Ik ging op Google mijn verjaardag intypen (25 augustus) en toen klikte ik de Wikipedia-link aan en voila, dit gebeurde op mijn verjaardag:
Nu ben ik heel benieuwd naar jullie verjaardagen
Algemeen
1438 - In Gouda ontstaat een grote stadsbrand.
1718 - Stichting van New Orleans door Franse immigranten.
1972 - Verkeersramp bij Prinsenbeek, in dichte mist vindt een kettingbotsing plaats waarbij ongeveer 60 voertuigen betrokken zijn. Dertien mensen komen om het leven, 26 raken er gewond.
1981 - Mark David Chapman wordt wegens de moord op ex-Beatle John Lennon veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.
1988 - Het historisch centrum van Lissabon wordt door brand verwoest.
1991 - Linus Torvalds kondigt de ontwikkeling van het besturingssysteem Linux aan.
2006 - Het laatste massa-geproduceerde filmrolletje van Europa komt in de Fuji-fabriek in Tilburg van de lopende band.
Oorlog
1330 - Slag bij Teba, hierbij komt James Douglas om het leven.
1580 - Slag om Alcantara: Spanje verslaat Portugal.
1830 - De opvoering van de opera La muette de Portici van Daniel Auber in de Brusselse Koninklijke Muntschouwburg mondt uit in rellen: Belgische revolutionairen komen in opstand tegen koning Willem I.
1914 - Laatste dag van de De Slag der Grenzen tussen Frankrijk en Duitsland.
1944 - Tweede Wereldoorlog: Parijs wordt bevrijd door de geallieerden.
1990 - Voor het eerst keurt de VN-Veiligheidsraad unaniem een resolutie goed waarbij het wordt gewettigd om militaire middelen in te zetten om het handelsembargo tegen Irak te doen naleven.
Politiek
1561 - Willem de Zwijger treedt voor de tweede keer in het huwelijk, deze keer met de vermogende Anna van Saksen. Van haar kinderen blijven Anna, Maurits en Emilia in leven.
1806 - Voor één jaar de nationale feestdag van het door Napoleon ingestelde Koninkrijk Holland.
1825 - Uruguay verklaart zich onafhankelijk van Spanje.
1838 - Einde van het slechts tweejarige bestaan van de Confederatie van Peru en Bolivia.
1939 - Polen en Groot-Brittannië tekenen een bijstandsverdrag.
1989 - Tadeusz Mazowiecki wordt de eerste niet-communistische premier achter het IJzeren Gordijn. Drie maanden later valt de Muur.
1991 - Wit-Rusland verklaart zich onafhankelijk van de Sovjet-Unie.
Religie
1844 - Oprichting van de congregatie van de Fraters van Onze Lieve Vrouw Moeder van Barmhartigheid (Fraters van Tilburg) door Joannes Zwijsen, coadjutor-apostolisch vicaris van Bisdom 's-Hertogenbosch.
Sport
1875 - Als eerste zwemt Matthew Webb Het Kanaal over.
1902 - Oprichting van de Uruguayaanse voetbalclub Montevideo Wanderers FC.
1933 - Wielrenner Jan van Hout rijdt op de baan van Roermond een nieuw werelduurrecord.
1960 - Olympische Zomerspelen in Rome worden geopend.
1971 - Mark Spitz verbetert in Houston zijn eigen wereldrecord op de 100 meter vlinderslag met zes tienden van een seconde tot 55,0.
1976 - Harm Wiersma wordt wereldkampioen dammen.
1991 - De Amerikaanse atleet Carl Lewis verbetert het twee maanden oude record op de 100 meter sprint met 0,04 seconde en brengt het op 9,86 seconden.
Wetenschap en technologie
1609 - Galileo Galilei demonstreert zijn eerste telescoop.
1891 - Thomas Alva Edison verwerft het patent op de 35-mm film.
2003 - Lancering van de Spitzer Space Telescope.
It ain't broke, so don't fix it.