• De stelling van vandaag luidt:
    De mens heeft nooit vrijheid

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Er zijn genoeg mensen die bijv. veel vrijheid krijgen van hun ouders, maar stel je zit in een gevangenis, dan is het wel logisch dat je geen vrijheid krijgt. Het hangt dus af van de situatie waarin jij je bevindt.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    MrsChartered schreef:
    Er zijn genoeg mensen die bijv. veel vrijheid krijgen van hun ouders, maar stel je zit in een gevangenis, dan is het wel logisch dat je geen vrijheid krijgt. Het hangt dus af van de situatie waarin jij je bevindt.


    Sometimes it's best not to care.

    Je hebt vrijheid te doen wat je wilt doen met jezelf, zolang het geen andere mensen in de weg staat te doen wat zei willen doen.

    De vrijheid die de mens nodig heeft zit van binnen. De enige die iemand echt belemmert van 'vrij leven' is de persoon zelf. Natuurlijk moet je aan regels voldoen en die volgen in onze maatschappij, maar dat wil niet zeggen dat je niet vrij bent.


    Wie du mir, so ich dir.

    INDICA schreef:
    De vrijheid die de mens nodig heeft zit van binnen. De enige die iemand echt belemmert van 'vrij leven' is de persoon zelf. Natuurlijk moet je aan regels voldoen en die volgen in onze maatschappij, maar dat wil niet zeggen dat je niet vrij bent.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik vind eigenlijk dat de mens inderdaad geen vrijheid heeft.
    Er zijn altijd verplichtingen.
    Je moet verplicht naar school/werken of je houden aan de regels die in dat land bestaan.
    Je kan (ja dit klinkt dom) niet zomaar naakt over straat heen lopen als je dat zelf wilt.
    Zelfs in armere landen zijn regels en dingen die je verplicht moet doen.
    Ik vind dus niet dat een mens vrijheid heeft.

    Een mens heeft de vrijheid om te doen wat hij of zij wilt, maar dat wil niet zeggen dat er geen gevolgen aan hangen.
    Maar het ligt maar aan de persoon zelf, of diegene zich vrij voelt of niet.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Een mens heeft vrijheid, maar verplichtingen, zoals school, zodat zij later de vrijheid kunnen benutten die zij willen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Celestial schreef:
    Ik vind eigenlijk dat de mens inderdaad geen vrijheid heeft.
    Er zijn altijd verplichtingen.
    Je moet verplicht naar school/werken of je houden aan de regels die in dat land bestaan.
    Je kan (ja dit klinkt dom) niet zomaar naakt over straat heen lopen als je dat zelf wilt.
    Zelfs in armere landen zijn regels en dingen die je verplicht moet doen.
    Ik vind dus niet dat een mens vrijheid heeft.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens en Oneens.
    Sommige kids bv mogen alles doen van hun ouders. Maar bv wat ik las als je in de gevangenis zit ofzo ja dan niet.
    Maar een mens heeft wel genoeg vrijheid, denk ik..

    De stelling zou beter kunnen zijn ´de mens heeft geen volledige vrijheid´, want het hangt er heel erg vanaf over wat voor soort vrijheid je praat.

    Wij hebben bijv. wel veel politieke vrijheid en vrijheid van meningsuiting, maar weer geen vrijheid in de zin dat we verplicht naar school moeten en moeten werken.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Iedereen kan vrijheid creëren


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Eens.


    Numbers.

    Faithfully schreef:
    Iedereen kan vrijheid creëren


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Eens, er zijn altijd verplichtingen, zelf van de persoon uit komen er beperkignen op onze vrijheid.


    If you had never come out of the blue, I would've stay