• ik las namelijk in Eclips van Twilight het volgende:

    niets uit deze uitgave mag openbaar gemaakt worden door middel van druk, fotokopie, internet of op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelike toestemming van de uitgever

    en hele veel mensen (waaronder ik) hebben geen toestemming, volgens mij.. maar wat kan er nu gebeuren??

    ik bedoel, het lijkt me wel stom als er ineens 1000 Quizletters worden aangeklaagd omdat ze een Fan Fiction verhaal maken, met die personages..

    maar goed, wat nu??

    [ bericht aangepast op 20 maart 2011 - 20:35 ]


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Tragically schreef:
    (...)
    Ik dacht dat je daar ook voor moest betalen? -net als voor het coveren van een liedje.-


    Idunno daarom vraag ik het dus ook. anders wijzig ik het.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Misfits schreef:
    Wat ze er mee bedoelen is dat je volgens mij geen stukken tekst uit de boeken mag overschrijven en op internet plaatsen.


    tenzij je het er héél uitdrukkelijk en duidelijk bijzet dat het gequote is?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Masochism schreef:
    Maar ik heb uitspraken uit de boeken verwerkt mag dat wel en bijv overgenomen hoe het inprenten ging of moet ik dat allemaal wijzigen? ;D
    Sorry dat wist ik ook niet.


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    JE vind in de huisregels de regels over plagiaat.. daarin vind je wat je wel en niet op Q mag zetten qua stories. -weet niet of dit al gezegd is-.

    Tragically schreef:
    (...)
    Ik dacht dat je daar ook voor moest betalen? -net als voor het coveren van een liedje.-


    als je voor covers moet betalen, heeft 99% van de youtube gebruikers een groot probleem denk ik.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Woestynbloem schreef:
    Q'ers maken geen foto's van de boeken die ze dan online zetten.
    Ze maken er enkel hun eigen versie van, geen probleem dus.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Heb mijn story toch maar verwijdert deed er toch niks meer mee,,
    uit het oog uit het hart :3


    It's hard to hold a candle in the cold November Rain

    Grizzly schreef:
    (...)

    als je voor covers moet betalen, heeft 99% van de youtube gebruikers een groot probleem denk ik.

    Als je ze echt wilt gaan uitbrengen op een album, moet je er voor betalen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Zoals anderen hierboven al zeggen, is het wel toegestaan wat wij doen. We schrijven namelijk ons eigen verhaal, we nemen niet letterlijk de tekst over. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Grizzly schreef:
    (...)

    tenzij je het er héél uitdrukkelijk en duidelijk bijzet dat het gequote is?

    Het gaat niet om één zin, het gaat om hele hoofdstukken. Die mag je ook met uitdrukkelijke bronvermelding niet op internet zetten, want dan koopt niemand de boeken nog. Maar als je een enkele zin gebruikt zal niemand de moeite nemen om je aan te klagen. Er staan zo veel Twilight quote's op internet, zelf op de officiële site van Stephenie Meyer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    er word bedoeld dat je niet het verhaal letterlijk kopierd

    Mayci schreef:
    er word bedoeld dat je niet het verhaal letterlijk kopierd


    weet ik, maar dat gebeurde wel.. bij sommige verhalen..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Ik heb er hélemaal geen verstand van maar volgens mij klopt dit

    Courtesan schreef:
    Fanfiction is toegestaan, letterlijke stukken van het boek overnemen mag niet.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    In de Q-regels staat toch ook dat het eigenlijk niet mag? Of heb ik het nu verkeerd? :X


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    JongEnBlond schreef:
    In de Q-regels staat toch ook dat het eigenlijk niet mag? Of heb ik het nu verkeerd? :X


    dat klopt.. maar dat wist ik niet.. en waarschijnlijk sommige mensen ook niet..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky