• of jullie (in God) geloven? Ik namelijk wel. Ik weet niet waarom, ik heb geen reden om te geloven, ik heb geen beeld van God, en ik ga nooit naar de kerk. Maar ergens geloof ik wel in God. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in een hemel en een hel, maar wel dat je geest verder leeft na je dood.
    What about you guys? (krul)

    Edit: Ik wil hier geen ruzie's of discussies oprichten ofzo, be nice to each other please! ^^

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 14:09 ]


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Captain schreef:
    (...)
    Het is gewoon zo dat de Islam echt heel gericht is tot geloof en Christendom stelt bij de meerderheid bijna niets meer voor. We zien het bijna niet meer als een deel van onze cultuur. Hoewel het bij hen wél het geval is en ze vinden dat hun geloof belangrijk is voor de cultuur, maar dan echt cruciaal, snap je?
    Meestal is dat het enige houvast voor mensen, vooral als ze in een ander land terechtkomen. Nouja, stel als jij nu een boeddhist was en je hield ook erg veel van je geloof, dan zou je je kinderen toch ook graag met dezelfde opvattingen zien opgroeien? Misschien is het bij jou niet het geval, maar bij vele andere mensen wel.
    En sorry van dat afkraken, dat had ik niet moeten zeggen.

    Hm, ja ik snap je. Maar toch blijf ik het ergens vreemd vinden :'D Nouja, ieder geloof is anders en ieder geloof heeft zijn eigen gewoonten. En haha, geen erg.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Animale schreef:
    (...)
    Hm, ja ik snap je. Maar toch blijf ik het ergens vreemd vinden :'D Nouja, ieder geloof is anders en ieder geloof heeft zijn eigen gewoonten. En haha, geen erg.

    Haha, ja. Het is meestal bijna onmogelijk om iets te begrijpen van een andere cultuur als je daar een lange tijd niet middenin hebt geleefd ofzo...
    En oké ;D


    Where there is a sea there are pirates...

    Professor schreef:
    Ik niet, want ik vind dat er niets logisch aan is. Als er een god zou zijn, waar is hij dan? Hij moet ook iets zijn voortgekomen, uit wat? Dat vraag ik me af en bij die vragen bedenk ik me dat het helemaal niet kan. (:

    Wij geloven (in Islam) dat God, ons niet laat zien dat Hij bestaat..Wij moeten zeg maar erop vertrouwen en geloven. Snap je? (: God zegt ook in de Koran (ik weet niet of het ook in de bijbel staat) dat je gewoon moet geloven, zonder enig bewijs te zoeken, want de mens is zo geschapen dat Hij/Zij niet genoeg verstand heeft om dat te bedenken. Dus vandaar dat je op niets uitkomt als je doordenkt. -Drm wordt er ook gezegd: Doe geen moeite- MAAR IEDEREEN HEEFT ZIJN EIGEN GELOOF.
    En @Hobbbelpaard
    'Nee, ik vind het moeilijk om in Hem te geloven wanneer er zoveel verdriet en ongeluk in de wereld is. .'
    Wij geloven dat er zoveel ongeluk is en verdriet omdat God ons, zeg maar wil testen. We moeten toch leven als goede moslim en onze beloning krijgen we als we dood zijn. Maar natuurlijk mag iedereen geloven wat hij/zij wil. Daar heb ik geen probleem mee. (':


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    MrsChartered schreef:
    (...)
    Wij geloven (in Islam) dat God, ons niet laat zien dat Hij bestaat..Wij moeten zeg maar erop vertrouwen en geloven. Snap je? (: God zegt ook in de Koran (ik weet niet of het ook in de bijbel staat) dat je gewoon moet geloven, zonder enig bewijs te zoeken, want de mens is zo geschapen dat Hij/Zij niet genoeg verstand heeft om dat te bedenken. Dus vandaar dat je op niets uitkomt als je doordenkt. -Drm wordt er ook gezegd: Doe geen moeite- MAAR IEDEREEN HEEFT ZIJN EIGEN GELOOF.
    En @Hobbbelpaard
    'Nee, ik vind het moeilijk om in Hem te geloven wanneer er zoveel verdriet en ongeluk in de wereld is. .'
    Wij geloven dat er zoveel ongeluk is en verdriet omdat God ons, zeg maar wil testen. We moeten toch leven als goede moslim en onze beloning krijgen we als we dood zijn. Maar natuurlijk mag iedereen geloven wat hij/zij wil. Daar heb ik geen probleem mee. (':


    Hmm, dat klinkt wel logisch, zoiets zou ik ook geloven als ik christen was. Maar as I said, ik weet niet wat ik geloof, ik doe maar gewoon mijn best (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Animale schreef:
    (...)
    Feit :Y)

    Je gelooft wss in de wetenschap etc. Maar je zegt echt zo van: 'Het is onzin!' Jij hebt ook geen bewijs en trouwens, ik vind dit beledigend voor de mensen -waaronder ik- die erin geloven. Je zegt letterlijk dat je het belachelijk vindt waar we in geloven...Dat zegik tenminste niet over jouw gedachtes. Ik heb er geen problemen mee dat jij er niet in gelooft of dat je andes denkt..Maar je begijpt mijn punt volgens mij wel.
    -Ik zoek dus geen ruzie mensen!-


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Memphis schreef:
    (...)

    Hmm, dat klinkt wel logisch, zoiets zou ik ook geloven als ik christen was. Maar as I said, ik weet niet wat ik geloof, ik doe maar gewoon mijn best (:

    Maajah, misschien kom je er late uit wat je wil geloven. (:


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    atheïst .
    maar ik laat gelovigen uiteraard in hun waarde (;

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 18:14 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    MrsChartered schreef:
    (...)
    Je gelooft wss in de wetenschap etc. Maar je zegt echt zo van: 'Het is onzin!' Jij hebt ook geen bewijs en trouwens, ik vind dit beledigend voor de mensen -waaronder ik- die erin geloven. Je zegt letterlijk dat je het belachelijk vindt waar we in geloven...Dat zegik tenminste niet over jouw gedachtes. Ik heb er geen problemen mee dat jij er niet in gelooft of dat je andes denkt..Maar je begijpt mijn punt volgens mij wel.
    -Ik zoek dus geen ruzie mensen!-

    Om het even duidelijk te maken: ik wil hier helemaal niets of niemand beledigen. Maar niemand heeft het toch ooit kunnen bewijzen, dus ergens heb ik een beetje gelijk vind ik. En moest het bestaan, dan zien we dat allemaal wel als we dood zijn.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Nope, ik heb teveel pijn gezien én meegemaakt om echt nog in iets te gaan geloven, ook ben ik nogal down-to-earth. Als je dood bent,ben je dood, dan is er gewoon niets meer behalve wat botten en wat stof. Ik heb trouwens geen probleem met mensen die hun geloof gebruiken om daar moed uit te putten, en voor persoonlijke redenen, het is die andere soort waar ik problemen mee heb :'D

    [ bericht aangepast op 31 mei 2011 - 18:56 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik geloof eigenlijk in meerdere dingen. In de natuurkrachten, zoals al meerderen mensen die noemden, en ook dat je reïncarneert. Ik weet niet of je dan als dier terugkomt maar het zou een verspilling van de ziel zijn als je na je dood gewoon dood bent. Onze wijsheid en emoties komen ergens vandaan...


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik geloof niet in iets specifieks, maar wel dat het als je dood bent niet meteen over is.
    Verder ben ik nogal kritisch qua geloof. Ik vind het enorm interessant en wil over elk soort geloof altijd zoveel mogelijk weten, waardoor ik een beetje verward ben. Elk geloof heeft andere verhalen en ik weet niet zo goed wat ik moet geloven.
    Ik geloof wel dat er iets is, een beetje zoals de oude natuurgoden. Ik geloof niet in de duivel of de hemel/hel, maar wel in hekserij en geesten. Gedeeltelijk tenminste, niet helemaal. Ik kan het niet echt goed uitleggen.

    Sensei schreef:
    (...)

    Als je dood bent zie je niks. :')

    Weten we niet. Misschien zien we als we dood zijn wel ineens door ons linkerneusgat, weten wij veel.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Animale schreef:
    (...)
    Om het even duidelijk te maken: ik wil hier helemaal niets of niemand beledigen. Maar niemand heeft het toch ooit kunnen bewijzen, dus ergens heb ik een beetje gelijk vind ik. En moest het bestaan, dan zien we dat allemaal wel als we dood zijn.

    Niet kwaad bedoelt,ik snap je helemaal. Maar jij geloof ook in dingen die nooit bewezen zijn,maar je geloof ze wel. Dat is het zelfde als dit.

    We weten het nu eenmaal met ze alleen niet zeker,maar zolang we kunnen geloven wat we zelf willen en toch een beetje realistisch blijven is er niks aan de hand.
    Het heet niet voor niet een geloof,als geloven weten was heten het wel wetenschap.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2011 - 9:01 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben gelovig maar ik geloof er niet in :Y)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Niet echt in God, maar ik geloof wel dat er iets is.