• Eh ja, we moeten dus een GIP(geïntegreerde proef)-presentatie maken... Daarbij moesten we 3 maatschappelijke onderwerpen kiezen. We volgen dan het nieuws en de media en halen daar dingen uit voor onze onderwerpen. En uit 5 verschillende bronnen enz. (Echt niet makkelijk -.-')
    Mijn (voorlopige) onderwerpen zijn:
    Jongeren met HIV
    Jeugdcriminaliteit
    Tienermoeders

    Is er misschien recente nieuws over deze onderwerpen die ik kan gebruiken? Eender wat. Misschien als je iets vind op een online krant ofzo, link plaatsen aub? Help me. D:
    Misschien weten jullie andere onderwerpen die laatst veel in de media komen?

    Is er ook iemand die zo'n GIP moet maken? D: Of misschien kennen jullie 't niet eens ;(


    Ik wil een tuin vol egels

    Wikileaks? Of is dat niet recent genoeg?
    De dood van Osama Bin Laden?

    Gelukkig hoef ik dat niet :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    JongEnBlond schreef:
    Wikileaks? Of is dat niet recent genoeg?
    De dood van Osama Bin Laden?

    Gelukkig hoef ik dat niet :')

    Ja wees blij, we moeten er ook nog ne dikke mediamap van maken. Pff, en zijn we volgend jaar nog mee bezig hé.
    Maar dat van Osama is niet echt een maatschappelijk onderwerp. ;P
    Maar toch bedankt voor 't helpen. :P

    [ bericht aangepast op 17 mei 2011 - 17:52 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Om jullie een idee te geven van maatschappelijke onderwerpen zijn hier een paar voorbeelden:

    Diabetes, omgang met hartpatiënten, kinderen in echtscheiding, sociale netwerksites, onlinegokken, bepaalde verslavingen bij ..., etc.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb tienerzwangerschappen als GIP genomen, en daar vindt je wel veel over.
    In België is er pas het programma tienermoeders geweest, je hebt vaak in de krant staan dat er weer een kind zwanger is enzoo.
    Jeugdcriminaliteit staat elke dag in de krant, dus dat is niet zo moeilijk
    HIV-jongeren is denk ik wel moeilijker omdat dat een 'zwaarder' onderwerp is.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Iedereen in mijn klas heeft kansarmoede als hoofdonderwerp gekregen. Ik en mijn partner hebben als subonderwerp tiendermoeders. Echt supermoeilijk, want je hoort daar bijna niets over, geen boeken en bijna alleen maar sites.

    Dus jij maakt een GIP, maar hebt pas een maand voordat het schooljaar eindigt een onderwerp te kiezen? Gek. x]

    Iig, als je tienermoeders in de kranten ofzo zoekt, moet je kijken bij het tv-programma Tienermoeders van VT4. Er zijn enkele artikelen over vorig jaar en dit jaar. =)
    Jeugdcriminaliteit, ik zou goed in de kranten kijken en misschien eens kijken in een jeugdgevangenis ofzo. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Amused schreef:
    Ik heb tienerzwangerschappen als GIP genomen, en daar vindt je wel veel over.
    In België is er pas het programma tienermoeders geweest, je hebt vaak in de krant staan dat er weer een kind zwanger is enzoo.
    Jeugdcriminaliteit staat elke dag in de krant, dus dat is niet zo moeilijk
    HIV-jongeren is denk ik wel moeilijker omdat dat een 'zwaarder' onderwerp is.

    Ja dat van HIV is idd moeilijker. Ik heb laatst nog iets op radio gehoord maar 'k heb 't niet kunnen noteren enzo dus... ;S Mag je bijvoorbeeld ook mensen interviewen die iets te maken hebben met 1 onderwerp?
    Jeugdcriminaliteit ga ik niet veranderen. Ik heb net iets gevonden in de krant en ja dat komt ook vaak voor dus.
    Ik wil het programma van Tienermoeders mss wel als bron gebruiken maar 'k weet nog niet of 't mag en hoe... Wat moet 'k eruit halen bv. Dat er weer een minderjarige zwanger is komt wel geregeld voor maar ik heb tot nu toe nog niks erover (ook omdat ik er laat aan ben begonnen).


    Ik wil een tuin vol egels

    Scandal schreef:
    Iedereen in mijn klas heeft kansarmoede als hoofdonderwerp gekregen. Ik en mijn partner hebben als subonderwerp tiendermoeders. Echt supermoeilijk, want je hoort daar bijna niets over, geen boeken en bijna alleen maar sites.

    Dus jij maakt een GIP, maar hebt pas een maand voordat het schooljaar eindigt een onderwerp te kiezen? Gek. x]

    Iig, als je tienermoeders in de kranten ofzo zoekt, moet je kijken bij het tv-programma Tienermoeders van VT4. Er zijn enkele artikelen over vorig jaar en dit jaar. =)
    Jeugdcriminaliteit, ik zou goed in de kranten kijken en misschien eens kijken in een jeugdgevangenis ofzo. =)

    Iemand in m'n klas heeft wel bij ons armoede in Vlaanderen als onderwerp. Maar we moeten allemaal verschillende onderwerpen kiezen.
    Tja, we moesten het zogezegd al in 't begin van 't jaar bezig mee zijn. Zo vroeg mogelijk. Maar de leerkr8 is heel laat begonnen met uitleg erover te geven en we hebben een heel druk schooljaar gehad.
    En ja eiglijk tienermoeders leek wel makkelijk maar is toch niet zo. :/
    & Tnx voor de tips :)


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    (...)
    Ja dat van HIV is idd moeilijker. Ik heb laatst nog iets op radio gehoord maar 'k heb 't niet kunnen noteren enzo dus... ;S Mag je bijvoorbeeld ook mensen interviewen die iets te maken hebben met 1 onderwerp?
    Jeugdcriminaliteit ga ik niet veranderen. Ik heb net iets gevonden in de krant en ja dat komt ook vaak voor dus.
    Ik wil het programma van Tienermoeders mss wel als bron gebruiken maar 'k weet nog niet of 't mag en hoe... Wat moet 'k eruit halen bv. Dat er weer een minderjarige zwanger is komt wel geregeld voor maar ik heb tot nu toe nog niks erover (ook omdat ik er laat aan ben begonnen).

    Ik zou als ik jou was, HIV weglaten en er iets 'wetenschappelijkers' tussen steken, zoals hooikoorts (hoor je nu ook vaak)
    Nee, dat moet je niet veranderen nee.
    Ik heb er niet zo heel veel uitgehaald, maar als je wilt stuur ik je mijn GIP via je hotmail adres, dan kan je daar ook naar kijken (wij moesten wel niet de media doen, je ziet maar)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    "15-jarige steekt hoeve Bokrijk in brand"
    M'n eerste artikel voor jeugdcriminaliteit net gevonden. ;D Keb bij de buren kranten geleend. En ga ze allemaal doorzoeken...


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    "15-jarige steekt hoeve Bokrijk in brand"
    M'n eerste artikel voor jeugdcriminaliteit net gevonden. ;D Keb bij de buren kranten geleend. En ga ze allemaal doorzoeken...

    Waar woon jij?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Ik zou als ik jou was, HIV weglaten en er iets 'wetenschappelijkers' tussen steken, zoals hooikoorts (hoor je nu ook vaak)
    Nee, dat moet je niet veranderen nee.
    Ik heb er niet zo heel veel uitgehaald, maar als je wilt stuur ik je mijn GIP via je hotmail adres, dan kan je daar ook naar kijken (wij moesten wel niet de media doen, je ziet maar)

    Oké tnx, dat zal me wel weer goed verder helpen denk ik. (: Ik stuur je mn hotmailadres door via pb.


    Ik wil een tuin vol egels

    Amused schreef:
    (...)
    Waar woon jij?

    België in Limburg. Maar de bronnen mogen van overal zijn.


    Ik wil een tuin vol egels

    AngelFox schreef:
    (...)
    België in Limburg. Maar de bronnen mogen van overal zijn.

    Ik ook! (Bokrijk is 20 minuten van mijn thuis ofzo)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)
    Ik ook! (Bokrijk is 20 minuten van mijn thuis ofzo)

    Ik heb het artikel uit HBVL. :p Bokrijk is dubbel zo ver, 40 min, van bij ons thuis. :P


    Ik wil een tuin vol egels

    Dat van hooikoorts kan ik mss wel nemen. Ik kijk nog ff of ik andere onderwerpen vind.

    @Amused, zit je nu in 5de of 6de jaar? Of in welk jaar heb je die GIP moeten maken?


    Ik wil een tuin vol egels