• Op sommige momenten heb ik echt heel hard een gevoel van nostalgie en dan vind ik mezelf best depressief. Dan vraag ik me af waarom ik niet in de jaren '70 geboren kon zijn en mijn jeugd heb beleefd in de jaren '80 en zo van die dingen.

    Toen was alles veel authentieker, lijkt mij. De muziek was geweldig, je betaalde nog met de Belgische Frank en niet met de euro, iedereen liep er als een mongool bij en iedereen ging nog buitenspelen en fratsen uithalen. De gemeenten waren nog niet zo dichtbevolkt en er waren veel open ruimtes waar je allerlei kampen kon bouwen. De leerkrachten waren nog streng en nonnen (wat op zich niet beter is, maar als je oud bent en je kijkt erop terug moet het wel geweldig zijn) en ik ga maar ophouden of ik word nog depressiever. Haha.

    En dan benijd en vervloek ik nogal de mensen die toen "geleefd" hebben en nu zagen dat ze oud zijn.

    Wie is ook nostalgisch? ):

    [ bericht aangepast op 15 jan 2011 - 21:17 ]


    Only losers can act the way you do

    Ohh meid, ik herken me zo in jou! Betere muziek, geniale kleren, betere tijden.. <3


    ars moriendi

    Ik zou het liefst in de middeleeuwen leven. Ik weet dat het toen allemaal veel gevaarlijker was en zo, maar op de een of andere manier interesseert het me heel erg (krul)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Mapangarapin schreef:
    Ik zou het liefst in de middeleeuwen leven. Ik weet dat het toen allemaal veel gevaarlijker was en zo, maar op de een of andere manier interesseert het me heel erg (krul)
    Dat heb ik ook al gehad, maar dan in de Italiaanse Renaissance of in de Klassieke Oudheid. Het moeten prachtige tijden zijn geweest, zeker als je beseft wat de wereld de dag vandaag is. Maar volgens moet het niet echt een leuk leven geweest zijn:

    -Alles en iedereen stonk
    -Als je niet rijk was, was je gedoemd tot een slecht leven
    -Als vrouw moest je bevallen zonder verdoving
    -Er waren nog niet zoveel medicijnen (als er griep uitbrak, ging iedereen dood)
    -Het was onhygiënisch
    -Als vrouw had je (bijna) geen rechten
    -Bijna niemand kon lezen of schrijven
    -Er was veel misdaad
    -Je man gingen resoluut ook met andere vrouwen naar bed of naar de hoeren
    -Etc.

    :'D

    Toch maar liever die goede, oude tijd.


    Only losers can act the way you do

    Ik leef met je mee.
    Vooral dat er nog geen computer en dat soort dingen waren en je dus gewoon altijd op straat kon rondhangen met vrienden.(krul)


    effort never betrays you

    Ik ken dat gevoel, en ik heb het vooral wanneer ik zo'n kapot oude concert dvd heb gekeken van Bon Jovi of een andere jaren 80 band. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Aan de ene kant had ik liever in de Middeleeuwen gewoond als iemand van de adel, omdat alles toen zó mooi en prachtig was.
    Maar als je het van een andere kant bekijkt hadden ze niets vrijheid. Je werd uitgehuwelijkt aan een man die je misschien niet eens mocht.

    En zo kan ik veel voor én nadelen bedenken.

    Zo is het denk ik ook wel met de jaren 70, enzo. :x


    Let the Night embrace you

    Ik zou denk ik in de Middeleeuwen of zo willen leven...


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Faerie schreef:
    Aan de ene kant had ik liever in de Middeleeuwen gewoond als iemand van de adel, omdat alles toen zó mooi en prachtig was.
    Maar als je het van een andere kant bekijkt hadden ze niets vrijheid. Je werd uitgehuwelijkt aan een man die je misschien niet eens mocht.

    En zo kan ik veel voor én nadelen bedenken.

    Zo is het denk ik ook wel met de jaren 70, enzo. :x
    Maar ik vind niet dat je de middeleeuwen met de jaren '70 kan vergelijken. De middeleeuwen zijn 500 jaar geleden, de jaren '70, 41 jaar.

    Toen had iedereen die rechten al, bestonden er al allerlei medicijnen en ging niet bijna elke vrouw dood na een bevalling, etc. :')


    Only losers can act the way you do

    Weet je, zouden we niet allemaal voor eeuwig 20 jaar willen zijn en elke periode uit de geschiedenis hebben meegemaakt?


    Only losers can act the way you do

    Ik vind het hier wel goed? Man, ik ben echt de enige (baby)


    Today will be Girl's Day party with you~

    RINGDINGDONG schreef:
    Ik vind het hier wel goed? Man, ik ben echt de enige (baby)
    Misschien omdat er toen nog geen hype van Japanners was. (krul)


    Only losers can act the way you do

    Ja, ik wil daar ook wel in leven (:
    Dan wonen al je vrienden in je straat en spring je daar zo eens gewoon binnen, alles is handgeschreven & mensen zijn nog écht met elkaar bezig,...


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    FOEMP schreef:
    Weet je, zouden we niet allemaal voor eeuwig 20 jaar willen zijn en elke periode uit de geschiedenis hebben meegemaakt?


    Wrs wel _O_


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'