• Klaar, slotje? (:

    [ bericht aangepast op 23 mei 2011 - 22:20 ]

    Ich wohne in Rotterdam. Rotterdam liegt in der Provinz Südholland, im Westen der Niederlande.

    Moet die 'in' niet 'im' zijn?

    en freundin moet Freundin zijn.


    your eyes are like stars in the night.

    srry ik ben heeeeeeellllll slecht in duits maar wel beter dan frans


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Poseidon schreef:
    Ich wohne in Rotterdam. Rotterdam liegt in der Provinz Südholland, im Westen der Niederlande.

    Moet die 'in' niet 'im' zijn?

    en freundin moet Freundin zijn.

    im is toch een samenvoeging van in en dem, en aangezien er der wordt gebruikt?
    En over die hoofdletters lees ik snel heen, dankje. ^^

    Meine name ist.
    of er moet naamval, maar geen zin om te checken, sorry x]

    toch 1e naamval.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2011 - 21:51 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Meine Hobbies sind das Schreiben und Lesen


    moet das niet weg?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nope alleen frans.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Er hat eine freundin --> Freundin
    Ich gehe auf das Libanon Lyceum -> auf das - zum
    auf is hier namelijk letterlijk op :'P, dus ik dacht zum ^^ (zu dem)
    die Wirtschaft --> dan zonder 'die'
    Jetzt sitze ich in der vierten Klasse -> gehe in die (ik dacht die tenminste, kun je nog even checken met naamvallen) ook hier is sitzen namelijk letterlijk zitten als op een stoel :]
    zwei straßen -> Straßen is zelfstandig naamwoord, dus hoofdletter
    in das Ausland -> in das wordt im (in dem)
    schreiber -> Autor klinkt dan beter :], aangezien Schreiber niet bestaat zover ik weet

    even mijn kennis voor zover die nog klopt boven water gehaald ^^

    [ bericht aangepast op 23 mei 2011 - 22:07 ]


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3

    Ik zal proberen wat ik kan.

    Hallo, mijn naam is Jalissa en ik ben 15 jaar oud. Ik woon in Rotterdam. Rotterdam is ligt in de provincie Zuid-Holland in het westen van Nederland.
    Mijn hobby's zijn lezen en schrijven. Ik schrijf nu 7 jaar lang.
    Ik ga ook graag naar het strand of shoppen.

    Ik geniet van muziek en ik ga vaak naar concerten. Ik wil Maria Mena (ze is ook bekend in Duitsland), een zanger uit Noorwegen live horen.

    Ik woon samen met mijn moeder en mijn broer. Mijn moeder heet Cindy en is 41 jaar oud. Mijn broer heet Jay en is 12 jaar oud. Ik zie mijn vader in het weekend. Hij is 40 jaar oud en heet Martijn. Hij heeft een vriendin, haar naam is Debbie.

    Ik ga naar het Lyceum en Libanon Gynasium, maar ik heb geen Grieks of Latijn. Mijn favoriete onderwerp is de economie. Nu zit ik in de vierde klas.

    Ik heb 6 goede vrienden en een liefhebbende familie. De familie van mijn moeders kant zie ik vaak omdat ze twee straten verderop wonen.
    De familie van mijn vaders kant zie ik niet heel vaak, omdat ze niet in de buurt wonen.En sommige familieleden in het buitenland wonen.

    Ik weet nog niet wat ik wil studeren in de toekomst. Misschien psychologie of journalistiek, maar bovenal wil ik een succesvol schrijver te worden.

    Bye,
    Jalissa.


    Haha, dat voor een Belg die nooit Duits heeft geleerd.(bloos)
    Damn, ik las vertalen. Nja.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2011 - 22:10 ]

    Ik ben half-Duits opgevoed. :Y)

    "Mein Name ist Jalissa"
    Dat klopt gewoon hoor, geen e erachter plakken. (:

    "im Westen der Niederlande."
    Klopt ook, het is idd een samentrekking van in en dem.

    "Meine Hobbies sind das Schreiben und Lesen."
    Das moet weg.

    "ich gehe oft zum Konzerten."
    Hier moet het wel gewoon zu zijn, zonder m. Volgens mij moet die n achter Konzerte ook weg, want dat is gewoon al meervoud.

    "sie is auch bekannt in Deutschland"
    Ist, met een t erachter.

    "Meiner Mutter heißt Cindy"
    De r moet weg.

    "Meinem Bruder heißt Jay"
    Het moet mein zijn, zonder em.

    "Er hat eine freundin, sie heißt Debbie."
    Dat is inderdaad met een hoofdletter, maar dat wist je al.

    "Mein Lieblingsfach ist die Wirtschaft."
    "Die" moet weg.

    "und ein liebe Familie."
    Het moet eine zijn.

    "Der Familie meiner Mutters seite sehe ich oft"
    Het moet in ieder geval die Familie zijn. Ook zou ik er Die Familie an der Seite meiner Mutter van maken, want dat klinkt wat beter.

    "Der Familie meiner Vaters seite sehe ich nicht sehr oft"
    Weer die ipv der, en meiner moet meines zijn.

    "Einige Verwandten leben in das Ausland."
    Het moet im zijn in plaats van in das.

    "aber am liebsten will ich ein erfolgreiche schreiber werden"
    Ik zou van will in deze zin en in die daarvoor möchte maken. Dat klinkt 'Duitser'. Bovendien moet Schreiber met een hoofdletter en is het erfolgreicher, met een r erachter.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Square, ik ben het met je eens :Y)
    slecht, ik heb gewoon over die naamvallen heen gelezen (krul)


    The sun will shine like never before, in the world behind my wall. Take me there <3

    Allemaal heel erg bedankt, ik ga 'm nu opsturen. ^^
    -mag een slotje op.