• De stelling van vandaag luidt:
    Als mensen het moeilijk hebben gaan ze vaak ineens in een God geloven.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Perish schreef:
    Ja, een fabeltje. Want als je maar goed blijft leven, kom je in de hemel!


    I love you Irem

    Sommige wel sommige niet,sommige geloven al in God,sommige verliezen hun geloof,sommige gaan in iets anders geloven.Oneens.
    Sowieso waarom God? Er zijn genoeg dingen om in te geloven,God is maar een "klein" ding.

    [ bericht aangepast op 17 april 2011 - 14:56 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eens.
    Ik denk dat als mensen het moeilijk hebben, dat hun geloof dan erg versterkt. Dat komt omdat je door geloof heel veel hoop kunt krijgen. Dat is ook best mooi om te zien, dat mensen door het geloof toch een manier vinden om verder te gaan met hun leven.


    Alis volat propriis

    ehm... ik weet het niet...
    Ik ben zelf gelovig dus als ik het moeilijk heb vertrouw ik op God, omdat ik zo ben opgevoed. Ik kan er niet echt een mening over hebben.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Dat is geen stelling, dat is een feit.:3


    everything, in time

    Eens


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Authors schreef:
    Nee, ik denk van niet. Ik zou juist stoppen met geloven, want als god echt bestaat, waarom is er dan zoveel ellende in de wereld


    SALVATORE BROTHERS - because two hot guys are better than one

    Nou.. nee.
    Zie post Authors.


    No growth of the heart is ever a waste

    Authors schreef:
    Nee, ik denk van niet. Ik zou juist stoppen met geloven, want als god echt bestaat, waarom is er dan zoveel ellende in de wereld


    Same^^
    Maar aan de andere kant, krijgen mensen vaak hoop van het geloven in God, alsof die alle ellende zal herstellen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik geloofde niet meer omdat ik het niet eens met de bijbel was.
    Dan komt er nu bij dat er zoveel verkeerde dingen gebeuren dat als ik ga geloven, ik wel moet geloven dat god mij haat (meestal gebeuren slechte dingen vlak nadat ik iets goeds gedaan heb) en daarom de mensen die ik liefheb pijn doet...
    Ik geloof wel dat er íets is maar niet zoals god in de bijbel staat beschreven(A)
    Terug naar de stelling;
    oneens, het verkeer vliegt beide kanten op ^^


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Perish schreef:
    Ja, een fabeltje. Want als je maar goed blijft leven, kom je in de hemel!


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    BlackDress schreef:
    En daarbij kàn God niet bestaan, want Hij schiep de wereld niet. En Hij schiep de mens ook niet, anders waren we allemaal familie. En dat kan niet.
    -Niet beledigend bedoelt tegenover gelovigen.-

    sorry hoor, maar volgens Darwin zijn wij ook allemaal familie, en dara geloof ik wel in...


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    mee eens
    mijn buren verloren hun zoon enkele jaren geleden en waren tot dan toe nog niet gelovig , enkele maanden na zijn geboorte hebben ze een kapel in hun tuin laten zetten. God geeft en god neemt. Men klampt zich vast aan het idee dat god's wegen ondoorgrondelijk zijn en de dood van hun geliefden niet voor niets was, iets wat hen troost kan bieden in moeilijke tijden. Alhoewel ik het uiterst zwak vind om je toevlucht te zoeken in iets dat niet bestaat ipv het onder ogen te komen en te aanvaarden wat er is gebeurt


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    StarWind schreef:
    (...)
    sorry hoor, maar volgens Darwin zijn wij ook allemaal familie, en dara geloof ik wel in...


    Darwin zegt niet dat we allemaal familie zijn
    we stammen allemaal af van hetzelfde ras , das iets heel anders
    we zijn ontstaan uit organismen die zich evolueerden over tijd , niet uit 1 paar homo sapiens , maar uit een hele hoop verschillende


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Miyagi schreef:
    (...)

    Darwin zegt niet dat we allemaal familie zijn
    we stammen allemaal af van hetzelfde ras , das iets heel anders
    we zijn ontstaan uit organismen die zich evolueerden over tijd , niet uit 1 paar homo sapiens , maar uit een hele hoop verschillende

    Ze bedoelt,denk ik,dat volgens Darwin alles begon met een organisme die zich vermenigvuldigen en evolueerde. Maar in het begin was er 1,dus dan zijn we wel allemaal familie.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall