• Hallo lieve Q'ers,

    Voor Nederlands moeten we een non-fictie boek lezen. Ik ben niet zo erg thuis in dit genre, dus ik vroeg me af of jullie misschien aanraders hebben. Ik heb liever geen waargebeurde verhalen, maar liever een soort informatief boek (het mag eventueel wel met een verhaal zijn, maar liever geen boeken over een waargebeurde verkrachting, kanker of van die dingen). Ik ben vooral heel erg geïnteresseerd in hersenen en de psychologie van de mens. Thema's als dementie spreken me ook wel aan. Dus... Aanraders?

    Alvast bedankt^^

    [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 17:10 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Psychologie, hersenen, hmm, wat dacht je van:

    Magisch brein, magisch hart van James Doty
    Omdenken in communicatie door Berthold Gunster
    Haperende hersenen van Iris Sommer
    Jij bent je brein van Dick Swaab
    Ik wil iets van jou, jij wil iets van mij van Margriet Sitskoorn

    Skrivbar schreef:
    Psychologie, hersenen, hmm, wat dacht je van:

    Magisch brein, magisch hart van James Doty
    Omdenken in communicatie door Berthold Gunster
    Haperende hersenen van Iris Sommer
    Jij bent je brein van Dick Swaab
    Ik wil iets van jou, jij wil iets van mij van Margriet Sitskoorn

    Er staat er maar eentje in onze bib en om eerlijk te zijn sprak die me niet zo aan :') (Er stond ook bij vanaf ca. 12 en om de een of andere reden schrok me dat af, haha)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Er staat er maar eentje in onze bib en om eerlijk te zijn sprak die me niet zo aan :') (Er stond ook bij vanaf ca. 12 en om de een of andere reden schrok me dat af, haha)


    Bedoel je Jij bent je brein? Ik denk niet dat die mag van Nederlands want het is een jeugdboek gemaakt van een volwassenboek. (namelijk van Wij zijn ons brein)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Tja, ik heb deze titels ook enkel opgezocht met behulp van Google (want ken ze echt niet allemaal uit mijn hoofd), dus wellicht moet je dat zelf ook gewoon eventjes doen? Kun je zelf zien wat je wel en niet aanspreekt.

    Fictionalworld schreef:
    (...)

    Bedoel je Jij bent je brein? Ik denk niet dat die mag van Nederlands want het is een jeugdboek gemaakt van een volwassenboek. (namelijk van Wij zijn ons brein)

    Ja, die bedoelde ik :')
    Ik was net aan het kijken voor Wij zijn ons brein, maar die is uitgeleend tot 22 september en ik moet het ergens begin oktober al uit hebben en heb geen idee hoe druk ik het dan ga hebben.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nog mensen met aanraders?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Nog mensen met aanraders?


    Ik lees niet veel non-fictie tenzij het jeugdboeken zijn (dan staat het wat leuker geschreven meestal) dus ik heb jammer genoeg geen aanraders.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik lees eigenlijk nooit non-fictie en als ik het zo intyp bevat de top-10 van boeken nogal veel boeken over mensen die tijdens de WOII leefden hmmm


    The soul needs autumn.

    Zelf vind ik biografieën erg interessant. Is er geen biografie van iemand die je leuk vindt?


    I don't understand that reference. - Castiel