• Ik ben de laatste tijd hard aan het zoeken naar een mogelijke studierichting voor volgend jaar. Ik mag dan normaal als ik niet in het zesde blijf zitten overgaan naar het hoger onderwijs. Op dit moment heb ik nog twee opties over. De richtingen zijn Toegepaste Economische Wetenschappen en Rechten. Is er hier iemand op Quizlet die nu in het hoger onderwijs zit en een van die twee richtingen doet? Wil je dan misschien even vertellen waarom je een van deze twee studierichtingen gekozen hebt. En of het een interessante en leuke richting is. Of kent er iemand die deze richting doet?
    xoxo'


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Het zijn 2 heeel verschillende richtingen. Ga volgende week naar de openlesdagen in de hogescholen/uniefs. Bestudeer goed welke vakken ze krijgen, dat kan veel helpen om een keuze te maken. Voor de rest goed nadenken, je hebt nog eventjes tijd. (:

    [ bericht aangepast op 4 maart 2011 - 14:12 ]


    Get outta my head!

    Mijn neef en nog iemand van me op de scouts doet rechten en mijn andere neef doet TEW. Die twee eersten vinden rechten heel boeiend maar het is wel erg zwaar. En mijn andere neef vindt TEW ook heel boeiend en sommige vakken lukken heel goed en anderen dan weer niet.
    Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar hopelijk toch een beetje.

    Ik doe criminologie, wat onder rechten valt. Af en toe krijg je best wel hele droge stof, maar over het algemeen is de opleiding heel leuk :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Waar wil je trouwens gaan studeren? Het niveau, en de vakken verschillen van school tot school. En of de vakken interessant zijn of niet, dat hangt ook vaak van de proffen af.. (En de proffen recht die ik gehad heb zijn hel... (niet dat ik recht specifiek studeer, maar ik heb het in 2 vakken) Kijk naar wat je jezelf later liever ziet doen. Advocaat/rechter/jurist/diplomaat/... of economie (geen idee WAT je precies met TEW kan worden)


    Get outta my head!

    Rechten is wel echt heel erg moeilijk... heel veel werk, heel veel boeken...


    Life is hard and then we die

    Reloaded schreef:
    Waar wil je trouwens gaan studeren? Het niveau, en de vakken verschillen van school tot school. En of de vakken interessant zijn of niet, dat hangt ook vaak van de proffen af.. (En de proffen recht die ik gehad heb zijn hel... (niet dat ik recht specifiek studeer, maar ik heb het in 2 vakken) Kijk naar wat je jezelf later liever ziet doen. Advocaat/rechter/jurist/diplomaat/... of economie (geen idee WAT je precies met TEW kan worden)


    Dat hangt ervan af waar dat ik vind dat de beste keuzemogelijkheden zijn voor mezelf. Want ik heb bijvoorbeeld al gezien dat je in Leuven bijvoorbeeld TEW kan doen met extra vakken Rechten. En daar bijvoorbeeld ook Rechten kan doen met extra inbreng van Economie.

    Met Rechten zou ik dan het liefst bedrijfsjurist worden en met TEW ook een job in een bedrijf doen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Dat hangt ervan af waar dat ik vind dat de beste keuzemogelijkheden zijn voor mezelf. Want ik heb bijvoorbeeld al gezien dat je in Leuven bijvoorbeeld TEW kan doen met extra vakken Rechten. En daar bijvoorbeeld ook Rechten kan doen met extra inbreng van Economie.

    Met Rechten zou ik dan het liefst bedrijfsjurist worden en met TEW ook een job in een bedrijf doen.

    Misschien moet je ook is kijken of die 2 richtingen niet op de één of andere manier te combineren zijn. Iets met master na master ofzo'n programma (maar dan moet je wel goesting hebben om LANG te studeren.)


    Get outta my head!

    Reloaded schreef:
    (...)
    Misschien moet je ook is kijken of die 2 richtingen niet op de één of andere manier te combineren zijn. Iets met master na master ofzo'n programma (maar dan moet je wel goesting hebben om LANG te studeren.)


    Ja dat heb ik al gezien. Het is te combineren. ;D En met beide richtingen zou ik bijvoorbeeld dezelfde master kunnen doen als ik dan in de bachelor doe met keuzevakken ofzo vakken van de andere richting doe.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Mijn keuze ging ook tussen deze twee. Ik heb dus gekozen voor Toegepaste Economische Wetenschappen en ben nu bezig in mijn eerste jaar. Ik heb dat gekozen omdat je meer verschillende vakken hebt nog en niet alleen het vak 'recht'. Ik doe het eigenlijk heel graag, maar het is niet erg gemakkelijk..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    Mijn keuze ging ook tussen deze twee. Ik heb dus gekozen voor Toegepaste Economische Wetenschappen en ben nu bezig in mijn eerste jaar. Ik heb dat gekozen omdat je meer verschillende vakken hebt nog en niet alleen het vak 'recht'. Ik doe het eigenlijk heel graag, maar het is niet erg gemakkelijk..


    Daar heb je wel gelijk in. Rechten is echt bijna alleen maar Recht zonder iets anders erbij. En je hebt er nog geen spijt van dat je TEW gekozen hebt dus?


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Daar heb je wel gelijk in. Rechten is echt bijna alleen maar Recht zonder iets anders erbij. En je hebt er nog geen spijt van dat je TEW gekozen hebt dus?

    Ja, inderdaad. Daarom heb ik TEW gekozen. En je kan nog altijd een manama recht doen na je studie's TEW, dus dan heb je toch nog een beetje dag recht. Nee, ik heb er zeker nog geen spijt van. Ik doe het echt heel graag, maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken. Want de vakken zijn zwaar en je hebt nog veel werk ook


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ja, inderdaad. Daarom heb ik TEW gekozen. En je kan nog altijd een manama recht doen na je studie's TEW, dus dan heb je toch nog een beetje dag recht. Nee, ik heb er zeker nog geen spijt van. Ik doe het echt heel graag, maar ik ben bang dat het me niet gaat lukken. Want de vakken zijn zwaar en je hebt nog veel werk ook


    Het enigste dat je kan doen is je best doen. En met veel doorzetting zal het je dan wel lukken.
    Daar had ik ook nog niet aan gedacht een manama. Dat kan ik inderdaad ook nog wel doen.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Het enigste dat je kan doen is je best doen. En met veel doorzetting zal het je dan wel lukken.
    Daar had ik ook nog niet aan gedacht een manama. Dat kan ik inderdaad ook nog wel doen.

    Ja, dat is waar (:
    En dat ga ik ook doen. Ben er gelukkig al voor al mijn vakken door tot nu toe. Want de tweede semester is veel zwaarder.
    Maar moest je willen mag je gerust eens cursussen komen inkijken..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ja, dat is waar (:
    En dat ga ik ook doen. Ben er gelukkig al voor al mijn vakken door tot nu toe. Want de tweede semester is veel zwaarder.
    Maar moest je willen mag je gerust eens cursussen komen inkijken..


    Dat zal ik volgend jaar dan waarschijnlijk ook wel merken dat het nog zwaarder gaat zijn. Aan welke universiteit studeer jij?


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Fortune schreef:
    (...)

    Dat zal ik volgend jaar dan waarschijnlijk ook wel merken dat het nog zwaarder gaat zijn. Aan welke universiteit studeer jij?

    Universiteit Gent.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right