• Wie heeft 'de jongen in de gestreepte pyjama' van John Boyne gelezen? Ik moet echt even weten of hij, Bruno dus, qua karakter in het verhaal veranderd, hetzelfde blijft of dat er maar één specifieke karaktertrek of eigenschap van hem telkens genoemd wordt. Help me alsjealsjealsjeblieft! Ik heb het écht nodig.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb het gelezen en het belangrijkste karakter van Bruno is zijn nieuwsgierigheid, zijn naïviteit en zijn kinderlijke onschuld.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Poseidon schreef:
    (...)
    Deze vraag: 5. Op welke manier heeft de schrijver de lezer "aan het lezen" gehouden?
    Gebruikte:
    hij spanningselementen?
    Eventuele cliffhangers?
    Verhaalruimtes zoals plaats(en)-weersomstandigheden?

    Cliffhangers is als het verhaal eindigt op een heel spannend moment. (:

    Uhm,geen cliffhangers in ieder geval(altans niet in mijn boek,ik heb de film variant gelezen).
    Het enigste plaatsverandering is als hij verhuist en de spanningselement een beetje. hij doet iets dat hij niet mag doen en omdat je weet wat er gebeurde in de kampen ben je bang voor hem maar hij gebruikt niet echt spanningselementen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Uhm,geen cliffhangers in ieder geval(altans niet in mijn boek,ik heb de film variant gelezen).
    Het enigste plaatsverandering is als hij verhuist en de spanningselement een beetje. hij doet iets dat hij niet mag doen en omdat je weet wat er gebeurde in de kampen ben je bang voor hem maar hij gebruikt niet echt spanningselementen.

    En werden er dingen over het weer gezegd enzo?


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    (...)
    En werden er dingen over het weer gezegd enzo?

    wat ik me herriner niet,maar het is een tijdje geleden dat ik hem las.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    wat ik me herriner niet,maar het is een tijdje geleden dat ik hem las.

    Oh.. Nou in ieder geval bedankt! <3


    your eyes are like stars in the night.

    Eh.. Bruno was dat jongetje van die naziouders right?
    Ik denk wel dat hij verandert, aangezien zijn vader volgens mij eerst zei dat die joden misdadigers waren maar hij ondervindt dat anders aangezien hij die Samuel (Schmuel misschien) ontmoet en een heel andere kant van die 'misdadigers' ziet. But it's been ages ago sinds ik dat boek heb gelezen ><


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik moest hem lezen voor school in het tweede, maar ik zat in de helft en ben vergeten verder te lezen. ;$


    None but ourselves can free our minds.