• Ik kwam er gister opeens achter toen ik Harry Potter 7 ging kijken dat er eigenlijk in de boeken nooit is uitgelegd hoe Harry nou Voldemort kon verslaan toen hij weg ging uit de Liguster laan en op weg was naar het Nest.
    Er stond wel dat je in gevaarlijk situaties je toverstok zelf iets produceerde of zo maar dat is toch nooit echt meer bevestigd of wel?
    Dit kan ook wel aan mij liggen en dat het gewoon duidelijk in het boek staat maar dat ik dat heb gemist. (A)


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Geen idee. En ik ga hem woensdag halen<333


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ze waren net op tijd door een of ander schildachtig iets met allerlei spreuken waar Voldemort en zijn mensen niet door heen konden. :)


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Neuh, dat noemen ze inderdaad nooit meer. Máár, zo zijn er wel meer dingen in het boek die geen 'echt' einde hebben.


    It's time to be happy again.

    Harry's toverstok herkende de stok van VOldemort omdat deze dezelfde kern hebben. Zijn staf heeft dus gedeeltelijk uit zichzelf gehandeld.
    De situatie leek voornamelijk op wat er op het kerkhof gebeurde aan het einde van het kampioenschap.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    @LittlePirate
    Ow okee, maar ik dacht dat Voldemort een andere stok had en niet meer dezelfde als Harry?

    @Prosecco
    Ja idd dat is best wel vaak dat je dan denkt, hoe loopt dat af? ^^


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    LittlePirate schreef:
    Harry's toverstok herkende de stok van VOldemort omdat deze dezelfde kern hebben. Zijn staf heeft dus gedeeltelijk uit zichzelf gehandeld.
    De situatie leek voornamelijk op wat er op het kerkhof gebeurde aan het einde van het kampioenschap.
    Nam Voldemort niet de staf van Lucius? & ik denk doordat ze dan bij de ouders van Tops aankwamen, elk huis, - waar ze moesten aankomen, werd toch met een magisch schild beschermd?


    1.25

    Dragonette schreef:
    (...) Nam Voldemort niet de staf van Lucius? & ik denk doordat ze dan bij de ouders van Tops aankwamen, elk huis, - waar ze moesten aankomen, werd toch met een magisch schild beschermd?

    waarom zetten ze niet gewoon voldie onder dat schild, kan hij er ook niet meer uitxD...
    ja, ik weet dat dat gewooon het verhaal verkloot


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Dragonette schreef:
    Nam Voldemort niet de staf van Lucius? & ik denk doordat ze dan bij de ouders van Tops aankwamen, elk huis, - waar ze moesten aankomen, werd toch met een magisch schild beschermd?

    Ja dat zal wel kunnen, maar ik dacht dat dat pas daarna was, want Harry's stok bewoog echt vanzelf naar Voldemort toe, maar dat was toch niet omdat ze in de bescherming waren gekomen?


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Dragonette schreef:

    Nam Voldemort niet de staf van Lucius? & ik denk doordat ze dan bij de ouders van Tops aankwamen, elk huis, - waar ze moesten aankomen, werd toch met een magisch schild beschermd?


    Oh ja, da's waar ook. Maar er was iets met een of andere verbinden tussen Harry en Voldemort.
    Anders vanwege Voldemorts ziel in Harry, of zo. Ik weet het niet meer. Moet echt weer gaan lezen :'p


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LittlePirate schreef:
    Harry's toverstok herkende de stok van VOldemort omdat deze dezelfde kern hebben. Zijn staf heeft dus gedeeltelijk uit zichzelf gehandeld.
    De situatie leek voornamelijk op wat er op het kerkhof gebeurde aan het einde van het kampioenschap.

    harry's toverstok herkende Voldemort en niet zijn stok, want hij had inderdaad de stok van Lucius. En daardoor handelde de stok uit zichzelf en gebeurde hetzelfde als op het kerkhof. Alleen is Lucius stok niet zo sterk als voldemort's eigen stok en ging de stok kapot. En voordat iemand anders Harry nog aan kon vallen, was hij inderdaad al in het beschermings schild van het huis van de ouders van Tops.
    Staat wel allemaal in het boek.


    Je moet worden wie je bent.

    Sprinkles schreef:
    harry's toverstok herkende Voldemort en niet zijn stok, want hij had inderdaad de stok van Lucius. En daardoor handelde de stok uit zichzelf en gebeurde hetzelfde als op het kerkhof. Alleen is Lucius stok niet zo sterk als voldemort's eigen stok en ging de stok kapot. En voordat iemand anders Harry nog aan kon vallen, was hij inderdaad al in het beschermings schild van het huis van de ouders van Tops.
    Staat wel allemaal in het boek.


    Ja, dat was 'm ^^


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik zou het niet weten.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    LittlePirate schreef:
    (...)

    Oh ja, da's waar ook. Maar er was iets met een of andere verbinden tussen Harry en Voldemort.
    Anders vanwege Voldemorts ziel in Harry, of zo. Ik weet het niet meer. Moet echt weer gaan lezen :'p


    Niet lezen als je het boek nog niet gelezen hebt!

    Ja, klopt. Een deel van Voldemort's ziel zit in Harry, want Harry is ook zo'n gruzielement. Maar er zit ook wat van Harry's bloed in Voldemort, omdat ze op dat kerkhof iets van harry's bloed in die ketel stopte..


    Je moet worden wie je bent.

    Heeft te maken met Priori Incantatem
    Dat staat hier uitgelegd ^^


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Prosecco schreef:
    Neuh, dat noemen ze inderdaad nooit meer. Máár, zo zijn er wel meer dingen in het boek die geen 'echt' einde hebben.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen