• Ik heb aankomende week een toetsweek..
    Aan de ene kant ontzettend chil; 12 uur beginnen, 1 of 2 toetsen en om 16 uur weer uit.
    Aan de andere kant voor mij, hard werken want anders ga ik niet over. (3 minpunten)

    Morgen begint mijn eerste toets; Geschiedenis, één van de vakken waar ik een onvoldoende voor sta!
    Maar ik vraag mij af hoe je het beste voor dit vak kunt leren want met
    samenvattingen maken alleen red ik het niet.


    Tips zijn dus van harte welkom!

    1) Vaaaaak overlezen.
    2) Oorzaken en gevolg opschrijven (GS en die vakken)
    3) Zoek leerzame filmpjes op internet.
    4) Ga de tekst zingen.
    5) Begin week van te voren en dan elke dag beetje leren in plaats van 2 dagen van te voren en alles in 1 keer.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat moet je kennen(feiten of bronnen) en wat vind je moeilijk?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ohja.

    6) Maak account op wrts.nl, is haaandig :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het ligt heel erg aan de vakken die je hebt. Voor betavakken moet je oefenen, oefenen en oefenen. Maar geschiedenis, daar heb ik geen verstand van, sorry.
    De stof verspreiden helpt in ieder geval. En jezelf na een uur belonen met een pauze en dat soort standaard tips. Houd bij hoelang je overal aan werkt.


    Felix

    Ik maak altijd een samenvatting. Vervolgens bekijk ik wat ik niet weet (door bijv. je moeder te laten overhoren ofzo). Als ik het dan nog niet weet, maak ik nog een samenvatting en dan weet ik het meestal wel. Maar dat werkt dan bij mij, haha.
    Een tip: als je opdrachten hebt om te maken of een proeftoets ofzo, streep dan de oefeningen die je niet zonder informatieboek kon maken aan. Let daar tijdens het leren dan extra op. De overige stof ken je al en hoef je alleen nog maar even door te nemen.
    Nou ja, eigenlijk ken ik het dan zeker. En de tips van SoulEater zijn ook handig!


    To live would be an awfully big adventure

    Hmmm.. ik wou dat ik je daar mee kon helpen,
    maar voor Geschiedenis lees ik altijd alles 1x door om half 11,
    en dan haal ik een 9.. Maar dat werkt blijkbaar voor jou niet..
    Heel veel succes in ieder geval:Y)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    SoulEater schreef:
    1) Vaaaaak overlezen.
    2) Oorzaken en gevolg opschrijven (GS en die vakken)
    3) Zoek leerzame filmpjes op internet.
    4) Ga de tekst zingen.
    5) Begin week van te voren en dan elke dag beetje leren in plaats van 2 dagen van te voren en alles in 1 keer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Maak je die samenvattingen zelf of heb je ze van andere mensen?
    Als je zelf 1 maakt, leer je ook al heel veel (:


    It's not the same without you.

    SoulEater schreef:
    1) Vaaaaak overlezen.
    2) Oorzaken en gevolg opschrijven (GS en die vakken)
    3) Zoek leerzame filmpjes op internet.
    4) Ga de tekst zingen.
    5) Begin week van te voren en dan elke dag beetje leren in plaats van 2 dagen van te voren en alles in 1 keer.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    wat bij mij helpt is :
    * ik teken alles altijd uit als een soort stripje heeft me geschiedenis leraar mij geleert als het over romeinen gaat bijvoorbeeld teken ik alles wat belangrijk is en schrijf eronder wat het is en teken het op volgorde zodat ik ook weet wanneer het is en als er een jaartal bij staat zet ik het er ook bij. maar ik weet neti of het bij idereen helpt ik sta een 8 gemiddled maar toch
    * of ga alles aan je vriendin,moeder,broertje,zusje of des noods huisdier uitleggen en verder


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give

    Ik maak een samenvatting, zeg het dan mondeling en herhaal het tot als ik alleen naar de titel moet kijken en alles kan vertellen. Ook wandel ik rond maar dat helpt misschien alleen bij mij. Als je iets in een volgorde moet onthouden kun je voorbeeld balpen van verschillende kleuren voor je leggen en daaraan de periodes koppelen.

    Ja, mensen iets leren wat jij moet leren. Dan onthoud je het vele malen beter!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt