• Hai :3

    Ik heb een probleempje .____.
    Mijn ouders zijn gescheiden, en ik woon het ene half jaar bij mijn vader en het andere bij mijn moeder. Om het weekend ga ik naar de andere ouder. Klinkt ingewikkeld maar het is hartstikke makkelijk.
    Maar dat is niet mijn probleem.
    Wat mijn probleem wel is, is het volgende: Ik woon sinds zondag bij mijn vader voor dit half jaar. Maar het gaat niet goed tussen mij en m'n pa. Soms wel, maar als we ruzie hebben is het ook knallende ruzie. Net zoals net. Ik ben een heel moeilijke eter, en mijn papa kookt dus dingen die ik niet lust. En als ik dat dan zeg moet ík altijd zeggen wat ik wel wil. Maar dat is het probleem, ik weet nooit wat ik wil, want ik heb nergens speciaal zin in (Oke, dit klinkt alsof ik me heel erg aanstel, maar ik kan het gewoon niet bedenken). En daar wordt hij dan boos om enzo. Maar we hebben al wel vaker ruzie gehad, en steeds zeg ik dat ik dan wel naar mijn moeder ga. Want bij haar vind ik het fijner. En net zei mijn vader dus 'dan ga je maar. Ik breng je vanavond.' Maar ik doe dat ook nog serieus. Ik ben in staat om gewoon alles in te pakken en wég te gaan bij hem. Maar toen we de afspraken maakten over he co-ouderschap, mocht ik in principe niet weglopen ofzo, ik moest gewoon het halfjaar bij die ouder wonen.
    Maar nu weet ik niet wat ik moet doen. Weggaan of blijven?

    Respect als je dit hebt gelezen..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Hee! Ik ken dat probleem, haha.
    Je kunt toch bij je moeder wonen en dan om het weekend bij je vader?


    Life is hard and then we die

    Blijven. Ga eens voor jezelf een lijstje maken met wat je lekker vindt en wat je wel lust. Leen in de bieb verschillende kookboeken en kijk wat je lekker lijkt, zodat je vader weet wat hij kan koken.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Vultures schreef:
    Blijven. Ga eens voor jezelf een lijstje maken met wat je lekker vindt en wat je wel lust. Leen in de bieb verschillende kookboeken en kijk wat je lekker lijkt, zodat je vader weet wat hij kan koken.

    Ja, 1 probleem; ik ben hem nu zó zat en zijn gezeur, dat ik geen moeite meer voor 'em ga doen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    PUKKELxDING schreef:
    Hee! Ik ken dat probleem, haha.
    Je kunt toch bij je moeder wonen en dan om het weekend bij je vader?

    Ja nou, mijn mama werkt heel weinig en kan mij dus niet 'betalen' zegmaar. Ze kan mij niet onderhouden enzo.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Goh, ik zou het niet weten. Als je je niet fijn voelt bij een ouder, moet je ook niet tegen je zin in daar wonen. Dat vreet je op (heb ik gezien bij een vriendin van mij). Dus als je liever bij je moeder woont, kan je daar even blijven en het een beetje met haar uitpraten en kijken wat je precies wilt en als het is afgekoeld, kan je weer naar je pa.
    Wat dat eten betreft, als je nu gewoon een lijst maakt met dingen die je lekker vindt, dan kan je pa daaruit kiezen en hoef je nooit ruzie te maken daarover.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Doe wat jíj fijn vindt, als je liever naar je moeder gaat, moet je dat doen, die regeltjes mogen best breken. Probeer er eens met je vader eerst over te praten, als dat niet of slecht gaat, kun je nog altijd anar je moeder.

    Flamingo schreef:
    (...)
    Ja nou, mijn mama werkt heel weinig en kan mij dus niet 'betalen' zegmaar. Ze kan mij niet onderhouden enzo.
    Ze kan toch meer gaan werken? Heeft mijn moeder ook gedaan. Die heeft 3 kinderen en een hond, woont in een flatje met een minimaal loon maar ze redt het wel omdat ze dit voor ons wilde doen. Je bent toch niet heel veeleisend, als ik naar je berichtje kijk.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ze kan toch meer gaan werken? Heeft mijn moeder ook gedaan. Die heeft 3 kinderen en een hond, woont in een flatje met een minimaal loon maar ze redt het wel omdat ze dit voor ons wilde doen. Je bent toch niet heel veeleisend, als ik naar je berichtje kijk.

    Erm ja dát is dus het probleem. Ze kan niet meer werken :') Ze werkt in de schoonmaak want ze komt uit Polen en in haar beroepding is geen werk te vinden in Nederland. Als ze kon was ze allang meer gaan werken..
    O, en ik ben best veeleisend, want ik heb oa. lenzen en die dingen zijn superduur.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Erm ja dát is dus het probleem. Ze kan niet meer werken :') Ze werkt in de schoonmaak want ze komt uit Polen en in haar beroepding is geen werk te vinden in Nederland. Als ze kon was ze allang meer gaan werken..
    O, en ik ben best veeleisend, want ik heb oa. lenzen en die dingen zijn superduur.
    Man, dat faalt.. En alimentatie dan? Huursubsidie? Kinderbijslag?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Man, dat faalt.. En alimentatie dan? Huursubsidie? Kinderbijslag?

    Papa betaalt 150 euro alimentatie, mama krijgt huursubsidie. Maar ik woon voor de overheid bij m'n pa omdat hij dat kan betalen. En dan krijgt hij alle toeslagen en alles. Weetikveel, ik heb niets met die bureaucratie..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Flamingo schreef:
    (...)
    Papa betaalt 150 euro alimentatie, mama krijgt huursubsidie. Maar ik woon voor de overheid bij m'n pa omdat hij dat kan betalen. En dan krijgt hij alle toeslagen en alles. Weetikveel, ik heb niets met die bureaucratie..
    Als het goed is gaat alles dan naar je moeder en dan zou het te doen moeten zijn..


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Als het goed is gaat alles dan naar je moeder en dan zou het te doen moeten zijn..

    Ik weet niet.. Ik weet ook niet wat ik ga doen. Want met mijn papa kan het wel leuk zijn, alleen ik háat die ruzie's die we hebben. Maar ik denk dat ik naar mijn moeder ga, ik ben mijn vader zat.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik dacht dat je vanaf een bepaalde leeftijd zelf mocht kiezen bij welke ouder je het liefst bent ...
    Zal me wel vergist hebben.

    h8lyfe schreef:
    Ik dacht dat je vanaf een bepaalde leeftijd zelf mocht kiezen bij welke ouder je het liefst bent ...
    Zal me wel vergist hebben.

    Mocht ook, we hebben gekozen voor co-ouderschap. Ze zijn nu al 2 jaar ofzo gescheiden :')


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Kleine vraag:
    How old are you?