• LEUVEN - Leuvenaar Dries Verachtert (33) moest gisteravond twee keer slikken toen hij zijn broodzak opende. Middenin zijn brood trof hij een dode muis aan. ‘Niet meteen de belegde boterham waar ik zin in had’, klinkt het.
    ‘Gisteravond ging ik na mijn werk nog gauw een brood halen bij een bakker in de Diestsestraat. Een uurtje later kwam ook mijn vriendin Carolien thuis en wilden we een boterhammetje smeren. Opeens zagen we de dode muis, middenin het brood en netjes in plakjes gesneden’, vertelt Verachtert. ‘Onze eetlust was meteen over. We zijn dan maar later op de avond frieten gaan halen.’
    In die bakkerij zien ze Verachtert alleszins niet meer. ‘Ik heb zelfs niet de moeite gedaan om het brood terug te brengen. Wel overweeg ik een broodmachine te kopen. Zo weet ik steeds wat er allemaal in mijn brood belandt. En dat kan toch niet moeilijk zijn om mee te werken.’
    Verachtert diende intussen wel een klacht in bij het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). 'Ik wil gewoon dat er een controle komt. Een eenmalig ongelukje kan altijd, en dan heeft die bakkerij niets te vrezen. Maar zo ben je zeker dat er niet méér aan de hand is. Een schadevergoeding lospeuteren of de bakker imagoschade berokkenen, interesseert me evenwel niet.'
    'Wij maken onze broden niet zelf', klinkt het bij de bakker. 'Die worden ons aangeleverd door een bedrijf dat meerdere bakkers bedeelt.'

    Dat is gewoon werkelijk bah! 0o

    [ bericht aangepast op 19 mei 2011 - 18:22 ]

    Sabertooth schreef:
    (...)
    hoeft niet hoor kan ook levend zijn.

    Ehm nee, een muis die eerst is samengeperst in het deeg, vervolgens in een oven van duizenden graden is gezet, en vervolgens in stukken is gesneden, is zeer waarschijnlijk niet meer in leven. ;)


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Wishful schreef:
    (...)

    Ja, het gebeurt vast wel. Maar ik blijf het onzin vinden.
    Ik bedoel, waarom word je dan bakker? Om je hele leven van 7 tot 6 achter een toonbank te staan? Wat een interessante job zeg. --'


    ooh ja het is inderdaad best dom. Heb je er ook niks aan. :')


    As travars

    Ranzig... o.O


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    O_O nasty.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    "Kan ik u helpen?" "Ja, doe maar een brood met extra muis flavor!" O.o

    :Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Whaha , ben ik blij dat wij ons brood zelf maken :p


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Kanon schreef:
    Bah bah bah bah bah bah!
    Nu ga ik schrik hebben als ik brood eet. :'D


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Jakkes. o.o


    <3

    ieeeeeuw!
    nu heb ik geen honger meer:S


    Live, Laugh, Love and everything will be okay

    Eeew. Báh.


    My heart was taken by you, broken by you and now is in pieces because of you.

    Sodom schreef:
    Bah bah bah bah bah bah!
    Nu ga ik schrik hebben als ik brood eet. :'D


    You never know how strong you are until being strong is the only choice you have &#9829;

    Ascendio schreef:
    Is die muis dood? o.O

    haha lijkt me wel duidelijk van wel

    ik sta op de food in de hema, en soms moet ik ook het brood doen. nu kijk ik telkens eerst in het brood voordat ik het verpak, echt niet fijn., xD


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    IeuwlIeuwlIeuwl ;x