Maar sommige rijke mensen hebben dieren zoals tijgers in huis, die zijn dan gesteriliseerd en hebben geen klauwen en tanden meer.. als ze de dieren dan beu zijn , maken ze geen schijn van kans meer om te overleven in de echte dierenwereld. Ze zijn dan ook veel te gehecht aan hun baasjes.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H