• Ik kwam er gister opeens achter toen ik Harry Potter 7 ging kijken dat er eigenlijk in de boeken nooit is uitgelegd hoe Harry nou Voldemort kon verslaan toen hij weg ging uit de Liguster laan en op weg was naar het Nest.
    Er stond wel dat je in gevaarlijk situaties je toverstok zelf iets produceerde of zo maar dat is toch nooit echt meer bevestigd of wel?
    Dit kan ook wel aan mij liggen en dat het gewoon duidelijk in het boek staat maar dat ik dat heb gemist. (A)


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Impure schreef:
    Heeft te maken met Priori Incantatem
    Dat staat hier uitgelegd ^^


    Het heeft inderdaad te maken met Priori Incantatem. Aangezien Harry zo goed als knock-out was, nam zijn stok het over en kwam er dus een gouden schijn = Priori Incantatem dus (flower) Maar Lucius' stok was niet sterk genoeg en versplinterde en voila Harry was gered (flower)

    Kon J.K.Rowling Haary niet laten dood gaan op dat moment --'

    [ bericht aangepast op 10 april 2011 - 0:20 ]


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    Prosecco schreef:
    Neuh, dat noemen ze inderdaad nooit meer. Máár, zo zijn er wel meer dingen in het boek die geen 'echt' einde hebben.


    Goed tussen de regels doorlezen. ^^

    SavingDream schreef:
    (...)
    Het heeft inderdaad te maken met Priori Incantatem. Aangezien Harry zo goed als knock-out was, nam zijn stok het over en kwam er dus een gouden schijn = Priori Incantatem dus Maar Lucius' stok was niet sterk genoeg en versplinterde en voila Harry was gered

    Kon J.K.Rowling Haary niet laten dood gaan op dat moment --'


    Priori Incantatem kan helemaal niet plaatsvinden omdat Voldemort zijn eigen stok niet bij zich had. En dat vindt alleen maar plaats wanneer twee stukken met dezelfde kern met elkaar strijden. Al lijkt het er wel op.

    Spoiler... Denk ik...

    Rowling had al vanaf het begin van haar serie gepland dat Harry zou stervan, maar zag daar later vanaf vanwege het aandringen van fans en andere schrijvers.

    [ bericht aangepast op 10 april 2011 - 0:27 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    LittlePirate schreef:
    (...)

    Priori Incantatem kan helemaal niet plaatsvinden omdat Voldemort zijn eigen stok niet bij zich had. En dat vindt alleen maar plaats wanneer twee stukken met dezelfde kern met elkaar strijden. Al lijkt het er wel op.

    Spoiler... Denk ik...

    Rowling had al vanaf het begin van haar serie gepland dat Harry zou stervan, maar zag daar later vanaf vanwege het aandringen van fans en andere schrijvers.


    Ik zou het in ieder geval ook niet hebben gedaan als ik in haar plaats was geweest, ik kan haar goed begrijpen :Y) maar toch dan had mssn Bellatrix nog geleefd *snik snik* :X


    Don't you understand?! I have to do this! ~ Dare to be different ~ Lionel Messi <3 FC Barca <3

    punt 1; Er waren 7 harry's, van de orde. Ze hebben wisseldrank gebruikt (oh wat slim dat ik daar niet op ben gekomen... FAIL)
    en punt 2; priori incantatem, dat wil zeggen dat twee toverstokken die met dezelfde kern (heel uitzonderlijk maar de stok van Voldemort bevatte een van de staartveren van een feniks die ook zijn veer aan een andere stok gegeven had, die van Harry namelijk) met elkaar in gevecht raken, één lange "spreukenlijn" voortbrengen. Hierbij komen alle gebruikte spreuken (achterstevoren) tegen de stokken aan, en wint dus de tovenaar met de sterkste wil.

    Wauw.
    Ik heb mijn huiswerk prima gemaakt, niet dan?


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    LittlePirate schreef:
    Harry's toverstok herkende de stok van VOldemort omdat deze dezelfde kern hebben. Zijn staf heeft dus gedeeltelijk uit zichzelf gehandeld.
    De situatie leek voornamelijk op wat er op het kerkhof gebeurde aan het einde van het kampioenschap.


    klopt niet, hij gebruikt de staf van Lucius :3


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    er was een schild om het huis waar ze op weg naartoe waren, en daar waren ze net op tijd binnen (krul)


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Harry's toverstok herkende toch Voldemort en dus verdedigde die zich zo. En Lucius z'n stok is sowieso niet zo sterk en dus ging die kapot. Neen? En dan komen ze gewoon in die beschermende bezweringen rond het huis van Tops haar ouders..

    Sprinkles zei wat ik ook wilde zeggen :')
    En wilde jk Rowling Harry echt dood laten gaan eerst? O.O


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    SPOILER, NIET LEZEN ALS JE DE BOEK NOG NIET HEBT GELEZEN OF FILM NOG NIET HEBT GEZIEN
    Harry's toverstaf, en het Gruzielement in Harry, herkenden Voldemort. Een deel van Voldemort's macht zit ook in Harry (het Gruzielement), daardoor kon Harry zo'n machtige spreuk doen. Maar het was zijn onbewuste dat die spreuk deed. Het is nogal ingewikkeld om uit te leggen..
    En toen die spreuk werd afgevuurd, waren ze nog niet in de beschermende cirkel van het ouderlijke huis van Tops

    [ bericht aangepast op 14 april 2011 - 13:29 ]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    SPOILER HIER


    Was het niet zo dat harry&voldemort een band hadden door hun toverstokken? In het hoofdstuk dat harry 'dood' is gemaakt door voldemort, gaat hij dan met Perkamentus praten, en die legt het dan heel vaag uit. Want volgens mij word het wel uitgelegd. Het was iets met de kolossale moed van harry + de dodelijke magie van Voldemort in de toverstok van harry door die avond dat Voldemort in deel 4 herrees ofzo iets. Als je het boek hebt, moet je dat hoofdstuk maar even opzoeken, want daar staat het wel als het goed is (:

    [ bericht aangepast op 14 april 2011 - 13:34 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    LittlePirate schreef:
    Harry's toverstok herkende de stok van VOldemort omdat deze dezelfde kern hebben. Zijn staf heeft dus gedeeltelijk uit zichzelf gehandeld.
    De situatie leek voornamelijk op wat er op het kerkhof gebeurde aan het einde van het kampioenschap.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.