• De stelling van vandaag luidt:
    Gezag kan niet afgedwongen of afgekocht worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eens, denk ik. Als ik de stelling goed begrijp.
    Bij ons op school moeten wij verplicht 80 Z-uren maken, wat zelfstadige werkuren zijn in de mediatheek. Dat moet buiten de lessen om, dus tijdens tussenuren of voor/na je lessen. Als er een docent niet is en het is een uur midden op de dag, dan moeten we zo'n verplicht uur maken die niet bij de Z-uren opgeteld wordt.
    Maar daar in de mediatheek zitten natuurlijk niet echte docenten, maar vrijwilligers. Nu is er een man die best wel goed is. Maar ook een vrouw. En als we een tijdje druk zijn (zo'n 20 minuten ofzo) dan zegt ze: "Als jullie nu niet stil zijn dan trek ik er een Z-uur vanaf!" Dus of het Z-uur dat je maakte gaat ervanaf, of er gaat een Z-uur vanaf (want die verplichte studie-uren staan gelijk aan de Z-uren en als je er niet heen gaat dan gaat er een Z-uur vanaf). En niemand vind haar aardig en vind dat ze geen gezag heeft.
    Dus wat dat betreft vind ik dat dat afkopen inderdaad niet helpt.
    En afdwingen... Eigenlijk wordt gezag heel vaak afgedwongen. Dat een docent degene is die het gezag heeft, dat komt doordat die moet zeggen dat we nu stil moeten zijn en luisteren. En we moeten dan die opdrachten maken volgens de docent. Al moet je natuurlijk ook gezag uitstralen om gezag te krijgen.


    To live would be an awfully big adventure

    Dat is waar, want mensen willen in hun innerlijk wezen nog wel eens druk zijn, en hoeveel je ook betaalt, de leiding zul je niet gemakkelijk krijgen.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Sowieso mee eens.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Eens, anders is het macht ipv van gezag.


    Ik ben gemeen xoxo

    Niet mee eens, volgens mij is dit aardig mogelijk. Niet door iedereen natuurlijk.


    Life is hard and then we die

    ligt aan degene die je voor je hebt, of die aanspreekbaar is met geld.


    Even een stukje geschiedenis wat ik onlangs had: In de V.O.C. en W.I.C ging het helemaal fout, dat er geen winst meer had, er waren te veel uitgaven. Maar het ging ook helemaal fout omdat er velen corrupt waren. Nu is Nederland 1 van de minst corrupste landen.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    ligt aan degene die je voor je hebt, of die aanspreekbaar is met geld.


    Even een stukje geschiedenis wat ik onlangs had: In de V.O.C. en W.I.C ging het helemaal fout, dat er geen winst meer had, er waren te veel uitgaven. Maar het ging ook helemaal fout omdat er velen corrupt waren. Nu is Nederland 1 van de minst corrupste landen.
    Nederland is soft geworden :) Dat is ook waarom ze de bezuinigingen uitvoeren, ze durven hun schulden niet meer uit te stellen :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nederland is soft geworden :) Dat is ook waarom ze de bezuinigingen uitvoeren, ze durven hun schulden niet meer uit te stellen :)


    schulden uitstellen is dan ook erg negatief voor de economie he, want er moet rente over de schulden betaald worden waardoor de staatschuld alleen maar groter wordt. (Maar ze pakken het wel fout ana met die bezuinigingen, dat is een feit.)


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    schulden uitstellen is dan ook erg negatief voor de economie he, want er moet rente over de schulden betaald worden waardoor de staatschuld alleen maar groter wordt. (Maar ze pakken het wel fout ana met die bezuinigingen, dat is een feit.)
    Of ze maken de schulden nog groter, stoppen dat in de economie, zorgen ervoor dat mensen meer gaan uitgeven, krijgen zo meer geld binnen en zo kunnen ze hun schulden sneller afbetalen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Of ze maken de schulden nog groter, stoppen dat in de economie, zorgen ervoor dat mensen meer gaan uitgeven, krijgen zo meer geld binnen en zo kunnen ze hun schulden sneller afbetalen.


    zo gaat dat helaas niet :( , want door meer uitgaven door de consumenten houdt inderdaad meer inkomsten in via belastingen etc. Maar doordat de staatsschuld zo groot is zullen ze meer belastingen moeten vragen, waardoor de consumenten weer meer uit moeten geven.

    Ze moeten eerder stoppen met geld weg te pompen, bijv dit kleine landje gaat de noodpot van de EU weer opvullen, das pas onzinnig ergens ;)

    Maar anderszijds, als ze dat niet doen, dan zal spanje binnenkort failliet verklaard gaan worden.


    Ligt and Darkness are both very different..

    Volgens de definitie van gezag: eens.
    Macht kan wel worden afgekocht.


    I am an idiot, I move.

    VIPpas schreef:
    Eens.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Eens en Oneens


    i have a busy life

    Eens.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.