• De stelling van vandaag luidt:
    Een jaar vrij (waarin jongeren reizen, werken, etc.) na de middelbare school is totale tijdverspilling.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Dominance schreef:
    Nee, want school is tijdverspilling :'D


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Romeo schreef:
    Oneens, zo'n jaar kan goed gebruikt worden voor jongeren om echt goed na te denken wat ze willen, tot rust te komen en soms zelfs sommige operaties doen of door een hele verandering gaan die veel tijd nodig heeft. -zo.

    Eens met Ellen, oneens met stelling. ;'D


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Oneens, volgens mij kan het heel goed werken. (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Progeny schreef:
    Oneens, het is een prima gelegenheid om bijvoorbeeld eens lekker tot jezelf te komen en bepaalde dingen op een rijtje te zetten.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Oneens, velen hebben hier juist behoefte aan omdat ze nog niet weten wat ze precies willen doen of omdat ze denken het niet aan te kunnen zonder een tussenjaar. Het is ook belangrijk dat ze de kans krijgen na te denken, beter 1 jaar 'verpest' dan een hele studie doen en er vervolgens achterkomen dat je dat niet wilde.
    En daarbij leren de meesten toch zeker zoveel als dat ze op school zouden doen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Tranquillity schreef:
    Ik vind van wel. Alles wat je in dat jaar doet, kun je na je studies ook doen. Het is beter meteen verder te gaan, want na dat jaar hebben velen geen zin meer om verder te studeren en dan verspeel je je toekomst. Het beste is gewoon meteen door te doen en daarna te doen wat je wil. Heb je meteen al een goed diploma op zak
    Edit; Het is geen tijdverspilling. Het is alleen niet goed


    SALVATORE BROTHERS - because two hot guys are better than one

    Oneens!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Romeo schreef:
    Oneens, zo'n jaar kan goed gebruikt worden voor jongeren om echt goed na te denken wat ze willen, tot rust te komen en soms zelfs sommige operaties doen of door een hele verandering gaan die veel tijd nodig heeft. -zo.


    Believe in yourself, change the world.

    Oneens!


    The truth is out there.

    Oneens, ik ga zelf nog een jaar weg na mijn middelbare school. Maar ik ga dan wel naar school, daarna kun je nog altijd studeren toch? Je leeft maar een keer.


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Oneens.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Oneens, want in zo'n jaar kan je veel leren.
    Maar het is daarna ook moeilijker om terug met school te beginnen, en sommigen zullen opnieuw moeten leren hoe je moet studeren


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Nee! Ik ga dat doen, en het staat (meestal) goed op je CV en het is echt een levenservaring.


    live the life you love

    Oneens


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    oneens,
    In zo'n jaar leer je heel veel, ook over jezelf.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.