• De stelling van vandaag luidt:
    Het huwelijk zou voor het leven moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Nee, soms is de persoon anders dan wie je gedacht had en blijkt dat jullie helemaal niet zo goed bij elkaar passen. Waarom zou je dan de rest van je leven ongelukkig moeten blijven?


    everything, in time

    eigenlijk wel, dat is tenslotte wat jij jouw echtgenoot belooft daar aan het altaar....eens!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    als je van iemand houd wel, maar je moet de kans hebben om iemand te verlaten als je wilt


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Een huwelijk zou voor het leven moeten zijn, maar mensen zouden ook alleen uit liefde moeten trouwen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oneens, soms sterft de ene persoon eerder dan de ander, moet die ander dan daarna voor eeuwig alleen blijven?


    “Love is a contradiction.”

    eens, eigenlijk vind ik dat dat hele papiertjes gedoe gestopt moet worden waar slaat het eigenlijk op?


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    oneens. liefde is ook niet voor altijd.


    Believe in yourself, change the world.

    Ik zie scheiden als het breken van een grote belofte, waarmee je misschien de ander wel veel pijn doet en eventueel je kinderen ook als je die hebt. Het is iets intiems dat je samen in jaren hebt opgebouwd, waarom? Om dat achteraf allemaal weer te breken? Mensen snappen soms gewoon het verschil niet tussen verliefd zijn en houden van, en dat is jammer. Zolang je niet bent uitgehuwelijkt, vind ik dat de persoon waarmee je in eerste instantie getrouwd bent voor altijd bij je hoort.


    Numbers.

    Het idee van het huwelijk is dat je bij iemand blijft tot de dood jullie scheid,

    Maar zoveel mensen trouwen, die daarna problemen krijgen, en dan niet meer samen willen zijn.


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Eens.
    Een huwelijk is niet zomaar iets, daar behoor je goed over na te denken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Eens, als je daar niet zeker over bent dan moet je niet met die persoon trouwen.


    Life is hard and then we die

    Eens, als je twijfels hebt moet je niet trouwen, daar komt alleen ellende van. Als je niet zo voor het huwelijk bent of je jezelf niet kan voorstellen dat je als oudje nog bij je partner bent moet je het gewoon iet doen, dan blijf je toch gewoon samen?


    Love? No. I prefer cats.

    Brunhilde schreef:
    Het huwelijk zou niet aan een geloof gebonden moeten zijn. Dat is het enige wat ik ervan vind. Een huwelijk hoort vereeuwigd te worden door liefde, niet door angst om alleen te zijn of geloof. En hoelang die liefde uiteindelijk duurt, daar is nooit op de voorhand iets over te zeggen..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    FUCK het huwelijk. Waarom zou een stomme ring er voor zorgen dat je wel trouw en voor altijd met elkaar bent? Daar heb je geen ring voor nodig. Dat is burgelijke onzin. Daarbij gaat minstens de helft van de huwelijken kapot. Nee ik trouw niet.


    I chill back and I spread peace n love

    Eens. Je trouwt niet om naderhand weer uit elkaar te gaan. Je trouwt als symbool om elkaar de eeuwige trouw te beloven.


    We'll still love each other, forever and always. <3