• De stelling van vandaag luidt:
    Een politieagent heeft bij een operatie altijd voorrang op een crimineel, hoe erg het ook gesteld moge zijn met diegene

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    MONSTERBEAR schreef:
    Ligt eraan hoe heftig de crimineel de regels overtreed.


    Life is a beautiful struggle

    Oneens, mensen zijn mensen en die hebben dezelfde rechten. Voor hetzelfde geld heeft de agent zich klemgezopen en die crimineel aangereden.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    oneens,
    als iemand de regels overtreed wil dat niet zeggen dat hij/zij minder recht heeft op medische hulp


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    DerMeister schreef:
    Als het om pedofielen gaat, eens. Anders oneens, in de meeste gevallen.

    Dit vind ik een beetje vage mening. Waarom krijgen pedofielen geen voorrang als ze een hartstilstand hebben tegenover een agent met een gebroken been en krijgt een zware crimineel die mensen vermoord heeft wel voorrang?
    Ik denk dat je bedoelt dat pedofielen die kinderen enorm veel pijn doen en een traumatische ervaringen kunnen geven, maar iemand die mensen vermoord op een misschien wel heel pijnlijke manier, is die dan niet erger?

    Ik ben het oneens met de stelling, in de zin dat degene die er erger aan toe is, voorrang krijgt. Maar stel dat zowel de politieagent als de crimineel dodelijk gewond zijn, dan vind ik dat politieagent voorrang krijgt. Gewoon omdat het meestal de crimineel zijn schuld is.


    To live would be an awfully big adventure

    Infinitum schreef:
    (...)
    Dit vind ik een beetje vage mening. Waarom krijgen pedofielen geen voorrang als ze een hartstilstand hebben tegenover een agent met een gebroken been en krijgt een zware crimineel die mensen vermoord heeft wel voorrang?
    Ik denk dat je bedoelt dat pedofielen die kinderen enorm veel pijn doen en een traumatische ervaringen kunnen geven, maar iemand die mensen vermoord op een misschien wel heel pijnlijke manier, is die dan niet erger?

    Ik ben het oneens met de stelling, in de zin dat degene die er erger aan toe is, voorrang krijgt. Maar stel dat zowel de politieagent als de crimineel dodelijk gewond zijn, dan vind ik dat politieagent voorrang krijgt. Gewoon omdat het meestal de crimineel zijn schuld is.


    Zulke mensen hoeven van mij ook geen voorrang.
    Als het je zo duidelijker is: Ik ben het over het algemeen eens met de stelling. Op een simpele handtasjes dief o.i.d na, mogen moordenaren, pedofielen, verkrachters en terroristen gewoon sterven als een soldaat of agent daarmee gered/geholpen kan worden.

    En ja, ik vind pedofilie of kinderen op wat voor manier pijn doen dan ook erger dan moord. So what? (cat)

    [ bericht aangepast op 17 maart 2011 - 9:19 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Language schreef:
    Oneens.
    Als een crimineel bijvoorbeeld een hartstilstand krijgt, en een politieagent alleen zijn been gebroken heeft, vindt ik dat de crimineel voorrang krijgt.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    MONSTERBEAR schreef:
    Ligt eraan hoe heftig de crimineel de regels overtreed.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Oneens
    Iedereen is gelijk
    Het maakt niet uit of je misdadiger bent
    Het maakt niet uit of je politie bent
    Als je om zo een stomme reden een mensenleven gaat verspillen.....


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Caravaggio schreef:
    Oneens, criminelen zijn ook mensen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Doctoren hebben de eed van Hippocratus afgelegd en moeten dus iedereen gelijk behandelen.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Morgaine schreef:
    Doctoren hebben de eed van Hippocratus afgelegd en moeten dus iedereen gelijk behandelen.

    Uhu (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Caravaggio schreef:
    Oneens, criminelen zijn ook mensen.

    Sowieso oneens.


    If people are trying to bring you down, it means you're above them.

    Nee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Socrates schreef:
    Oneens, mensen zijn mensen en die hebben dezelfde rechten. Voor hetzelfde geld heeft de agent zich klemgezopen en die crimineel aangereden.



    precies!