• Ik zit nu net een tijdje op Quizlet en heb gemerkt dat alles over beroemdheden gaat. Zijn er ook nog mensen die originele verhalen maken? In mijn ogen is origineel beter dan fan fiction omdat het verhaal meestal beter ondersteund, logischer en beter geschreven is. Wat denken jullie? Ik zie de lol niet in fan fiction als het nooit uit gaat komen.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ik heb er een geschreven, en SA's zijn bij mij ook meestal gewone fictie.
    Ik heb mezelf beloofd om nooit meer zo'n lange fanfiction als bevroren tranen te maken. Als ik nog eens zo'n lang verhaal maak wil ik het kunnen uitgeven!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Technisch gezien hoeven fanfictions niet slecht te zijn. Hoe kunnen wij als fans precies weten wat er in de hoofden van Justin Bieber, Tom Kaulitz of wie ook anders omgaat? Misschien dat het anders is bij fanfictions van boeken, maar om over bands fanfictions te schrijven is toch net weer even anders. Of je het zelf merkt of niet wanneer je fanfictions schrijft, je geeft de personen over wie je fanfiction schrijft altijd een eigen karakter, hoewel ze bestaan. Natuurlijk ontkom je niet aan feiten als lievelingsmuziek, -kleur, -eten, etc., maar dan nog. En bovendien ken ik een paar heel goede fanfictionschrijvers, die hoofdpersonen maken waar echt bekende schrijvers een puntje aan kunnen zuigen.
    Zie mij alsjeblieft niet als een verdediger van het genre, ik probeer je uit te leggen waarom ze voor sommige mensen de moeite waard zijn om te lezen of te schrijven...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik schrijf geen fanfiction, al mijn personen zijn zelf bedacht :)


    We can't spend our lives waiting to live.

    Ik vind fanfiction wel leuk c: Hoewel fiction verhalen ook goed zijn.

    ZeroGravity schreef:
    Technisch gezien hoeven fanfictions niet slecht te zijn. Hoe kunnen wij als fans precies weten wat er in de hoofden van Justin Bieber, Tom Kaulitz of wie ook anders omgaat? Misschien dat het anders is bij fanfictions van boeken, maar om over bands fanfictions te schrijven is toch net weer even anders. Of je het zelf merkt of niet wanneer je fanfictions schrijft, je geeft de personen over wie je fanfiction schrijft altijd een eigen karakter, hoewel ze bestaan. Natuurlijk ontkom je niet aan feiten als lievelingsmuziek, -kleur, -eten, etc., maar dan nog. En bovendien ken ik een paar heel goede fanfictionschrijvers, die hoofdpersonen maken waar echt bekende schrijvers een puntje aan kunnen zuigen.
    Zie mij alsjeblieft niet als een verdediger van het genre, ik probeer je uit te leggen waarom ze voor sommige mensen de moeite waard zijn om te lezen of te schrijven...


    Ik snap ook waarom het moeilijk is en dat is precies te reden waarom ik er niet achter sta. Ik vind dat je niet kunt weten hoe ene bestaand persoon is en het daarom minder goed wordt als je erover schrijft. Natuurlijk, er zijn ook hele goeden, maar als zij die personen zouden vervangen met originele personages zou ik het nóg beter vinden. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    StarWind schreef:
    Ik heb er een geschreven, en SA's zijn bij mij ook meestal gewone fictie.
    Ik heb mezelf beloofd om nooit meer zo'n lange fanfiction als bevroren tranen te maken. Als ik nog eens zo'n lang verhaal maak wil ik het kunnen uitgeven!


    Inderdaad! Helemaal mee eens! Ik wil mijn verhalen ook graag uitgeven én ik wil het goed ondersteund hebben. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Harold schreef:
    Ik schrijf geen fanfiction, al mijn personen zijn zelf bedacht :)


    Yay voor jouw originaliteit. Heb je nog lezers nodig? (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    ik vind fanfiction wel leuk,, maar soms ook weer niet dus ik volg verschillende verhalen. (zelf schrijf ik niet)xD


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Inderdaad! Helemaal mee eens! Ik wil mijn verhalen ook graag uitgeven én ik wil het goed ondersteund hebben. (:


    Als het om uitgeven gaat, dan uhm. Tsja. Ik denk dat de meeste mensen daar een beetje te makkelijk over denken, want dat gebeurt echt niet zomaar.
    En omdat ik niet verwacht dat ik ooit echt iets zal uitgeven, omdat er compleet geen toekomst ligt, doe ik ook aan fanfictions. Mijn meeste Stand Alones gaan over onbekende personen, though.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    ZeroGravity schreef:
    (...)

    Als het om uitgeven gaat, dan uhm. Tsja. Ik denk dat de meeste mensen daar een beetje te makkelijk over denken, want dat gebeurt echt niet zomaar.
    En omdat ik niet verwacht dat ik ooit echt iets zal uitgeven, omdat er compleet geen toekomst ligt, doe ik ook aan fanfictions. Mijn meeste Stand Alones gaan over onbekende personen, though.

    Proberen kan altijd.
    En ik weet dat er in de buurt een uitgeverij is voor jonge schrijvers, want ik fiets elke dag langs (A)
    Als je maar goed genoeg je best doet, en veel schrijft zodat je echt een goed, dik boek ervan kunt maken, zijn er misschien wel mensen die toekomst in je zien;)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Iwanna schreef:
    Ik schrijf er een.


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Altijd :]
    Ik heb ooit één SA gemaakt over Bill Kaulitz omdat het de opdracht was voor een schrijfwedstrijd, verder gaan al mijn verhalen over onbekende mensen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mourinho schreef:
    Het is niet omdat het fanfictions zijn dat ze daarom ook slecht geschreven zijn.. Iedereen schrijft over wat hij/zij zelf wilt.


    <3

    Hm, ik denk niet dat het daarom gaat. Dit gaat heel erg zeurderig klinken, maar ik ken een abnormaal goede, jonge schrijver, die al een jaar of twee bezig is met uitgeven, en het is haar nog steeds niet gelukt.
    Wat ik gewoon probeer te zeggen is dat het echt niet automatisch zo is dat wanneer je een lang verhaal schrijft, het uitgegeven wordt. En ik denk ook niet dat je dat bedoelt, maar hm. Laat ook maar zitten. Ik schrijf toch alleen voor mijn plezier, en mocht ik ooit denken, dit is uitgeven waard, dan kan ik daar over na gaan denken. Maar nu nog zeker niet.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik ken mensen die het gelukt is.
    Natuurlijk moet je er ook geluk bij hebben, en de wegen kennen.
    In mijn omgeving zijn er gelukkig heel veel wedstrijden waarmee je wat bekendheid kunt winnen of soms zelfs in een verhalenbundel kunt komen met jouw winnende verhaal (Eerste 3 verhalen meestal). Op zich kun je met die wedstrijden ook al coole prijzen winnen en dat is wat mij betreft genoeg (ben zelf al eens 3e geweest (was mijn eerste wedstrijd)). Op die manier leer je ook weer mensen kenne die in het vak zitten en professioneel zijn, dat is al een hele voorsprong.
    Maar niet iedereen heeft dat geluk.
    Zo is JK Rowling ook langs een stuk of 5 uitgevers gegaan die het niet wilden uitgeven.

    Het gaat om het idee, dat het mógelijk is.
    En bij een fanfic is dat niet zo. Fictie is vaak ook interessanter omdat je daarbij meer mogelijkheden hebt.
    Je kunt er anderen echt mee verassen(A) bovendien kun je levenlessen op een aparte manier erin verwerken, dat wordt lastiger bij fanfic.~

    Btw, als je geld hebt of bevriend bent met een drukkerrij kun je het altijd nog zelf uitgeven.

    [ bericht aangepast op 30 april 2011 - 12:11 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder