• Ben jij slank? of Ben jij lang? of Heb je een mooie huid? Denk je werkelijk dat het dié dingen zijn die bepalen of jij mooi bent? Denk je nou écht dat ik met één simpel quizje had kunnen bepalen of jij mooi bent of niet?

















    Weet je, ik heb dit quizje helemaal niet nodig om daar achter te komen. Ik weet al dat jij mooi bent. Je bent prachtig. Een pure schoonheid! Jij bent alleen de enige die dat nog niet weet.

















    Kijk in de spiegel. En kijk niet naar je puistjes, vet of lengte. Kijk niet naar de glans van je haar of naar de breedte van je heupen.

















    Kijk naar je ogen. Het zijn twee schitterende lichtjes in je gezicht die niemand anders heeft. Met die ogen kijk jij naar de wereld, je leven en jezelf. Alleen zie je jezelf maar half. Je ziet een meisje met twee benen, twee armen, een neus, een buik, een mond, een hals, een rug, twee handen, twee oren, haren en twee ogen. Niet erg opvallend, zul je denken. Ieder ander meisje op aarde ziet er ook zo uit.

















    Fout!

















    Niémand zie er uit zoals jij. Jij bent jij. Zíj, dat ene beroemde meisje op tv of uit dat tijdschrift is jou niet. Als je naar haar kijkt zie je niet jou en niet haar. Je ziet een beeld dat anderen van haar gemaakt hebben.

















    Maar jij bent een schitterend, uniek en heel lief meisje. Jij hebt alle tijd nog om een vlinder te worden. Om uit te vinden wie je bent. Jij hoeft je niet aan te passen aan anderen om mooi te zijn!

















    Want dat ben je al lang. Sinds de dag van je geboorte tot op dít moment. Jij bent mooier dan de mooiste bloem, mooier dan de kostbaarste diamant en de helderste ster aan de hemel. En dat zal nooit veranderen, zolang je er maar in blijft geloven!





















































    Jij bent niet de enige die huilt vanwege haar uiterlijk. Je hebt al het recht om onzeker te zijn en je emoties te uiten. Maar niemand heeft het recht om jou wijs te maken dat je niet mooi bent. Want iedereen die dát beweerd, is nog blinder dan jij eerst zelf was.



































    ...



































    Kijk nog eens in de spiegel. Glimlach.

















    Wat zie je?.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ja,uhm hoe leg ik dit uit.
    Albino's(ik neem die even als voorbeeld dat is makkelijk) overleven het niet goed in de natuur,ze sterven meestal snel. Albino's krijgen hun huid door genen. De natuur zien die genen als slecht omdat die dieren(en dus ook mensen) snel sterven. Om te zorgen dat die genen niet te veel voorkomen vinden we die mensen niet mooi. Met slechte genen bedoel ik genen die er voor zorgen dat we niet lang leven en geen/weinig nakomelingen krijgen. Of nakomelingen die niet lang leven.weinig kinderen krijgen. Snap je?
    Ik heb het natuurlijk niet over dingen als puistjes,die zijn in de natuur niet slecht maar over dingen die ons beperken.
    Dat is dus de wet van de sterkste.

    @StillBored
    We vinden bepaalde dingen allemaal mooi,als iemand heel vaan de gulden sneden in het lichaam heeft dan vinden we die mooier.Iedereen,daar kunnen we niks aan doen en dat valt ons ook niet op.
    Daarnaast hebben we ook persoonlijke voorkeuren,mede omdat we niet meer zo dicht bij de natuur staan als vroeger,maat ons instinct werkt soms nog wel. Zoals hier bij.

    Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is,zeker omdat ik het niet heel goed kan uitleggen.


    I still don't agree with you, maar ik denk dat niemand mijn mening kan veranderen over dit soort dingen 8D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ja,uhm hoe leg ik dit uit.
    Albino's(ik neem die even als voorbeeld dat is makkelijk) overleven het niet goed in de natuur,ze sterven meestal snel. Albino's krijgen hun huid door genen. De natuur zien die genen als slecht omdat die dieren(en dus ook mensen) snel sterven. Om te zorgen dat die genen niet te veel voorkomen vinden we die mensen niet mooi. Met slechte genen bedoel ik genen die er voor zorgen dat we niet lang leven en geen/weinig nakomelingen krijgen. Of nakomelingen die niet lang leven.weinig kinderen krijgen. Snap je?
    Ik heb het natuurlijk niet over dingen als puistjes,die zijn in de natuur niet slecht maar over dingen die ons beperken.
    Dat is dus de wet van de sterkste.

    @StillBored
    We vinden bepaalde dingen allemaal mooi,als iemand heel vaan de gulden sneden in het lichaam heeft dan vinden we die mooier.Iedereen,daar kunnen we niks aan doen en dat valt ons ook niet op.
    Daarnaast hebben we ook persoonlijke voorkeuren,mede omdat we niet meer zo dicht bij de natuur staan als vroeger,maat ons instinct werkt soms nog wel. Zoals hier bij.

    Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is,zeker omdat ik het niet heel goed kan uitleggen.


    aan de ene kant snap ik je ook wel, maar op gebied van voedsel en kinderen krijgen hoeven we niet echt meer afhankelijk te zijn van de natuur. en juist omdat sommige dingen niet veel voorkomen kúnnen mensen die juist mooier vinden. tenminste, ik vind het juist leuk als er iemand langs loopt met rood haar of felgroene ogen. dat zie je niet vaak en daarom denk ik: wauw die heeft daar maar geluk mee! ik snap je punt, maar t is wel oneerlijk x)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    tjeezs iedereen heeft een eigen mening maar soms is het beter om die voor jezelf te houden. @Dt.Jimmy jou mening klinkt hier nogal racistisch.

    I mean dit is heel mooi verteld Nore én helemaal waar (;


    Only those who listen can hear

    BlackHell schreef:
    tjeezs iedereen heeft een eigen mening maar soms is het beter om die voor jezelf te houden. @Dt.Jimmy jou mening klinkt hier nogal racistisch.

    I mean dit is heel mooi verteld Nore én helemaal waar (;

    Het is niet mijn mening,het is wetenschap.Als je me niet geloof,alsjeblief een deel van het artikel.Ik kan de hele niet op internet vinden. En hoezo racistisch? Ik zeg toch dat we mensen niet anders moeten behandelen om hun uiterlijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Iedereen is mooi op hun eigen manier.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Het is niet mijn mening,het is wetenschap.Als je me niet geloof,alsjeblief een deel van het artikel.Ik kan de hele niet op internet vinden. En hoezo racistisch? Ik zeg toch dat we mensen niet anders moeten behandelen om hun uiterlijk.


    ik vind het eerlijk ook een beetje racistisch :X slechte genen... het zijn ménsen. en ieder mens is anders dus hoezo slechte genen. kut ik klink aanvallend. is niet zo bedoeld, its just what I think ;x

    edit: ik heb de site even bekeken en ze willen dus een ''perfect'' gezicht. wauw, voor iedereen is perfect anders, dus eigenlijk bepalen zij wat je mooi mag vinden en wat niet... dat is naaiend x)

    [ bericht aangepast op 9 mei 2011 - 16:46 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Hier krijg je wel even een zelfvertrouwen boost van. (:

    Believe in yourself. Dat is echt een zinnetje wat me vaak helpt.


    real girls aren't perfect and perfect girls aren't real.

    Je hebt helemaal gelijk. (;
    Maar komt deze tekst niet van een quiz? D:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ILOVECHIARA schreef:
    Amen _O_


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Iedereen is mooi, vind ik. De ene heeft een mooie neus, de andere mooie ogen en nog iemand anders heeft het perfecte figuur. Ik denk dat iedereen het recht heeft van zichzelf te denken dat hij mooi is, niemand hoeft ontevreden te zijn over zijn uiterlijk.


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    StillBored schreef:
    (...)

    ik vind het eerlijk ook een beetje racistisch :X slechte genen... het zijn ménsen. en ieder mens is anders dus hoezo slechte genen. kut ik klink aanvallend. is niet zo bedoeld, its just what I think ;x

    edit: ik heb de site even bekeken en ze willen dus een ''perfect'' gezicht. wauw, voor iedereen is perfect anders, dus eigenlijk bepalen zij wat je mooi mag vinden en wat niet... dat is naaiend x)

    Nee de natuur bepaald dat,de natuur bepaald alles.
    Zoals ik al zei,slechte genen zo zoet de natuur dat. Hoe moet ik het anders noemen, minder goede genen die je volgens de natuur beter niet kan hebben?
    Slechte genen betekent niet slechte mensen maar minder gunstig.Je hebt nu eenmaal genen die je beter niet kan hebben in de natuur.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het een heel mooi tekstje maar ik weet niet of het helpt bij mensen met een minderwaardigheidscomplex. Waar ik gelukkig niet bij hoor


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Professor schreef:
    Dankje, maar het hielp niet. Ik keek in de spiegel en zag mezelf zoals ik me altijd zie. :[


    -

    wow!_O_


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    StJimmy schreef:
    (...)
    Nee de natuur bepaald dat,de natuur bepaald alles.
    Zoals ik al zei,slechte genen zo zoet de natuur dat. Hoe moet ik het anders noemen, minder goede genen die je volgens de natuur beter niet kan hebben?
    Slechte genen betekent niet slechte mensen maar minder gunstig.Je hebt nu eenmaal genen die je beter niet kan hebben in de natuur.

    dan kan de natuur van mij de pot op 8D voor mij heeft niemand slechte genen en is iedereen hetzelfde. ik haat sommige mensen met ''perfecte'' genen zoals jij ze noemt omdat ze ***arrogant zijn. en trouwens, we zijn geen dieren die mooi moeten zijn om een partner te vinden. beter ben je mooi vanbinnen en vind je zo een partner dan heb je er ook veel meer plezier van. mooi zijn vind ik dus dikke shit want wat bereik je er dan mee x)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.