• De stelling van vandaag luidt:
    Het is hypocriet om tegen bont te zijn

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eurydice schreef:
    Hoe zou tegen bont zijn hypocriet kunnen zijn?

    Wikipedia;
    Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen.

    Dat kan ik niet echt combineren met een mening hebben over het dragen van bont? Tenzij iemand zegt dat je geen bont moet dragen, maar het zelf wel doet. Maar dat vermeldt de stelling niet.

    Omdat er mensen zijn die leer dragen, die wel vlees eten. Die toch op de een of andere manier 'bijdragen' aan het doden van dieren (: En dan toch tegen bont zijn. Bijv. je hebt een leren bank, maar je bent wel tegen het dragen van bont.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2011 - 10:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Omdat bont een zelfde kwestie is als leer. Komt allebei van een dier af wat er voor heeft moeten sterven :3. That's why (nerd)


    Maar leer is vaak gemaakt van huid van koeien, waarvan we het vlees ook opeten. Bij bont wordt alleen het dier daarvoor gedood, en wordt de rest niet gebruikt. Dat vind ik persoonlijk wel iets anders.

    Maar, ik ben het niet eens met de stelling.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Omdat bont een zelfde kwestie is als leer. Komt allebei van een dier af wat er voor heeft moeten sterven :3. That's why (nerd)


    Tsja, maar leer heb je nodig, dat is goed spul jongens :Y) Bont niet. Dat is enkel voor de sier, nep bont functioneert net zo goed ;D

    En wss hebben de meeste van jullie wel eens echt bont gedragen, maar dan perongeluk. Er was een onderzoek geweest en dat bleek dat veel bontsoorten als 'nep' werden omschreven en heel goedkoop verkocht werden, maar uiteindelijk wel echt bleken te zijn ^^,


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Tsja, maar leer heb je nodig, dat is goed spul jongens :Y) Bont niet. Dat is enkel voor de sier, nep bont functioneert net zo goed ;D

    En wss hebben de meeste van jullie wel eens echt bont gedragen, maar dan perongeluk. Er was een onderzoek geweest en dat bleek dat veel bontsoorten als 'nep' werden omschreven en heel goedkoop verkocht werden, maar uiteindelijk wel echt bleken te zijn ^^,

    Bont is ook functioneel. Kijk maar naar de eskimo's of bewoners van koudere landen. Die dragen allemaal bont tegen de kou.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Silmarillion schreef:
    (...)
    Bont is ook functioneel. Kijk maar naar de eskimo's of bewoners van koudere landen. Die dragen allemaal bont tegen de kou.


    Ja okay, voor hún is het functioneel, maar voor osn niet :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.


    Sometimes it's best not to care.

    Endure schreef:
    (...)

    Ja okay, voor hún is het functioneel, maar voor osn niet :p

    :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Trouwens, leer vind ik niet gelijk staan aan bont... maar dat is waarschijnlijk omdat het algemeen geaccepteerd is om leer te dragen.
    Daarbij is leer gewoon een goed materiaal dat we waarschijnlijk niet voor niets hebben.


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.


    We accept the love we think we deserve.

    Oneens,
    Je eet toch ook gewoon dieren!
    Alleen ik vind het een beetje zielig hoe de dieren gevild worden
    gewoon levend. om de kleur van de vacht te behouden.
    en dat vind ik zielig;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Anikachan schreef:
    Oneens. Trouwens, leer vind ik niet gelijk staan aan bont... maar dat is waarschijnlijk omdat het algemeen geaccepteerd is om leer te dragen.
    Daarbij is leer gewoon een goed materiaal dat we waarschijnlijk niet voor niets hebben.


    Shoganai i ne~

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.


    Kill them with kindness.

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.

    Progeny schreef:
    Nee, het is vrijheid van meningsuiting.


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.