• Ja, is dat waar? En ik vroeg me af wat jullie ervan vinden?

    Me: GERECHTIGHEID! :Y)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Ik haat Frans dus wel. (krul)

    De taal, maar de mensen? c;


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sesamestreet schreef:
    Goh, dan zijn we nóg kleiner. Als het van mij zou afhangen, niet.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Nee, want uiteindelijk gaan we toch niet minder belastingen moeten betalen, dan zijn we echt ieniemie en ik wil écht niet bij Nederland.

    Niet slecht bedoeld, maar ik wil niet dat er allerlei gaat veranderen. (':


    Only losers can act the way you do

    Maakt mij niet uit, maar als Frans dan van het leerplan wordt geschrapt (of tenminste 2 uur in plaats van 4 uur) ben ik voor ;D


    Olive

    Boeit me niet, ik ben Nederlander. :')

    [ bericht aangepast op 10 dec 2010 - 21:54 ]


    *insert philosophical cringe expression here*

    Amerricka schreef:
    Echt waar? Ik heb de krant nog niet gelezen vandaag.


    None but ourselves can free our minds.

    Ik weet er niet meer vanaf, maar ik denk dat áls het gaat gebeuren dat België uit elkaar valt en als land niet meer zal bestaan omdat Vlaanderen dan richting Nederland zal gaan en zich misschien wel bij ons zou gaan aansluiten en Wallonië zal zich dan waarschijnlijk aan gaan sluiten bij Frankrijk. Anyways, ik snap dat Vlaanderen dan een eigen land zou worden, maar dan wordt het echt iniminie zoals Luxemburg. Ik weet niet of ik dat wel zou willen, het zal dan echt heel veel veranderen. Laten we maar afwachten wat het uiteindelijk wordt en maar niet te veel vooruit denken.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2010 - 21:58 ]


    your eyes are like stars in the night.

    Eindelijk gedaan met dat Brussel-Halle-Vilvoorde gedoe!


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Poseidon schreef:
    Ik weet er niet meer vanaf, maar ik denk dat áls het gaat gebeuren dat België uit elkaar valt en als land niet meer zal bestaan omdat Vlaanderen dan richting Nederland zal gaan en zich misschien wel bij ons zou gaan aansluiten en Wallonië zal zich dan waarschijnlijk aan gaan sluiten bij Frankrijk.

    En ik hoop zó dat dat niet gaat gebeuren. Ik ben een bélg, en ik wil een bélg blijven. Niets tegen de Nederlanders, maar Belgie moet blijven bestaan. *Oh, dierbaar belgie, oh heilig land.. -nochwel met mijn rechterhand op mijn hart, ghehe.-*

    [ bericht aangepast op 10 dec 2010 - 21:58 ]


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Sniper schreef:
    Ik ben geen Belg dus weet er niet veel van. Ik weet alleen dat arm en rijk nu gesplitst worden en dat dat wel beter zal uitpakken voor Vlaanderen.

    Arm en rijk is veelgezegd. Mij hebbe ze altijd verhalen vertelt waar het op neer komt dat een groot deel van de Walen nog steeds in de middeleeuwen leeft. Wallonië is tot begin vorige eeuw de 'baas' geweest over Vlaanderen en beheerst(e) een groot deel van de adellijke standen. Er gebeur(d)en onder andere dingen als talendiscriminatie, waar problemen door ontstonden in de Eerste Wereldoorlog. De jonge Vlaamse boeren die door armoede en werk geen opleiding genoten en bijgevolg geen woord Frans praten werden naar de oorlog gestuurd onder leiding van franstalige officieren die ook geen Nederlands spraken - louter en alleen om het feit dat Vlaams -of Nederlands- als een boerentaal gezien werd. Hoewel een enorm deel van de bevolking de taal sprak leek het voor de top in België niet relevant om de Vlaamse legers te laten leiden voor Nederlandstalige officieren want Vlamingen waren 'boerenkinkels'. Hierdoor liepen een groot deel van de Vlaamse jongens hun dood in, gewoon omdat ze de bevelen niet verstonden. Dat is ook de reden waarom een deel Vlamingen meededen met 'den Duits'. Ze lieten de Vlamingen hun eigen taal spreken en meer van die dingen.
    Een ander voorbeeld van die taaldiscriminatie was het Franse onderwijs in de universiteit van Leuven. De overheid en Kardinaal Mercier weigerden pertinent om het onderwijs te vernederlandsen waardoor opnieuw Vlaamse mensen de kans op onderwijs afgenomen werd. Rond die perioden ontstonden de Flaminganten die nu de 'Belgiëhaters' genoemd worden.

    Enfin, in feite komt 't er op neer dat nu, bijna 100 jaar later, de Walen hun machtspositie kwijt zijn geraakt. Ze hebben geen geld meer en leven praktisch van het belastingsgeld van de Vlaming - ik zeg dit niet uit racisme het is gewoon zo-. Dat ze geen macht meer hebben lijken de Waalse ministers niet te kunnen verkroppen waardoor ze alle hervormingen blokkeren. Zo zijn er problemen met BHV die nog een hele uitleg op zich zijn. Daardoor koesteren veel haat jegens de Walen. 'Ze weigeren mee te werken, maar leven wel op onze rug.'


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Sesamestreet schreef:
    (...)
    En ik hoop zó dat dat niet gaat gebeuren. Ik ben een bélg, en ik wil een bélg blijven. Niets tegen de Nederlanders, maar Belgie moet blijven bestaan. *Oh, dierbaar belgie, oh heilig land.. -nochwel met mijn rechterhand op mijn hart, ghehe.-*

    Haha, nee ik snap het. Ik zou het ook echt naar vinden als ik ineens Belg of iets dergelijks zou worden tegen mijn wil in.


    your eyes are like stars in the night.

    Zeggen ze dat niet al lang? En we zijn gescheiden begonnen, maar ze raapten gewoon alles bij elkaar, dus.. I don't care (cat)


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    oh,,dat staat nog lang niet vast hoor.
    Maar ik zou het niet erg vinden (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Sesamestreet schreef:
    (...)
    De taal, maar de mensen? c;



    :X heeft geen goede ervaring met Fransen


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Poseidon schreef:
    Ik weet er niet meer vanaf, maar ik denk dat áls het gaat gebeuren dat België uit elkaar valt en als land niet meer zal bestaan omdat Vlaanderen dan richting Nederland zal gaan en zich misschien wel bij ons zou gaan aansluiten en Wallonië zal zich dan waarschijnlijk aan gaan sluiten bij Frankrijk. Anyways, ik snap dat Vlaanderen dan een eigen land zou worden, maar dan wordt het echt iniminie zoals Luxemburg. Ik weet niet of ik dat wel zou willen, het zal dan echt heel veel veranderen. Laten we maar afwachten wat het uiteindelijk wordt en maar niet te veel vooruit denken.


    Nee,als we splitsen sluiten wij ons niet aan bij NL hoor :')
    Wallonië wil wrs wel bij Frankrijk,maar Frankrijk wil Wallonië niet (:
    -Problematiek-


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'