• Een vriendin van me moet voor school wat maken over Harry Potter en aangezien ik weet dat hier veel Harry Potter fans zijn, vroeg ik me af of jullie me kunnen helpen. Het enige wat je moet doen, is onderstaande vragen invullen.

    Kom je uit België of Nederland?
    Hoe oud ben je?
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies?


    Dat is alles. Ik zou het appreciëren mochten jullie dit eerlijk en deftig invullen. _O_

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Heb je het mijne ontvangen?
    + ik vind het leuk dat ze dat als onderwerp heeft!

    [ bericht aangepast op 22 jan 2011 - 17:55 ]

    Kom je uit België of Nederland? Nederland.
    Hoe oud ben je? 14 jaar.
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vond de boeken leuker, omdat er veel meer details in de boeken zitten en alles wordt veel uitgebreider beschreven. In de films worden sommige stukken ook weggelaten en dat vind ik soms jammer.


    Even a white rose has a black shadow.

    Obliviate schreef:
    Heb je het mijne ontvangen?

    Ja, vriendelijk bedankt. :Y)

    Kom je uit België of Nederland? Nederland
    Hoe oud ben je? 15
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vind de boeken beter. Daar zijn meer details en kan je je beter inleven.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Kom je uit België of Nederland?
    België
    Hoe oud ben je?
    16
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies?
    De boeken. Omdat die net de genialiteit van JK Rowling weerspiegelen. Daarin zie je pas écht hoe goed alles in elkaar zit, hoeveel tijd daar in in gekropen. Verder raak je veel gehechter aan de personages en leer je ze beter kennen door het boek te lezen. Het is ook veel gezelliger, intenser en gewoon leuker omdat je je eigen wereldje creëert met de woorden van een ander.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Kom je uit België of Nederland? Ik kom uit Nederland.
    Hoe oud ben je? Ik ben 13 jaar.
    Wat vond je het best: het boek Ik vond het boek/de boeken het best,
    of de film? En waarom precies? omdat in de films alles slechts wordt
    samengevat, en dan heb je er niet een goed en compleet beeld over. In de boeken wordt alles heel mooi beschreven en heb je echt een gevoel van de magie die over je heen spoelt, terwijl dat in de films minder is.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Kom je uit België of Nederland? België
    Hoe oud ben je? 13
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vind de boeken beter. In de films worden er veel dingen weg gelaten en dat vind ik best jammer.


    effort never betrays you

    Kom je uit België of Nederland? Nederland
    Hoe oud ben je? 16 jaar
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? De boeken waren veel beter. Alles was veel uitgebreider en duidelijker. Ik vond bij de films dat alles zo gehaast ging en daardoor werden een heleboel goede punten uit de boeken vergeten.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Kom je uit België of Nederland? Nederland.
    Hoe oud ben je? Ik ben 14 jaartjes
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vond de boeken beter, net zoals bij elk boek dat verfilmd is. In boeken kun je veel meer details kwijt en zit je niet aan een bepaalde tijd vastgebonden. Máár, ik vond de Deathly Hallows Part I wel dicht in de buurt van het boek komen.


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    Kom je uit België of Nederland?Nederland
    Hoe oud ben je?13
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies de film omdat ik de boeken nooit gelezen hebxD


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Kom je uit België of Nederland? Nederland
    Hoe oud ben je? 14
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vond het boek het beste. Omdat je echt je eigen scenario bij kan maken, om het zo te formuleren. Uiteraard zijn de films óók geweldig. Maar toch houden ze wel sommige belangrijke dingen van het boek weg. Dat vind ik erg jammer. In het boek leef ik toch ook altijd meer mee dan in de film.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Kom je uit België of Nederland? Nederlands
    Hoe oud ben je? 13
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vond alle twee wel leuk. Ligt er aan bij welke film of boek. Bij de halfblood prins vind ik het boek leuker omdat ik de film te erg tegen vond vallen. Maar ik vond de film bij de geheime kamer leuker.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kom je uit België of Nederland? België.
    Hoe oud ben je? 11.
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Ik vond de boeken leuker omdat ik ze allemaal gelezen heb en ze echt veel details bevatten en je ook het verhaal áánvoelt.


    We love because he loved us first - John 4:19

    Kom je uit België of Nederland? België
    Hoe oud ben je? 17
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? De boeken omdat er veel meer details in staan en je dus meer te weten komt. Het is spijtig dat ze in de films teveel hebben weggelaten.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Kom je uit België of Nederland? Nederland
    Hoe oud ben je? 15
    Wat vond je het best: het boek of de film? En waarom precies? Dan ga ik toch wel voor de boeken, alles word er sowieso veel meer in beschreven en alles word niet zo vreselijk veel op elkaar gepropt. En je kan er natuurlijk een eigen "beeld" bij maken, dat maakt het voor mij ook veel leuker. Alhoewel ik de films natuurlijk ook geweldig vind!


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.