• Ik ben doodsbang in het donker, maar dan ook echt heel bang..
    Met slaapfeestjes bij anderen ben ik nog erger bang. Dan moe ik altijd tussen twee mensen slapen.

    Ook merken de mensen in de klas het. Tijdens natuurkunde waren in de klas de rolluiken naar beneden. Dus mijn leraar zei : ik doe nu het licht uit.
    Het was pikkedonker en ik had me hyperventilerend aan mijn bff vastgeplakt die iets had van wtf.

    Ik heb hier altijd al last van gehad, en na mijn 11e werd het minder, maar nu is het weer terug..

    Ik vind het zo irritant en schaam me ervoor, want niets lijkt te helpen. Het komt niet door enge films ofzo. En als ik een nachtlamp aandoe, of zoals nu het licht van mijn telefoon schijnt, vind ik dat ook eng.

    Hoe kom ik hier vanaf? ;l

    - ik ben net wakker geworden en weer bang..-

    [ bericht aangepast op 17 april 2011 - 3:54 ]


    Me so good.

    Tja, ik snap echt niet hoe je bang kunt zijn in het donker, want ik voel me daar juist het meeste thuis, maar ik begrijp dat dit een zeer stressende situatie is. Is er ooit eens iets gebeurd 's nachts, waardoor je vertrouwen in de nacht is verdwenen?


    Olive

    Authors schreef:
    Tja, ik snap echt niet hoe je bang kunt zijn in het donker, want ik voel me daar juist het meeste thuis, maar ik begrijp dat dit een zeer stressende situatie is. Is er ooit eens iets gebeurd 's nachts, waardoor je vertrouwen in de nacht is verdwenen?

    er is nog nooit iets gebeurd..


    Me so good.

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    er is nog nooit iets gebeurd..


    Weetje misschien vanwaar precies die angst kom, ben je bang voor iets in het donker, of toch voor het donker zelf?


    Olive

    Dat kan geloof ik niet o.0


    Firm believer of all that is magic

    Ik heb het ook heel erg, alleen niet in de klas..?

    Ehm, er steeds proberen er meer aan te wennen.
    Desnoods, ga je gewoon een kwartiertje elke dag in het donker in je kamer zitten [als je gordijnen hebt.]

    Ik denk dat je bang kan zijn voor het donker omdat je niet goed kan zien wat er allemaal om je heen gebeurt, en dan raak je de controle kwijt. Ik denk wel dat je om hulp moet zoeken, want als je echt zo bang bent, heb je iemand met ervaring nodig. Maar I warn you, hulpverleners zuigen


    all I want for christmas is a girlfriend

    Ik denk dat je daarvoor dan hulp moet zoeken.


    Today will be Girl's Day party with you~

    bluelist schreef:
    Ik heb het ook heel erg, alleen niet in de klas..?


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ah, ik weet hoe het is, en mn zus heeft de brutal manier gebruikt om me te helpen ervanaf te komen.
    Ze sloot me in in onze facking enge kelder, in het donker, en sloot me op, 3 uur lang.
    Nou, het was eng, maar nu ben ik niet meer bang. : )


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Carcass schreef:
    Ah, ik weet hoe het is, en mn zus heeft de brutal manier gebruikt om me te helpen ervanaf te komen.
    Ze sloot me in in onze facking enge kelder, in het donker, en sloot me op, 3 uur lang.
    Nou, het was eng, maar nu ben ik niet meer bang. : )


    Haha, die is best wel zielig.
    Maar wel goed... :Y)

    ilovesana schreef:
    (...)

    Haha, die is best wel zielig.
    Maar wel goed... :Y)


    Jaaaaa, ik heb haar ook wel een week lang genegeerd, haha.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    Er met iemand over praten die verstand heeft over angsten. Ik denk dat zo'n persoon je het beste kan helpen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik had het ook en heb mezelf er vanaf geholpen. Ik was een tijdje geleden drie dagen alleen thuis. Toen heb ik de elektriciteit afgesloten en een hele avond + nacht -in de winter- zonder geen enkel licht of geluid doorgemaakt. Ik had ook alle gordijnen dich. Man, ik scheette negen kleuren bagger. Maar ik ben niet meer bang, omdat ik nu weet dat er niks gebeurd buiten je tenen/hoofd af en toe stoten.

    [ bericht aangepast op 17 april 2011 - 10:46 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik was vroeger ook altijd bang in het donker. Maar nu vind ik het minder eng, en kan ik alleen slapen als het héél donker is. Maar er brand bij ons beneden in de gang altijd een licht. Anders durf ik 's nachts ook niet na beneden hoor!


    Alleen maar tranen van geluk