• Hallo.
    We hadden vandaag zo een kijkdag bij school omdat we volgend jaar een andere richtig moeten kiezen en ik had humane wetenschappen opgeschreven en wetenschappen en we waren dan bij humane gaan kijken en ik vond die uitleg enzo heel erg leuk en die van wetenschappen niet. En ik vertelde dat tegen mijn ouders en nu zijn ze boos op mij omdat ik humane wil gaan doen en niet wetenschappen. En ze denken dat dat is omdat ik niet wil leren en alleen maar achter de computer wil zitten. Omdat ik vorig jaar nog latijn deed, maar dat vond ik niet fijn en nu doe ik moderne wetenschappen en nu zijn ze boos omdat dat het laagste van de aso is en enzo. En ik weet nu niet wat ik moet doen en ik ben er om eerlijk te zijn echt kapot van. Maar ik heb eigenlijk geen zin om 4 jaar dat tegen mijn zin te gaan leren. Maar ze begrijpen dat niet. :'(
    Ik weet dat dit jullie misschein niet interesseert, maar ik moest dit gewoon even kwijt. :'(


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    veel sterkte, ik weet niet hoe ik je moet helpen.


    They fell in love, didn't they?

    Gewoon doen wat je zelf wilt. Ikzelf heb een halfjaar Gymnasium gedaan, omdat mijn vader dat zo graag wou; ik ben ingezakt, depressief geworden en lag continue te huilen. Op de school waar ik nu zit heb ik niet echt een uitdaging, maar voel ik me wel veel meer thuis, en daarom gaat het daar hartstikke goed (:

    Just do the thing YOU want, it's YOUR life.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    veel sterkte, en gelijk heb je, humane is veel leuker dan wetenschappen en als het helpt mag je gerust tegen je ouders zeggen dat humane niet niets doen is, gedragswetenschappen is meer blokken dan je zou denken. geloof me ik blok al vier dagen voor gedrag en ik zit nog geeneens over de helft + het is f*cking moeilijk.

    edit: niet dat ik je bang wil maken fso :'D

    [ bericht aangepast op 17 mei 2011 - 18:59 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Marquise schreef:
    veel sterkte, en gelijk heb je, humane is veel leuker dan wetenschappen en als het helpt mag je gerust tegen je ouders zeggen dat humane niet niets doen is, gedragswetenschappen is meer blokken dan je zou denken. geloof me ik blok al vier dagen voor gedrag en ik zit nog geeneens over de helft + het is f*cking moeilijk.

    edit: niet dat ik je bang wil maken fso :'D


    Maar het is gewoon omdat mijn zus dat ook volgt en zijn veel buizen heeft.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Wacht, de aso is toch hetzelfde als het vwo?
    Waat is daar mis mee?
    Je moet iets doen waar jíj je goed bij voelt.


    Food.

    Marquise schreef:
    veel sterkte, en gelijk heb je, humane is veel leuker dan wetenschappen en als het helpt mag je gerust tegen je ouders zeggen dat humane niet niets doen is, gedragswetenschappen is meer blokken dan je zou denken. geloof me ik blok al vier dagen voor gedrag en ik zit nog geeneens over de helft + het is f*cking moeilijk.

    edit: niet dat ik je bang wil maken fso :'D
    Nee, zo moeilijk is het niet!
    Maar euhm, denk goed over na over wat je wil. Humane mag interessant klinken, maar daarmee beperk je ook je latere studiekeuze. (:


    Get outta my head!

    Waar zeuren ze over? In mijn derde jaar deed ik tso.
    En trouwens, vanuit aso moet je haast wel nog verder studeren omdat je met je diploma bijna niks kunt.
    Is aso dan echt zoveel beter?

    Doe waarbij je jezelf prettig voelt, je ouders kunnen niet beslissen hoe jij later je leven gaat leiden, dus jij moet kiezen welke richting best bij toekomstplannen past.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik doe ook humane. En geloof me, het is meer blokken dan economie of wetenschappen. Als je het interessant lijkt moet je het gewoon doen. Probeer er op een rustige manier over te praten met je ouders? Als ze zien dat je het echt graag wilt zal je het wel lukken (:


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Doen wat je zelf wilt.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    ik deed kso; dat wordt als de vuilbak beschouwt door sommige mensen *kuch*mijnpabevoorbeeldmaardieboeitnietwanthijiseengierigehoer*kuch*

    en ik doe het goed! en graaaag! ;D


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik doe Humane Wetenschappen en ik moet ontzettend veel werk doen. Het is voor mij even veel als een hogere moderne richting. Als je economie gaat doen, dan is het even zwaar als Humane omdat die economische dingen je liggen. Hij de Humane is dat hetzelfde. Dit ligt je of niet: als je het niet graag doet is het nog zwaarder aangezien wij een hele dikke cursus hebben die helemaal niet te doen is als je er geen interesse voor hebt. Volgens mij is onze cursus tweemaal zo dik als die van economie.

    Je moet je hart volgen. Als je iets niet graag doet in het middelbaar kom je er niet. Absoluut niet.

    Laat je ouders met je leerkrachten praten. Die zullen net hetzelfde zeggen. Je komt er niet als je niet de juiste richting kiest.
    Succes trouwens! ^-^

    [ bericht aangepast op 17 mei 2011 - 21:47 ]


    Let the Night embrace you

    Het is jouw toekomst en jouw leven. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Wetenschappen is echt leuk. Ik deed dat en nu studeer ik Chemie.
    Mijn mama was eveneens ontgoocheld toen ik besloot om te stoppen met latijn en wetenschappen ging studeren, maar kijk ik studeer nu tenminste iets wat ik echt graag doe en waar ik mijn diploma in wilt. Ik zou gewoon zeggen, doe wat je wilt. Je ouders hoeven je richting niet te kiezen, dat moet jij doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Poseidon schreef:
    Het is jouw toekomst en jouw leven. (:


    <3

    Oh, ik voel me trouwens heel dom nu. vmbo leerling

    [ bericht aangepast op 17 mei 2011 - 22:00 ]


    <3