• De stelling van vandaag luidt:
    Het is goed dat Wiki Leaks alles publiceert, ondanks de gevolgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Jigsaw schreef:
    Ja eens. Wij, als volk, moeten weten wat er in ons land gaande is. Zonder het volk zou er geen land zijn, geen regering. Dus ja, wij moeten weten wat er aan de hand is en dat de ogen van de regering wordt geopend en ze ons meer vrijheid geven. Nu zitten we opgesloten in ons eigen land. Ja, het is gevaarlijk maar áls er straks oorlog uitbreekt, dan weet ik wel waarom er oorlog is. Als dit niet bekend wordt, weet ik zeker dat de overheid echt niet de waarheid zal spreken over de oorzaak van de oorlog.

    Exercitus schreef:
    Eens. Ik vind dat wij het recht hebben om te weten wat hier gebeurd. Een regering moet geen geheimen hebben voor het volk, de regering is er voor het volk.
    Ik bedoel ik vind het belachelijk dat het niet bekent was dat we kernwapens hier hebben liggen, zo iets zou ik toch wel willen weten, daar hebben we recht op.
    Het was misschien niet zo slim om alle namen/plekken er bij te zetten maar de publicatie op zich vind ik wel goed. Dat is inderdaad wel gevaarlijk, maar als iemand aan de geheime gegevens kan kunnen terroristen dat ook, dus als ze het hadden gewild hadden ze er toch wel aan gekomen, omdat er iets mis is met de beveiliging van ons geweldige(uhum) Amerika.


    Don't cry because it's over. Smile because it happened.

    Rosyln schreef:
    Oneens. Er zijn bepaalde redenen dat dit geheim was, en nu het niet meer geheim is, zijn veel landen in gevaar. Waaronder Nederland.


    precies, zo is aan het licht gekomen dat hier in nederland kernwapens hebben gelegen, geloof ik.


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Eens, Want wij hebben die apen in de regering gestemd. Wij hebben er voor gezorgd dat zij het land mogen besturen. Wij verwachten dat ze eerlijk zijn over zaken en blijkbaar zijn ze dat niet. Wikileaks laat mensen zien dat de regering soms heftige dingen voor het volk verbergt, denk maar aan die kernwapens. De regering moet niets verbergen voor het volk, en al zeker geen kernwapens.

    Wat is Wikileaks? -Voelt zich dom- :']


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Euhm... wat is wiki leaks?
    geen mening aangezien ik geen flauw idee heb waar het over gaat ;D


    When I was born the devil said damn competition >.<

    In fact: ja, wij hebben toch ook recht om te weten waar deze wereld naar toe gaat?
    Maar natuurlijk...er worden dingen gezegd die dan weer niet kloppen of half kloppen of niet geweten mogen worden.
    Maar das toch ook met celeb's? Dus ik snap die commotie van die regeringen niet?


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Pancakez schreef:
    Wat is Wikileaks? -Voelt zich dom- :']


    Site van ne gast die van alles vn den regeringen in de wereld (Amerikaanse vooral) op internet dumpte zonder toestemming.


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    Eens, ik vind dat mensen recht hebben op de waarheid. Hoewel er wordt gezegd dat het een groot toneelstuk is.


    We're hiding behind skin that's too tough

    Wtf is WikiLeaks? (':


    Only losers can act the way you do

    Eens!


    You are beautiful, you are love.

    Stroopwafel schreef:
    (...)

    precies, zo is aan het licht gekomen dat hier in nederland kernwapens hebben gelegen, geloof ik.

    Dat wist ik al voor Wikileaks (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Exercitus schreef:
    Eens. Ik vind dat wij het recht hebben om te weten wat hier gebeurd. Een regering moet geen geheimen hebben voor het volk, de regering is er voor het volk.
    Ik bedoel ik vind het belachelijk dat het niet bekent was dat we kernwapens hier hebben liggen, zo iets zou ik toch wel willen weten, daar hebben we recht op.
    Het was misschien niet zo slim om alle namen/plekken er bij te zetten maar de publicatie op zich vind ik wel goed. Dat is inderdaad wel gevaarlijk, maar als iemand aan de geheime gegevens kan kunnen terroristen dat ook, dus als ze het hadden gewild hadden ze er toch wel aan gekomen, omdat er iets mis is met de beveiliging van ons geweldige(uhum) Amerika.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    RINGDINGDONG schreef:
    Oneens, het brengt landen dus hartstikke in gevaar en sommige dingen hoeven mensen gewoon niet te weten. Dat is gewoon niet nodig.


    Shoganai i ne~

    Opzich is het goed dat mensen ook eens de waarheid te weten komen, dus aan de ene kant vind ik het wel goed dat WikiLeaks alles publiceert. Maar aan de andere kant is het ook niet goed, want niet iedereen hoeft alles te weten en niet iedereen gaat alles wat aan.. Vaak krijg je alleen maar gedoe en gemopper als je ALLE informatie enz. op het internet zet.. Dus..

    Xxxx