• Hebben jullie dit ook? Ik heb het hele verhaal al compleet in mijn hoofd, de hele personages zijn al uitgewerkt en er zitten serieus 400 bladzijden in m'n hoofd. Dan wil ik er nét aan gaan beginnen en dan overal afleiding. Een nummer op Youtube hier, een kuch daar, een nies hier, iedereen die voorbij loopt. Hoe doen jullie dit? Wat is jullie ideale schrijfomgeving?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb meestal pas afleiding als ik al even aan het verhaal bezig ben. In het begin kan ik me er vrij goed aan zetten.
    Mijn ideale schrijfomgeving is mijn kamer. Want - één woord - stilte.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Schrijven is voor mij hetzelfde als huiswerk maken. Alles is interessanter, zelfs de witte muren van je slaapkamer. Je wilt graag schrijven, maar op de één of andere manier blijf je weer iets vinden wat net een tikkeltje te afleidend is.

    Voor mij helpt het om muziek op te zetten die de sfeer van mijn verhaal nabootst, zodat ik 'in the mood' blijf om te schrijven. En ik schrijf het liefste op mijn kamer, want daar stoort niemand me. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Behalve dat je jezelf kan "afzonderen" in je kamer om te gaan schrijven,
    zou je ook Writer's Block kunnen proberen. Je kan dit gratis downloaden en met dat programma
    kun je zelf aangeven hoeveel woorden je wilt schrijven of hoe lang je er over wilt doen.

    Mijn tip is dat je dan een tal van woorden opgeeft want dan moet je schrijven.
    Al het andere is, tot je het aantal woorden gehaald heb, niet toegankelijk dus als je toch wel muziek
    op de achtergrond wil, kun je YouTube zachtjes aanzetten voordat je begint of je radio, of via je telefoon.

    Leg de lat niet gelijk te hoog dat je een hoofdstuk van 800 of 900 woorden wilt maar verdeel het in 2 stukken.
    Alle kleine beetjes bij elkaar, tellen snel op. (:

    Succes.

    Ik woon op mijzelf dus ik heb mazzel. Enige afleiding dat er is creëer ik dan ook puur zelf. ;p

    [ bericht aangepast op 30 maart 2017 - 19:50 ]


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    In een café. Daar werk ik het allerliefst, dan maak ik pas echt meters. Cappuccino erbij, koekje erbij en bam. Essay.


    Tijd voor koffie.

    ik woon nu een maandje of 2 op mezelf, dus voor mij is het lekker op de bank typen
    ook lekkere uptempo muziek zet ik op de achtergrond en BAM, weer een deeltje klaar :Y)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Argh ik ken dit dit zo goed!

    Ik heb altijd hele verhalen in mijn hoofd, maar uitschrijven lukt gewoon niet! Meestal voordat ik ga slapen (en muziek luister) beginnen de woorden pas te vormen in mijn hoofd. Maarja, dan ga ik mijn laptop niet meer aan doen.


    Alleen maar tranen van geluk

    Hugh schreef:
    Argh ik ken dit dit zo goed!

    Ik heb altijd hele verhalen in mijn hoofd, maar uitschrijven lukt gewoon niet! Meestal voordat ik ga slapen (en muziek luister) beginnen de woorden pas te vormen in mijn hoofd. Maarja, dan ga ik mijn laptop niet meer aan doen.


    Leg dan pen en papier op je nachtkastje zodat je de belangrijkste dingen op kan schrijven.

    Dat ligt bij mij standaard naast mijn bed binnen handbereik.


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Renate1983 schreef:
    (...)

    Leg dan pen en papier op je nachtkastje zodat je de belangrijkste dingen op kan schrijven.

    Dat ligt bij mij standaard naast mijn bed binnen handbereik.


    Ja ik heb altijd mijn mobiel en iPad naast/op mijn bed. Maar daar ben ik dan ook te lui voor, haha!


    Alleen maar tranen van geluk

    Hugh schreef:
    (...)

    Ja ik heb altijd mijn mobiel en iPad naast/op mijn bed. Maar daar ben ik dan ook te lui voor, haha!


    Ja, dan doe je het zelf. XD

    Ik heb het zelf ook dat de meeste ideeën komen als ik in bed lig en dan schrijf ik alles gewoon in het kort op.
    Wanneer ik dan mijn laptop erbij heb, werk ik het wat uit. ;p


    ~ I'm a writer. Anything you say or do may be used in a story. ~

    Dit is zo'n voorkomend en bekende situatie in mijn geval! Je hebt een héél erg goed idee in je hoofd en eenmaal als je pen en papier/je laptop erbij pakt is het magically poef weg. Frustrerend as hell, I can tell you that.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2017 - 12:46 ]


    † Love? I want to sleep.

    Ik merk dat als het mij niet lukt het meestal komt omdat ik niet ontspannen genoeg ben, nog te rusteloos ben en daardoor zit ik dan op Facebook zit of op het forum of op allerlei andere zaken. Dan heb de hele dag naar de les geweest of gewerkt voor mijn paper en dan zit ik nog in die drukke mindset. Ik heb ooit ergens eens gelezen dat om goed te kunnen schrijven je gewoon rustig moet worden. Je hersenactiviteit moet dalen. Hoe rustiger je bent hoe beter het zal gaan. Omdat hoe rustiger je bent hoe meer je met je onbewuste brein in contact komt en daarom krijg je meer ideeën hoe slaperiger/meer ontspannen je wordt.
    Bij mij helpt even gaan lezen altijd om in een schrijfstemming te belanden, dat prikkelt me en dan vind ik vanzelf de energie om me te gaan concentreren/schrijven. Als ik zo onrustig ben dat ik me zelf niet op een boek kan concentreren, dan kijk ik naar een tv - programma of film om de beslommeringen los te laten en dan kan ik wel al gaan lezen of eventueel al gaan schrijven.
    Schrijven, voor mij toch, is een beetje al de rest van je af smijten en je dagdagelijkse zorgen en beslommeringen loslaten. Eénmaal je in de stemming bent zul je niet eens zin hebben om terug te keren naar drukkere zaken/afleidingen. Ik denk dat je gewoon wat rustiger moet worden. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dit topic is zooooo oud. (cat) - 24 juli 1988 (Dat is wat ik nu zie)

    Ontopic - Ja, het is echt vervelend soms. Ik probeer sowieso dan mijn telefoon weg te leggen.
    En niet Quizlet te openen eerlijk gezegd, want dan ga ik daar rondzwerven. Maar eigenlijk is het op gegeven moment gewoon: Document openen, en ervoor gaan zitten. Meer bijzonders doe ik eigenlijk niet. (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Waarom word ik doorgelinkt naar YouTube ik proberen een topic te lezen (cat)


    26 - 02 - '16

    Ik heb vooral het probleem dat ik niet weet hoe ik moet beginnen xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.